2024-09-28 Lördag 18:00 Modo - Leksand 5-4 OT

Matchtrådar för alla matcher.
Jjax

Re: 2024-09-28 Lördag 18:00 Modo - Leksand

Inlägg av Jjax »

Wittgenstein skrev: lör 28 sep 2024, 19:41 Många som kastar skit på Lillgud. Men han har hängivet och oavbrutet påtalat att det är ett fuskbygge i defensiven. Hittills har han rätt.
Ja en trasig klocka visar också rätt tid två gånger om dygnet.
Lillgud

Re: 2024-09-28 Lördag 18:00 Modo - Leksand 5-4 OT

Inlägg av Lillgud »

HIPS skrev: sön 29 sep 2024, 09:04
Lillgud skrev: lör 28 sep 2024, 18:56 Ha ha….

Kommentatorn…..
Och Hellsten släpper även in första skottet på målet i andra perioden…

8skott…..
Och 4st insläppta !!!!!!

Om det är något TJ….
Inte skall få nytt kontrakt pga….i utvärdering av han…
Så är det denna helt sjuka värvning….
Ursäkta, men ditt sätt att uttala dig om Hellsten är ju helt ovärdigt en vuxen människa (förlåt, jag vet ju inte din ålder och 14 år skulle ursäkta lite). Hur kan man sitta och i princip gotta sig åt att det går dåligt för någon som vill och försöker göra sitt bästa. Ok, han är ingen fullfjädrad SHL målvakt i dagsläget, men det finns ju bättre sätt att hjälpa honom mentalt dit än att såga honom och värvningen av honom hela tiden.

Sen ser jag att en del tycker att man inte ska kritisera dig för att du hittills haft rätt om att vi byggt för dåligt bakåt, men under mycket av den tid jag följt forumet har du ju sagt att allt är skit och inget kommer att gå bra - förr eller senare får man ofta rätt om man bara är ihärdig i sina åsikter.

Nästa intressanta sak är att när Hellsten släppt fyran och LIF börjar ta in, då slutar dina inlägg. Jag måste ärligt fråga - är grabbarnas (och främst då Hellstens) misslyckande det som ger dig näring? Sorligt i så fall. Tror du skulle må bättre om du inte gjort till din viktigaste uppgift att först såga och sen försvara dina sågningar in i döden.

Skämmes ta mig fan!
Ursäkta men skämmes gör jag inte….
Men känns som du vill ha ett svar….
Så bjuder dig på det…

Jag har nog garanterat vart den förste som sagt att jag tycker synd om Hellsten…. (På riktigt alltså)
Minst 2ggr har jag då skrivit det innan han ens debuterat i SHL…

Självklart tycker man synd om någon tex ett får som kastas in i ett häng med 3 vargar….
Det är inte rättvist eller ens mänskligt….
Oddsen är så extremt emot en….och det är så fel….
Den mänskligheten känner då även jag inombords…

Men det här är just vad TJ och Milner har gjort… Dom kommer vara de skyldiga….
Det är dom som har kastat in han i hänget…och valt att han skall bli helt blottad inför media och fans och hela hockey-Sverige….

Hellsten har knappt visat upp sig än….
Men kommentatorerna i matcherna har inte direkt vart snälla mot honom då heller….
Han är ifrågasatt redan i träningsmatcherna…..
Det är som i coleseum på romarnas tid….någon har kastat in honom på arenan….
Och han kommer inte ges någon nåd….först om han kan chockar Hockeysverige och blir en etablerad SHLmålvakt… Vilket han aldrig kommer bli….så varför skall vi kasta bort 2år på honom… Att försöka utbilda honom till en SHL-målvakt….

Det är en korruptionsvärvning av Milner….som röstat på någon han har band med sedan tidigare…. Istället för om han nu velat utbildat någon yngre backup kunde tagit in då någon annan.

I SHL om du inte levererar…..allt synas ner av experter i tv-studion…..
Och du kommer att ifrågasättas och få ta hård kritik….
Media gullar absolut inte med spelarna i SHL om dom är dåliga….då basuneras det ut….
Statistiken kommer att rulla ju oftare han spelar sen….
Och rubriker som `mardröm´ kring Hellsten i tidningar blir då en vardag.….

