Förslag förbättra ekonomin

Jjax

Förslag förbättra ekonomin

Inlägg av Jjax »

Kanske en clickbait rubrik men mitt förslag för lite småslantar in som inte kommit annars är följande.

Jag bor långt ifrån Leksand och kan inte gå på matcherna. MEN jag skulle gärna delta med typ en hundring i 50/50 lotter varje hemmamatch. Skickade till Leksand och frågade om det var möjligt, vilket det inite var utan man hänvisade till Svenska spels "supporten" eller vad det hette (helt ointressant tycker jag). Antaglingen fanns det problem med lotteriinspektionen eller storsponsorn Svenska spel, vad vet jag.

Men i alla fall mitt förslag är att "Någon" som både är med på forumet och går på matcherna tar på sig att bli ombud för 50/50 lotter.
En ny matchtråd skapas som heter 50/50 där man kan anmäla sitt intresse och swisha sina lottpengar till denne "någon". Som innan matchstart köper dessa lotter och sen i ett inlägg redovisar vilket/vilka lottnummer man fick. "någon" vinstbevakar sen lotterna och vid eventuell vinst swishar vinsten till lottägaren.
Ponera att vi är några stycken som är intresserade och att vid varje hemmamatch köpa lotter för säg totalt 1000 kronor. Så har LIF 1000*26/2=13000 pengar rakt in som aldrig hade kommit annars.

Så frågorna är då två.
Finns det någon mer än mig som skulle vara intresserad av detta upplägg?
Finns denne "Någon/Några" som skulle kunna tänka sig att sköta marktjänsten?