En som var på plats på upptaktsträffen var lagkaptenen Patrick Zackrisson, 37.
Uppgifter till Silly & Surr säger att det här ser ut att bli forwardsveteranens sista säsong med Leksand.
Att han väljer att avsluta karriären.
En epok är i så fall över. Zackrisson går in på sin femtonde SHL-säsong och har redan nu närmare 600 matcher på meritlistan. På den finns även fem säsonger i KHL och en säsong i Schweiz.
Patrick Zackrisson värvades till Leksand 2019 och har de fem senaste säsongerna varit lagets kapten. Han har tre SM-silver på meritlistan, två med Skellefteå och ett med Linköping.
Uppgifter säger också att den omtyckte lagkaptenen kommer att erbjudas ett jobb i klubben.
Carros kille och Carro själv kvar i Leksand alltså? Det gläder mig.
* * *
När det gäller c:et i Patri(c)k gissar jag att Sportbladet vill uppmärksamma att han har ett C på tröjan. Såvida det inte handlar om Carro igen och första bokstaven i hennes namn.
* * *
Noterar för övrigt att Wittgenstein har med PZ i poängligatipset. Det är sådana skrällnamn man letar efter. Det är tråkigt med Rattie och de vanliga namnen. Några överraskningar kommer det att bli. Både i poängliga och tabell.
Wittgenstein skrev: ↑ons 18 sep 2024, 11:09
Tycks som att vi inte behöver oroa oss för en ny...
Leksand spelar utan Östman
Leksand kommer till spel utan centern Kalle Östman på lördag.
Han är fullt frisk och är en viktig kugge för Leksand i powerplay.
Men den minnesgoda har full koll på att han blev avstängd i tre matcher i slutspelet i våras. Han ”körde på” en domare i Scandinavium i den femte kvartsfinalen. Därefter missade han match sex och sju. Men eftersom en match återstod på avstängningen så missar han även premiären på lördag. Leksand har satt upp en post it-lapp med infon i tränarrummet.
Leksand har en gång tidigare missat en avstängning som gått över två säsonger, det var när Tomas Jonsson drog på sig matchstraff i Gävle i en slutspelsmatch 1994. Det misstaget vill man givetvis inte göra om.
På lördag är planen att Frölunda ska premiärspela i SHL mot Leksand i Scandinavium. Men med bara dagar kvar till match är klubben inte överens med det kommunala bolaget Got event om hyresavtalet för att spela på arenan.
Nu ligger två olika avtalsförslag på bordet.
– Är det som jag hoppas kanske vi antar det, annars kommer vi säga nej och då kan vi inte spela på lördag, säger Frölundas ordförande Mats Grauers.
A´meh!?! Saftig förhandlingstaktik, förmodar jag.
Förövrigt, att vi börjar med två raka bortamatcher känns inte bra.
Det verkar vara rutin att de håller på det här med avtal tills nära inpå seriestart. Inte så sent som i år, men likväl. Från 2019:
benny.gallon 18 september, 2024 At 12:59
Jag och min fru åker tåg 80 mil tur och retur,fredag sen hem söndag, vi borde inte vara jätteroliga att matchen blir inställd? Mvh Benny
Henrik Leman 18 september, 2024 At 13:04
Naturligtvis inte! Som jag skriver, klart att det här löser sig. Finns inget alternativ. Och skulle, mot förmodan, parterna inte enas om ett årslångt avtal före lördag fixar man ett tillfälligt, spelar på det gamla eller vad man kallar det.
Alltså – hockey blir det.
På lördag är planen att Frölunda ska premiärspela i SHL mot Leksand i Scandinavium. Men med bara dagar kvar till match är klubben inte överens med det kommunala bolaget Got event om hyresavtalet för att spela på arenan.
Nu ligger två olika avtalsförslag på bordet.
– Är det som jag hoppas kanske vi antar det, annars kommer vi säga nej och då kan vi inte spela på lördag, säger Frölundas ordförande Mats Grauers.
A´meh!?! Saftig förhandlingstaktik, förmodar jag.
Förövrigt, att vi börjar med två raka bortamatcher känns inte bra.
De är väl välkomna att flytta matchen till Tegera?
Är 12 044 fortfarande kapaciteten?
Var det 11 000 Jakob Hellsten spelade inför i collegehockeyn?
Bara ett Mantas-insjuknande från att testas inför större publik.
Skandinavium-publiken PLUS riks-tv-tittarna.
Men Mantas kommer inte insjukna
och förhoppningsvis inte heller någon annan.
Har Elvenes tagit av sig den överdrivet gula tröjan?
Han är enda leksingen jag har kvar i poängliga-tipset (tre har redigerats bort).
Premiären räddad – Frölunda skrev på avtal i sista stund
Premiären är räddad – Frölunda har skrivit på ett avtal med Got event över de närmsta tre åren.
– Vi betalar alldeles för mycket. Men vi har gått med på ett avtal och då kan man säga att det är rimligt, säger Frölundas ordförande Mats Grauers.
19:19 kvar till nedsläpp och Uffe får i år enbart spela på inställda spelningar. I match-trådarna kommer denna säsong istället en rad olika inspiratörer och filosofiska genier från kulturens värld turas om att ge några peppande och vägledande ord inför matchen.