Hellsten kommer inte behandlas eller bedömas på något annat sätt än Alnefelt eller Dichow i tex HV71 eller någon annan målvakt i SHL. Man kan inte ha en skala för Hellsten där han får beröm bara för att han lyckas rädda en puck som även alla övriga målvakter i SHL hade räddat.
Är man dålig så är man dålig….och spelar man på högsta nivån i Sverige då blir man synad.

Om man släpper in 4mål på de första 8skotten…..i sin riktiga SHL-debut….
Det är liksom ingen slump och otur att det drabbade just Hellsten.
En målvakt som är så ifrågasatt och har ingenting att luta sig tillbaka mot och visa upp i sitt CV…
En sån behöver tvärtom verkligen bevisa något och överraska positivt.
Men han lever upp till alla sina gamla skräcksiffror i sin karriär.

En målvakt som även när väl visat upp sig i träningsmatcherna sviktat betänkligt….
I sin första träningsmatch för klubben släppte han in skott nr2 mot mål….!!!
(Det är en trend inget bara otur som bara råkade hända igår att det smäller direkt)
Även då stod det sen typ 3-0 efter 1period och sen blev det även 4-0 i andra…
Även ett 5mte mål kom då sen.

Så Hellsten har stått totalt 2st matcher från start i klubben nu mot SHL motstånd….
Mot Frölunda i träningsmatch….
Mot Modo i SHL-match….

Vid båda tillfällena har vi snabbt direkt hamnat i underläge….
Och resultaten i matcherna har tickat upp till både 3-0 och sen även 4-0 i matcherna….
Det känns stabilt och skapar säkert en trygghet i laget att ha med sig i bagaget….
Inget lag vinner matcher med såna förutsättningar….

Jag kommer alltid fortsätta att larma högljutt om jag ser något som skadar och äventyrar ´mitt` Leksands chanser till spel i SHL.
Och det gör jag för att jag`värnar Leksand´ jag vill att Leksand skall fortsätta tillhöra SHL.

Enskilda spelarnamn kommer och går….jag sover inte dåligt för deras mående.
Lika lite som de sover dåligt för mitt mående….om jag mår dåligt av en degradering och deras liv leker vidare i en annan förening.

Och jag ser faktiskt helst att då Hellsten inte kommer att fullfölja sitt 2års-kontrakt i Leksand.
Det kan låta hårt men det är något jag står för.
Och det är en spelares vardag håller man inte måttet kan man ryka ur en trupp.
Och det är nog endast om media och supporter trycket blir tillräckligt starkt som TJ inte längre kommer att kunna värja sig mot och stå upp för att Hellsten är värd att satsa vidare på i SHL.

Och som spelare är man utbildad till att undvika läsa tidningar/media och allra helst i då motgång eller efter mindre bra egna insatser.
Vilket gäller ännu mer för spelare att inte ens tänka tanken att gå in och läsa olika dårars inlägg på diverse forum. Alla vet att det inte ger något.
Ett sånt skadebeteende skall spelarna givetvis då inte ägna sig åt och det är inget som SHL spelarna då heller gör. Något enskilt undantag i någon klubb kan säkert förekomma men då får de då skylla sig själva om de är så dumma.

För mindre oönskade och mindre populära spelare finns i var och varannat SHL-lag , kritiken går ofta väldigt hårt på forum. Men det är också supportrarnas ventilationsplats att få ut sig vad dom känner och dela sina åsikter. Det får ses som ett bra sätt för fans att få ventilera sig. Skulle inte den möjligheten finnas skulle nog andelen öka betydligt…som skulle göra det betydligt mer förbjudna…
Att då istället kontakta spelaren själv via spelarens sociala kanaler eller ta reda på spelarens mobilnummer Sms , Insta, Snap , Facebook , Whatsapp, TikTok och tala om för spelaren hur dålig han är. Det är däremot något som absolut inte är okej….för då kan inte spelaren aktivt värja sig mot det som dyker upp i deras flöde. Så det är en djäkla stor skillnad vart man framför sin kritik mot en spelare.

