Souvenirer

Användarens profilbild
Wittgenstein
Inlägg: 552
Blev medlem: tis 19 sep 2023, 13:33

Re: Souvenirer

Inlägg av Wittgenstein »

Nedräkningen till första nedsläpp har börjat (här på färjan i snyggt gult!), engagemanget och intresset bland slumrande sommarsupportrar växlas upp igen, vilket inte minst märks här på forumet där en och annan skribent återvänder efter lång tystnad. Vi kan åter låta tråden Övrig sport falla i vinterdvala och glömma de konstiga bollsporter som där avhandlats. Men i souvenirshopen är det sommarledigt än. Iaf tycks det så när man besöker den virtuella delen av klubbens souvenirförsäljning. Några frisbees (numera benämnda discgolfdiscar), en tröja som går i grått och Liffe, det är allt vi bjuds på nu när temperaturen höjs igen. Lite lojt kan jag tycka.
Ordförande i Föreningen för det gulas bevarande.
Användarens profilbild
Gösen
Inlägg: 1846
Blev medlem: mån 18 sep 2023, 22:43

Re: Souvenirer

Inlägg av Gösen »

Läste jag golf!
Fiskar skulle leva längre om de lärde sig att hålla munnen stängd.
Användarens profilbild
Sniper
Inlägg: 1734
Blev medlem: mån 18 sep 2023, 20:17
Ort: Stockholm

Re: Souvenirer

Inlägg av Sniper »

En 6-åring i min närhet har nyligen anslutit från Östafrika. Han har fått en hel del nya kläder gångna veckan. Några har varit second hand. Ett av plaggen var närmast i nyskick. I övrigt ser jag tröjan som problematisk.

Bild
Användarens profilbild
Wittgenstein
Inlägg: 552
Blev medlem: tis 19 sep 2023, 13:33

Re: Souvenirer

Inlägg av Wittgenstein »

Min hustru påstod i morse att jag verkade ha vaknat på fel sida. Jag höll så klart inte med, men kanske hade hon en poäng då jag hade för avsikt att skriva några sura rader om det fåtalet nyheter som presenteras på souvenirsidan (så sent som igår fanns där endast den nya matchtröjan). Men nu så, nu har det dykt upp några nyheter. Och till min glädje - den gula färgen pryder flera av nyheterna! Blir jag gul i håret av nedan hårvax? Jag hoppas det!

Bild
Ordförande i Föreningen för det gulas bevarande.
Användarens profilbild
Sniper
Inlägg: 1734
Blev medlem: mån 18 sep 2023, 20:17
Ort: Stockholm

Re: Souvenirer

Inlägg av Sniper »

Wittgenstein skrev: fre 13 sep 2024, 09:18 Blir jag gul i håret av nedan hårvax? Jag hoppas det!
Och den som inte hoppas men har blivit det kan dölja det under följande nyheter:

Bild
https://shop.leksandsif.se/nyheter/moss ... a-gul-tofs

Bild
https://shop.leksandsif.se/nyheter/moss ... t-gul-tofs
Användarens profilbild
Sniper
Inlägg: 1734
Blev medlem: mån 18 sep 2023, 20:17
Ort: Stockholm

Re: Souvenirer

Inlägg av Sniper »