Souvenirer

Användarens profilbild
Wittgenstein

Re: Souvenirer

Inlägg av Wittgenstein »

Nedräkningen till första nedsläpp har börjat (här på färjan i snyggt gult!), engagemanget och intresset bland slumrande sommarsupportrar växlas upp igen, vilket inte minst märks här på forumet där en och annan skribent återvänder efter lång tystnad. Vi kan åter låta tråden Övrig sport falla i vinterdvala och glömma de konstiga bollsporter som där avhandlats. Men i souvenirshopen är det sommarledigt än. Iaf tycks det så när man besöker den virtuella delen av klubbens souvenirförsäljning. Några frisbees (numera benämnda discgolfdiscar), en tröja som går i grått och Liffe, det är allt vi bjuds på nu när temperaturen höjs igen. Lite lojt kan jag tycka.
Ordförande i Föreningen för det gulas bevarande.
Användarens profilbild
Gösen

Inlägg av Gösen »

Läste jag golf!
Mänskligheten är maneter som sköljer fram och tillbaka i historiens tidvatten.
Användarens profilbild
Sniper

Inlägg av Sniper »

En 6-åring i min närhet har nyligen anslutit från Östafrika. Han har fått en hel del nya kläder gångna veckan. Några har varit second hand. Ett av plaggen var närmast i nyskick. I övrigt ser jag tröjan som problematisk.

Bild
Användarens profilbild
Wittgenstein

Inlägg av Wittgenstein »

Min hustru påstod i morse att jag verkade ha vaknat på fel sida. Jag höll så klart inte med, men kanske hade hon en poäng då jag hade för avsikt att skriva några sura rader om det fåtalet nyheter som presenteras på souvenirsidan (så sent som igår fanns där endast den nya matchtröjan). Men nu så, nu har det dykt upp några nyheter. Och till min glädje - den gula färgen pryder flera av nyheterna! Blir jag gul i håret av nedan hårvax? Jag hoppas det!

Bild
Användarens profilbild
Sniper

Inlägg av Sniper »

Wittgenstein skrev: fre 13 sep 2024, 09:18 Blir jag gul i håret av nedan hårvax? Jag hoppas det!
Och den som inte hoppas men har blivit det kan dölja det under följande nyheter:

Bild
https://shop.leksandsif.se/nyheter/moss ... a-gul-tofs

Bild
https://shop.leksandsif.se/nyheter/moss ... t-gul-tofs
Användarens profilbild
Sniper

Inlägg av Sniper »

Användarens profilbild
Sniper

Inlägg av Sniper »

Bingostein har inte bjudit på nytt på ett tag, så vi får väl köra en repris:

Bild

...och detta med anledning av senaste nyheten i shopen:

Bild
https://shop.leksandsif.se/nyheter/paslakanset2
Användarens profilbild
Sniper

Inlägg av Sniper »

Vad snyggt det kan bli när man bryter av med en neutral färg. Stil. Klass.

Bild
https://shop.leksandsif.se/nyheter/moss ... in-leksand
Användarens profilbild
Wittgenstein

Inlägg av Wittgenstein »

Sniper skrev: tor 31 okt 2024, 13:48 Vad snyggt det kan bli när man bryter av med en neutral färg. Stil. Klass.

Bild
https://shop.leksandsif.se/nyheter/moss ... in-leksand
Hur ställer du dig till ett grått tredjeställ nästa säsong?
Användarens profilbild
Sniper

Inlägg av Sniper »

Wittgenstein skrev: tor 31 okt 2024, 15:05 Hur ställer du dig till ett grått tredjeställ nästa säsong?
Brynäs försök avskräcker. Men de kanske hade fel grå. Wiborgsgrå är måhända bättre.
Wiborg skrev: tis 29 okt 2024, 14:56 Allt behöver inte vara så svart eller vitt hela tiden. Jag väljer att se uppdateringen som en ljusgrå nyans i alla fall ;-)
Användarens profilbild
Wittgenstein

Inlägg av Wittgenstein »

Bild

Björklöven värmer upp i julinspirerade tröjor. En enkel idé som om den använts av LIF hade genererat tusentals (?) sålda tröjor. Istället kör man samma koncept i år efter år, med tredjetröjor som sällan sticker ut nämnvärt. På souvenirsidan borde kreativiteten vara betydligt större. Följs det alls upp vad som säljer bra och vad som säljer dåligt? Nu säljs det posters via Gallerix, det borde LIF fixat i egen regi för flera år sedan. Kul med några nya toppluvor, men nog borde det finnas några nya idéer varje säsong!?
tomten

Inlägg av tomten »

Ja, jag tyckte även att Frölundas initiativ höjde värmningsintresset en del också då spelarna värmde i sina modersklubbströjor
Ett roligt initiativ som skapar mer intresse och mer snack på läktaren
Användarens profilbild
Wiborg

Inlägg av Wiborg »

tomten skrev: mån 04 nov 2024, 22:57 Ja, jag tyckte även att Frölundas initiativ höjde värmningsintresset en del också då spelarna värmde i sina modersklubbströjor
Ett roligt initiativ som skapar mer intresse och mer snack på läktaren
Ger väl kanske ingen extra souvenirförsäljning men ändå riktigt roligt initiativ och kan vara bra för svensk hockey att även mindre lag visas upp.
Pain is temporary, glory is forever
Pellefant

Inlägg av Pellefant »

Det görs mycket tråkiga souvenirer numera, det var bättre förr :grin:
Skämt åsido så förstår jag att man inte törs ta fram och erbjuda vissa souvenirer då man inte vet om dom kommer sälja och gör man tröjor med spelarnamn på så vet man inte om spelaren är kvar över tid så att många av tröjorna blir kvar eller måste säljas billig och reas ut.
Jag tycker att man borde kunna göra souvenir-förslag och sälja genom typ "Kickstarter", dvs att folk får lägga in en slant först, dvs förbeställa souveniren till ett hyfsat billigt pris, blir det tillräckligt många så tillverkas souveniren om inte så har man kvar slanten innestående till framtida förslag.
Användarens profilbild
Wiborg

Inlägg av Wiborg »

Pellefant skrev: mån 11 nov 2024, 11:44 Det görs mycket tråkiga souvenirer numera, det var bättre förr :grin:
Skämt åsido så förstår jag att man inte törs ta fram och erbjuda vissa souvenirer då man inte vet om dom kommer sälja och gör man tröjor med spelarnamn på så vet man inte om spelaren är kvar över tid så att många av tröjorna blir kvar eller måste säljas billig och reas ut.
Jag tycker att man borde kunna göra souvenir-förslag och sälja genom typ "Kickstarter", dvs att folk får lägga in en slant först, dvs förbeställa souveniren till ett hyfsat billigt pris, blir det tillräckligt många så tillverkas souveniren om inte så har man kvar slanten innestående till framtida förslag.
Helt enig! Och även kanske ha omröstningar om vad man tycker är snyggt. De hade för ett antal år sedan en förfrågning om One-piece som man bara kunde förbeställa och de tillverkade bara ifall man fick tillräckligt många beställningar. Kör mer sånt!
Pain is temporary, glory is forever