Här måste man även skilja på att jag har absolut inget emot Hellsten som hockeyspelare eller person. Han får gärna spela hockey men kanske på rätt nivå för honom.
Givetvis hade det vart smartare och bättre för honom och gått via Allsvenskan.
Han riskera nu att sänka sin egna karriär totalt och få en sämre kurva än om gått via Allsvenskan och försökt etablerat sig där först.

Utan det är ju de ansvariga i Leksand en professionell idrottsklubb i Sveriges högsta serie.
Där dom bästa spelarna förväntas husera och just Hellsten är inte ens någon oskyldig ny-upptagen junior från egna leden som kan anses vara med för att se och lära….killen är 24år….
Men TJ och Challe…lär skydda honom så som om han vore någon junior som är med för att se och lära och utvecklas….och han behöver tid bla bla…. Men det är bara ett sätt att försöka vinna tid….och flytta fram problemet….

Och återigen han står i en liga som omsätter åtskilliga miljoner….
Klubbarnas existens riskerar att stå på spel vid en förlust osv….marginalerna är små…
En klubb som åker ur riskera slås i spillror och du vet aldrig om och när klubben ens kan ta sig tillbaka…

Hur kan man då kasta in en 24åring med en sån skräckinjagande dålig statistik och cv…
Till en SHL-klubb…. Det är ett grovt tjänstefel….. Det må vara den billigaste de kom över och att han bara spelar för lunchkuponger i klubben…. Men de skriver även 2år med honom….
(Milner och TJ ev Carnbro)…. Är såklart de skyldiga….

———-

- under mycket av den tid jag följt forumet har du ju sagt att allt är skit och inget kommer att gå bra

Det där nog en liten myt….
Ser nog mig mer som motvikten….så inte vågen dunsar i så hårt åt det andra hållet…
Och skall man hålla sig realistiskt och lite statistiskt hur det gått för Leksand som regel skall man nog vara lite just skeptisk…. Statistiskt ligger jag nog betydligt oftare närmare sanningen än då många andra tyckare….

Leksands 12st senaste SHL-premiärer = 11st Förluster….

Leksand har på 32försök sen säsong 80/81….avancerat i slutspelet till semifinal 2gånger….

Leksand har spelat `play-in´ 3gånger.. Alltså försökt avancerat från 8ndels match till kvartsfinal. De har förlorat där i 3 av 3 försök…

Leksand har spelat för sin överlevnad i SHL/Elitserien via det gamla kvalserie-upplägget.
5 gånger……och vid samtliga 5st försök har man degraderats.

2016-2017
2014-2015
2005-2006
2003-2004
2000-2001

Är man fans till ett sånt lag skall man nog inte sväva ut för mycket i sina drömmar…
Misstänker att det gör ondare vid landningen då….

Har man då följt laget och vart med om hur den här föreningen fungerar….
Så förvånar det mig om man som person inte har `skadats en del´ under resans gång.
Som person måste det vara omöjligt att gå igenom så många negativa smällar utan att förtroendet naggas i kanten…
Och man blir misstänksam och ifrågasättande mot mycket….
Men det är en `skyddsmekanism´ som går in…

Du undrar varför jag inte fortsatt skrev under matchens gång igår….
Historiskt sett….brukar jag nog inte faktiskt posta så mycket under själva matcherna…
(Jag gjorde lite undantag i år och backade upp Aggeman lite som gjorde **grymt bra jobb** och reffade träningsmatcherna i år , men många kunde inte följa de matcherna därför hjälpte jag till även där lite med så inte han satt helt ensam och reffade) Jag hade själv uppskattat det om jag inte kunnat se matcherna….att flera berättade lite sina upplevelser och vad som hände i matcherna.

Men just det har nog aldrig riktigt vart min stil…. (Lillguds inlägg kommer före eller efter matcher och är lite längre text på) Det sällan genom åren jag kastat inlägg under matcherna…
Där har du väl även förklaringen till att jag aldrig är i närheten av antal flest postade inlägg som de som postat mest på forumen genom åren. Många av de som ligger högst där….kan ha många inlägg under enskild match gång tex.

