Var det nytt?
Nygammalt möjligtvis.
Bilder på skog, Björn Skifs, Sanna Kallur och Kalle Moraeus ackompanjerad av en uppläst floskelsallad. Same same.
Var det nytt?
Dock 6000 på läktaren. Sägs det.bjernagris skrev: ↑tor 26 sep 2024, 21:43Så här långt följer vi resultatmönstret från föregående säsong.
Jag letade efter bilder med Sanna i matchtröja när det begav sig häromveckan, men hittade inget.
Sanna Kallur @Sannakallur · Mar 24, 2012
Givetvis har jag kvällens outfit medpackad i bilen...
https://x.com/Sannakallur/status/183470224723546112
bjernagris hade en förlängningsseger borta mot Oskarshamn sju omgångar före grundseriens slut ifjol - då snodde harfager åt sig trådstartandet och avslutade med sex segrar. Ska han göra det igen?
Sanna satt i logen bredvid mig en match. Synd jag inte fota..Sniper skrev: ↑tor 26 sep 2024, 22:42Jag letade efter bilder med Sanna i matchtröja när det begav sig häromveckan, men hittade inget.
* * *
Gjorde ett nytt försök, och nu var det nära:
Sanna Kallur @Sannakallur · Mar 24, 2012
Givetvis har jag kvällens outfit medpackad i bilen...
https://x.com/Sannakallur/status/183470224723546112
Inte vet jag. LIF promotade det på hemsidan. Påstod att man måste se det många ggr för att få med alla detaljer. (Enl mig brukar det inte vara vägen till framgång)
Agree. HVs introsång är fantastisk.syd b. skrev: ↑tor 26 sep 2024, 22:35Introvideon på kuben har jag ingen aning om, MEN valet av musik år ut och år in när spelarna äntrar isen är fortsatt under all kritik! Förstår inte hur svårt det ska vara, en sådan klassisk klubb borde ha mer värdighet än nån eurotrance från 1998. Tycka vad man vill om skitlaget håve men det finns en atmosfär och förväntan över deras introlåt som drar igång publiken, här somnar man ju redan innan pucken släpps....
För övrigt, härlig vinst. Det är mot Rögle det vänder, det är sen gammalt.
Mantas blev matchens lirare.
Rubrik räcker inte. Du får färdigställa ett öppningsinlägg också, med standardformuleringar som kan gälla alla matcher och motstånd. Bara för kommande trådstartare att klistra in. Om nu någon tycker att vi ska ha matchtrådar.
Jag antar att du menar Bromé och jag håller nästan helt med, dock anser jag att han bara kommer tvåa strax efter Emil Larsson. Men en propp av Lyytinen på Bromé (eller Larsson) så är han förlåtenStällbergarn skrev: ↑tor 26 sep 2024, 12:39 Jag kommer få kämpa hela säsongen med att gilla Lyytinen efter att han assisterade SHLs utan konkurrens äckligaste spelare (enligt mig iaf) till 2-0-målet i tisdags. Frågan är om jag nånsin kommer riktigt kunna gilla Lyytinen efter den missen.
Jag har för mig att jag läst/hört (utan att veta helt säkert) att reglerna säger att du inte får starta en SHL-match om det inte finns en ambulans på plats. Sedan om det står något om vad som händer ifall ambulansen behöver åka iväg är en annan sak, men det blir ju lite praktiskt ohållbart.
Han flörtar i alla fall med supportrarna. Riktigt skön kommentar i pausintervjun i arenan:CMB skrev: ↑tor 26 sep 2024, 19:27 Karlberg (han på isen) blir årets utropstecken i LIF? Vågar han utan att tveka slå passen när han ser dem - för ser dem gör han - så absolut kan han bli det. Och att han bryter in i banan bort från sargen. Håller honom given på fyra kedjor i LIF för tillfället. Bra!
Skönt att spela på hemmaplan igen. Det suger att spela på bortaplan med piss-supportrar.
Helt klart något som han borde tagit även om det var en del trafik framför.
Ja, andra var helt ok ändå även om den inte var i närheten av första. Det kändes lite som att man inte riktigt vågade trycka på som i första, lite änglsan över att man hade något att förlora kanske.Stjärnan skrev: ↑tor 26 sep 2024, 21:00Mmm, men jämfört mot de två senaste matcherna så var vår andra period helt ok. Men lite sämre ikväll, ändå förhållandevis bra.
Ge oss en stabil tredje nu.
Passningarna bra i andra. Nu vet jag snart inte vad jag ska klaga på längre… men hittar väl nåt i tredje kan jag tro.
Norén var lagom nöjd i utvisningsbåset och kastade flaskan i plexit efter han åkt ut för att ha blivit fasthållen. Vi pratade bara några minuter innan utvisningarna om att domarna har hållit en förvånansvärt bra nivå under matchen, så det var ju helt klart vårt fel att domarna kom på att de var tvungna att göra något.
Ganska intetsägande skulle jag vilja säga, visst lite kul med uppvisande av lokala stjärnor men ljudet var skitdåligt, bara en massa diskant jättehögt som gjorde att flera omkring mig höll för öronen. Det var inget som gjorde mig mer taggad på match i alla fall även om det var klart bättre än förra säsongen.
Fast nu blev det inte det På plats tycker jag ändå att känslan var ganska lugn. Ingen panik varken på isen eller läktaren (trots några barn på raden bakom som fick panik så fort Rögle hade pucken på offensiv planhalva )
Är någon förvånad?
Jag har för mig att jag bläddrade förbi Sanna häromveckan när jag letade efter Jessica som visade sig vara Malin. Kanske att hon deltog i samma kampanj som Malin gjorde.
Så vad väntar du på? Sådana här inlägg hjälper inte:Wittgenstein skrev: ↑fre 27 sep 2024, 08:23Jag har för mig att jag bläddrade förbi Sanna häromveckan när jag letade efter Jessica som visade sig vara Malin. Kanske att hon deltog i samma kampanj som Malin gjorde.
Du är redan Leksandsfärjans Bingo Rimér.Wittgenstein skrev: ↑tis 17 sep 2024, 10:50 Och med det sagt så avslutar jag min jakt på omslagsflickor. Jag vill inte få en stämpel som en gödare av gubbsjukan här på Färjan.