Visst har det hänt…men det känns inte som min stil. Kanske lagt något ord i paus ibland.
Vet inte ens hur sett ut i år….tror inte jag lagt något inlägg under de inledande SHL-matcherna heller. Men igår var det givetvis ett undantag…och det berodde såklart på att just Hellsten skulle stå… Man visste att det här kommer bli något speciellt….och att målen skulle trilla in.
Och att man inte kommer kunna sitta där och svälja i soffan….utan det måste få komma ut…
Man kommer behöva få ventilera av sig….

Och i just Hellstens fall är det så deprimerande negativt att jag redan gett upp hoppet….
I mina ögon kommer man skänka bort poängen varje gång han vaktar kassen.
Och då är nog lättare att bara välja att skratta åt eländet….för att ens orka se matchen.

Och just kommentatorns kommentar…var faktiskt tragi-komik….
- Och Hellsten släpper även in första skottet på målet i andra perioden…
(Därav skrev då före hans kommentar: Ha ha)
Inte värre än så…till exemplet du hänvisade till….

Sen just igår blev jag nog även sjukt chockad och helt stum sen över Modos agerande…..
Alltså vad höll dom på med…..hur kunde dom falla ihop så totalt…
En jättemärklig match…..
Jag har aldrig sett MoDo så dåliga….så himla tamt dåligt konstigt ängsligt de började agera….
Och de hade ändå hemmaplan och de ledde med 4-0….
Jag tänkte tex varför tar de sig inte bara in i zonen och skjuter ett skott mot vårt mål…
Ser dom inte vad vi har för målvakt….skjut bara och hälften av puckarna kan gå in…
I deras sista powerplay under sista minutrarna fick de inte ens iväg ett enda skott tex…
Dessutom hade jag 400kr på MoDo-vinst (vid ordinarie speltid).
Så inte direkt så jag applåderade slutresultatet….och var nöjd med det…
Vid 4-0 var väl vinsten klar….blev ju rånad….
Just Modo-vinst i förlängning…var det absolut sämsta som kunde hända….
Användarens profilbild
bjernagris

Inlägg av bjernagris »

Lillgud skrev: sön 29 sep 2024, 19:37
HIPS skrev: sön 29 sep 2024, 09:04
Lillgud skrev: lör 28 sep 2024, 18:56 Ha ha….

Kommentatorn…..
Och Hellsten släpper även in första skottet på målet i andra perioden…

8skott…..
Och 4st insläppta !!!!!!

Om det är något TJ….
Inte skall få nytt kontrakt pga….i utvärdering av han…
Så är det denna helt sjuka värvning….
Ursäkta, men ditt sätt att uttala dig om Hellsten är ju helt ovärdigt en vuxen människa (förlåt, jag vet ju inte din ålder och 14 år skulle ursäkta lite). Hur kan man sitta och i princip gotta sig åt att det går dåligt för någon som vill och försöker göra sitt bästa. Ok, han är ingen fullfjädrad SHL målvakt i dagsläget, men det finns ju bättre sätt att hjälpa honom mentalt dit än att såga honom och värvningen av honom hela tiden.

Sen ser jag att en del tycker att man inte ska kritisera dig för att du hittills haft rätt om att vi byggt för dåligt bakåt, men under mycket av den tid jag följt forumet har du ju sagt att allt är skit och inget kommer att gå bra - förr eller senare får man ofta rätt om man bara är ihärdig i sina åsikter.

Nästa intressanta sak är att när Hellsten släppt fyran och LIF börjar ta in, då slutar dina inlägg. Jag måste ärligt fråga - är grabbarnas (och främst då Hellstens) misslyckande det som ger dig näring? Sorligt i så fall. Tror du skulle må bättre om du inte gjort till din viktigaste uppgift att först såga och sen försvara dina sågningar in i döden.

Skämmes ta mig fan!
Om du vägrar att inse att du borde skärpa till dig ens när resten av forumet mer eller mindre unisont reagerar och säger till dig, så kommer du nog aldrig att inse det.
Lillgud

Inlägg av Lillgud »

Bjernagris….
Forumets ynkligaste av dom alla…
Du är så patetisk….varje liten chans tar du….
Lillgud

Inlägg av Lillgud »

När han Hips tex skriver så här…

- under mycket av den tid jag följt forumet har du ju sagt att allt är skit och inget kommer att gå bra.

Fast det där är fortsatt en del av just `myten´ med…

För en annan rolig sak jag har fortfarande inte ens själv skrivit ett enda negativt ord om våra finska backar….
Vilket många verkar tro…och fått för sig…
Det har jag redan fått skit för med tidigare….

Men jag har bara i samband med värvningarna….
Visat på fakta…

Visat på riskfaktorn med Lyytinen pga hur ofta han missar matcher pga skada….
Och visat under hans säsonger hur ofta han missar matcher.
Och att när han gick till Timrå en bit in på en säsong så berodde det på att han vart över i HIFK i Finland och inte platsade längre där vilket också var en liten flagg-indikation.

När det gäller Rindell…
Visade jag och lyfte fram att han blev petad inför slutspelet när det gällde som mest och Timrå hade alla andra ordinarie backar tillgängliga. Plus har visat vart dom lokala skribenterna har haft för uppfattning av honom och vad de då skrivit om han ibland i samband med sina misstag ute på isen.

Det är för att förtydliga och visa lite….för att vi skall få en så bra bild som möjligt om spelarna.
Sen har jag säkert sagt 20tals gånger….
Att vi kommer vara försvagade av bytet Lindholm-Alsing mot Lyytinen-Rindell…
Men det är något alla insatta inser…. Det bara naivt och tro något annat… Finnarna har väl också 100.000kr var mindre i lön än Lindholm/Alsing… Så de går inte riktigt att jämföras på samma nivå. Då blir man automatiskt lite försvagade på backsidan. Därmed fortsatt jag har inte sagt något negativt om finnarna… I princip alla backar i SHL är sämre än Lindholm/Alsing så det är knappast något hån…. Att man använder ordet att man blir försvagade till de som skall ersätta dom…

Så jag har fortfarande faktiskt inte skrivit något negativt….om finnarna….
Även om folk kan välja att uppfatta det så….
Det är en sak vad man som egen person väljer att uppfatta och vad det är jag förmedlar…
Jag kan inte ta ansvar för hur man tolkar mina inlägg….
Men folk väljer att uppfatta sånt där som negativ skit…
Han skriver bara negativ skit… (Nej , jag förklarar bara tidigare fakta)

Jag har **aldrig** ens skrivit att jag tycker dom är dåliga spelare eller att dom är dåliga värvningar…. (Fast ändå blir `myten´ så).
Folk gör sina egna tolkningar av saker och ting.

Om jag lagt in något personlig åsikt i frågan har vart mer:
Att jag tvärtom framhållit att vi kommer bli mycket bättre med en spelare som Rindell i vårt powerplay. Att vi har saknat en sådan powerplay-back.
Jag kan även använt ordet tveksam eller använt lite mer ordet att det finns frågetecken kring då Lyytinen….men det just för hans skadehistorik och att han åsidosattes litei Finland. Men i Timrå som sagt presterade han riktigt bra.
Användarens profilbild
HIPS

Inlägg av HIPS »

Lillgud skrev: sön 29 sep 2024, 19:37
Men känns som du vill ha ett svar….
Så bjuder dig på det…
Bra att du svarar, men du gör det på ett sätt som för mig visar att du inte förstår poängen. Du kan rabbla statistik tills jorden slutat snurra, men det är helt ointressant i det här läget.

Att du har synpunkter på en värvning baserat på statistik kan jag helt klart respektera, men att sen som en papegoja upprepa "vad var det jag sa" i olika former är både larvigt och knappast konstruktivt.

Du säger "Jag har **aldrig** ens skrivit att jag tycker dom är dåliga spelare eller att dom är dåliga värvningar…. "
Fast helt ärligt, när du använder allt möjlig statistik för att tala om att de är just det spelar det ingen roll att du själv inte använder ordet "dåliga".
Börjar man sen ett inlägg med "Ha ha" och avslutar med att "Om det är något TJ…. Inte skall få nytt kontrakt pga….i utvärdering av han… Så är det denna helt sjuka värvning…."

Jo, jag ser tydligt att du verkligen aldrig tyckt att Hellsten är en dålig spelare och att du stöttar honom i med- såväl som motgång...
Bara så jag dessutom förstår "Helt sjuka värvning" betyder alltså inte att det var en dålig värvning enligt dig?

Vill bara avsluta diskussionen från min sida med att jag verkligen beklagar att du blev rånad på en MoDo vinst, när du lagt 400 kr på det. Sånt måste skära djupt i ett Leksandshjärta.
Användarens profilbild
Wiborg

Re: 2024-09-28 Lördag 18:00 Modo - Leksand

Inlägg av Wiborg »

Lampa skrev: lör 28 sep 2024, 18:11
Lillgud skrev: lör 28 sep 2024, 18:07 Välkommen till verkligheten….
Hellsten släpper in sitt första skott mot mål i SHL….

Och ingen kan ens vara förvånad….
Du lastar Hellsten för det målet?
Det är klart han gör. Han har bestämt att Hellsten är kass så allt han gör är dåligt oavsett hur det ser ut runtomkring.
Lillgud skrev: lör 28 sep 2024, 18:14
Lampa skrev: lör 28 sep 2024, 18:11
Lillgud skrev: lör 28 sep 2024, 18:07 Välkommen till verkligheten….
Hellsten släpper in sitt första skott mot mål i SHL….

Och ingen kan ens vara förvånad….
Du lastar Hellsten för det målet?
Misstag sker i hockey…. (Rindell)
En målvakt måste kunna `rädda upp såna situationer´ med….
En SHL-målvakt skall ta den pucken utan problem….
Såklart, utesplare får göra misstag men inte Hellsten. Hellsten ska fixa alla andras misstag och inte göra några själv. Så jävla tröttsamt...

4:e ska han ta, i övrigt finns det ingenting som man kan lasta honom för. Det får övriga spelare ta på sig.
Aggeman skrev: lör 28 sep 2024, 18:59
Lampa skrev: lör 28 sep 2024, 18:58Vad fan är detta?
SHLs genom tiderna sämsta målvakt.
Nu börjar det väl bli lite väl mycket personpåhopp? Det här blir mitt sista svar angående Hellsten i den här matchen, men någon jävla måtta får det väl ändå vara?
bjernagris skrev: lör 28 sep 2024, 20:03
Wittgenstein skrev: lör 28 sep 2024, 19:41 Många som kastar skit på Lillgud. Men han har hängivet och oavbrutet påtalat att det är ett fuskbygge i defensiven. Hittills har han rätt.
Nja, vad jag sett så bedriver hen en orimlig hetsjakt på lagets minst erfarna spelare.
Drar till med mitt sista inlägg även om Lillgud (någonsin?). Jag kan bara hålla med. Hetsjakt när det går dåligt och håller sig borta när det går bra. Kan inte ta kritik och blir sur och börjar rada upp en massa statistiskt svammel i bästa fall. (denna mening skrev jag dessutom innan jag kommit till Lillguds "försvarstal")
bender skrev: lör 28 sep 2024, 20:25
Klas skrev: lör 28 sep 2024, 20:24
bender skrev: lör 28 sep 2024, 20:22

Ja, men det är befogat också. Helt sjukt att Modo får poäng med sig här. Vi är verkligen så mycket bättre.
Tom 2.
Ja, det förtar liksom det mesta av upphämtningen. Helt plötsligt är alla pojklagsmisstag och tavlor det man tar med sig. Det här får inte fortgå. Det är helt sjukt att beskåda finnarna.
Jag tycker inte riktigt att du ska dra båda finska backarna över samma kam. Rindell har gjort väldigt många misstag, Lyytinen klart färre och i nivå med övriga spelare tycker jag. Rindell har lite att jobba med men samtidigt ser man positiva egenskaper som kommer komma fram ifall man får bort eller i alla fall minskar ner misstagen. Lyytinen däremot kommer bli riktigt bra, det är jag övertygad om redan nu.

I övrigt tycker jag återigen att man gör en bra match men har lite för många individuella misstag som leder till att motståndarna gör för enkla mål och vi får jobba lite hårdare för våra. Riktigt skön upphämtning som jag hoppas man kan rida vidare på.
Pain is temporary, glory is forever
Lillgud

Inlägg av Lillgud »

Hips…

Jag menade mest att ”allt” inte skall tolkas som det är negativa personliga ord från just mig.
När jag lägger upp saker och ting…

Men 75% kanske bara jublar allmänt vid en värvning och tycker allt känns jättebra. Då gräver jag lite djupare och visar på lite mer information och statistik som finns tillgänglig om spelaren. Som en motvikt för att se allt lite mer realistiskt. Sen får alla gör sin egen bedömning och jag uppfattas då som väldigt negativ vilket jag garanterat då är med. Det är ju ingen hemlighet… Jag lägger fram och belyser eventuella frågetecken… (En riktig glädjedödare på så vis när några nyligen jublat över samma namn tex….så jag förstår att jag inte vinner några popularitspoäng)
Jag ser djävligt kritiskt på allt och synar spelaren oavsett namn.

Men sen finns det som i Hellstens fall att jag har en tydlig personlig åsikt och jag tycker verkligen att han är en katastrof värvning.
Och jag tycker precis som när vi värvade in tex KAZ… Om de pratar om en spelare i lite för goda ordalag i samband med presentationen…och det är helt uppåt väggarna att det inte stämmer.
Då triggas jag definitivt igång lite på det då med.
Det är som att de marknadsför en produkt som inte stämmer med verkligheten.
Absolut då kan jag bli extra lack…

Och jag gillar inte våra för långa kontrakt på våra äldre spelare…. Jag tog tydlig ställning att hellre hade satsat på den yngre Alsing än den äldre Caito tex….
Jag är extremt negativ till att Martin Karlsson fick 2 nya år när han skulle genomgå en operation och missa första halvåret. Knuts förlängning på antal år var helt horribel…

Hellsten och Knuts är nog de jag tycker är absolut sämst i truppen. En sån som Martin Karlsson försöker i allafall…men han försöker spela som han och Knuts gjorde med och på Fredrik Forsbergs tid…. Men det fungerar ju inte när Karlsson ensam försöker spela på det sättet.
Och Knuts bara åker runt och alibi befinner sig på isen.

Annars är det vår sportchef oavsett namn…
Jag kommer alltid ifrågasätta och kritisera den personen oavsett namn om jag inte delar hans syn på saker och ting. Det kan låta hårt el negativt ibland…men ”alla” vet hur jag skriver och jag säger det jag tycker är bäst för Leksand. Delar bara då min åsikt.

När det gäller Hellsten är det bara Hellsten och Leksand som själva kan avgöra hans öde…
Hur ofta väljer de att spela han…hur mycket kommer han att läcka…kommer vi förlora alla matcher med han på isen osv….

Varje gång han står…
Jag kommer antagligen skriva att han är just ”katastrof”….
Men det är verkligen min övertygelse och bestämda uppfattning om han som hockeymålvakt….
Han har visat upp sig mot 2st SHL lag och 2gånger mot Vålerenga…. Det räcker med råge och blir över för att se att han håller absolut inte SHL-klass.
Så ja jag kommer vara väldigt negativ i inställningen i de matcher han står…. I hans fall talar absolut inget för att jag kommer att ändra någon uppfattning…
Det bara att gilla läget…alla stör vi oss på olika saker…
Jag tycker det är ett haveri…när matchtrådarna…tex förvandlas till en bild-dagbok av några få skribenter…
Det tycker jag inte hör hemma där man vill läsa hockeyrelaterat inför , under och efter en match…
Men alla är olika individider och man får ändå försöka att gilla läget…
Användarens profilbild
Gösen

Inlägg av Gösen »

Mänskligheten är maneter som sköljer fram och tillbaka i historiens tidvatten.
Användarens profilbild
bender

Inlägg av bender »

Sluta hacka på lillgud bara för att det är jobbigt att hen så tydligt belyser hur dåligt vissa presterar. Ni sågar hens statistik, samtidigt som vi (carnbro) bygger hela laget på..statistik. Lillgud har perspektivet att Leksand är en förening som snarare bedriver elitverksamhet än social verksamhet och välgörenhet. Inte ett felaktigt perspektiv, kan jag tycka. Kan inte heller se att några större ”personangrepp” från lillgud än många andra här. Trams..
Användarens profilbild
Leksing i vargaland

Inlägg av Leksing i vargaland »

bender skrev: mån 30 sep 2024, 11:47 Sluta hacka på lillgud bara för att det är jobbigt att hen så tydligt belyser hur dåligt vissa presterar. Ni sågar hens statistik, samtidigt som vi (carnbro) bygger hela laget på..statistik. Lillgud har perspektivet att Leksand är en förening som snarare bedriver elitverksamhet än social verksamhet och välgörenhet. Inte ett felaktigt perspektiv, kan jag tycka. Kan inte heller se att några större ”personangrepp” från lillgud än många andra här. Trams..
Kan det bero på hur man framför kritiken.
Hangovers are temporary
Drunk stories are forever
Användarens profilbild
Ställbergarn

Inlägg av Ställbergarn »

Leksing i vargaland skrev: mån 30 sep 2024, 12:50 Kan det bero på hur man framför kritiken.
Och att man ständigt letar negativa vinklingar på det mesta.
SteelSky

Inlägg av SteelSky »

Lillgud framför sina åsikter och vissa håller med, andra inte. Det är väl vad ett forum är till för i mångt och mycket?
Ingen kan begära att man ska vara psykologie professor för att få skriva här, så att man framför sina budskap på rätt sätt.
Nej högt (och lågt) till tak ska det vara!

Själv tycker jag inte det är det minsta konstigt att man kritiserar signeringen av Hellsten med de stats han faktiskt har. Sen får han såklart överbevisa mig.
Rindell har inte startat bra och behöver definitivt överbevisa mig.
Ansvaret ligger på GM och hans lilla stab. Så är det bara. Det står liksom i kontraktet.
Av 3 nyförvarv + Hellberg så har jag hittills sett en dålig målvakt som inte fått bra hjälp utifrån. Samt en klappkass finne och en medioker finne, samt en Hellberg som inte fått spela en sekund. Alla dessa får flera matcher att komma in i lag och spelsystem, men ingen kan tala om för mig att det börjat lovande.
- Ni har inte en challe
Användarens profilbild
Sniper

Inlägg av Sniper »

Hade Hellsten räddat något eller några av de målgivande skotten i första perioden om han varit större/varit annorlunda positionerad/haft en uppenbarelse i kassen som påverkat Modos skyttar? https://www.shl.se/article/80kaskj-403dd/view

Jag försöker inte lasta honom för målen - speciellt inte när jag själv sagt att han inte ska lastas för första tre - men vill ändå problematisera detta att skulden enbart är utespelarnas.

Fyra insläppta på åtta skott liknar ju ingenting. Det tål faktiskt en diskussion.
Chris

Inlägg av Chris »

bender skrev: mån 30 sep 2024, 11:47 Sluta hacka på lillgud bara för att det är jobbigt att hen så tydligt belyser hur dåligt vissa presterar. Ni sågar hens statistik, samtidigt som vi (carnbro) bygger hela laget på..statistik. Lillgud har perspektivet att Leksand är en förening som snarare bedriver elitverksamhet än social verksamhet och välgörenhet. Inte ett felaktigt perspektiv, kan jag tycka. Kan inte heller se att några större ”personangrepp” från lillgud än många andra här. Trams..
Några personangrepp har jag också svårt att hitta. Det är , vad jag kan se, ingen som recenserar en person, utan en prestation som nog i sig inte har något alls med personen att göra. Sedan förstår jag att det är tufft att bli kritiserad utifrån hur skickligt man utövar sitt yrke. Men det är samtidigt något man utsätter sig för när man ”väljer” elitidrott. Jag brukar skriva siffra istället för namn när jag kritiserar (såväl positivt som negativt) vilket jag tycker är ett litet, men ändå sätt, att skilja prestationen från personen…