Mörker
-
Re: Mörker
Kan tråden vända på skutan? Kanske, kanske inte. Oavsett; det är mörkt nu...
Ordförande i Föreningen för det gulas bevarande.
-
Men det blir ljusare igen.
Tänd ett ljus och låt det brinna
Låt aldrig hoppet försvinna det är mörkt nu
Men det blir ljusare igen
Dagens filosof - Niklas Strömstedt
Som även får stå för kvällens skriftspråkstips;
Dom dom dom dom dom dom dom dom dom dom dom
Mänskligheten är maneter som sköljer fram och tillbaka i historiens tidvatten.
-
Dags för oss att damma av det här gamla klippet "Att välja glädje" med Kay Pollack :
https://youtu.be/3bxOC4bLvqQ?si=orbsQ37qTLyaa8Ri
https://youtu.be/3bxOC4bLvqQ?si=orbsQ37qTLyaa8Ri
-
Hur mår ni medresenärer? Påverkar tabelläget er eller är ni lika lugna som TJ är (iaf på ytan)? En viss stingslighet tycker jag ändå börjar sprida sig här på färjan. Sjögången är väl ännu bara måttlig, men nog har det börjat gunga lite. Gösen har tagit timeout och Lillgud citerar sina egna undergångsförutseelser.
Jag tippade oss faktiskt 12a, så även om jag hoppades ha fel så känner jag mig inte tagen på sängen av den dåliga inledningen. Jag vill dock inte vara den som säger "vad var det jag sa", jag hoppas fortfarande att jag får fel och att vändningen kommer snart.
Mitt svar på min inledande fråga är att jag ännu inte mår överdrivet dåligt, men blir det en säsong i absoluta botten så kommer det bli en lång mörk vinter då kärleken till detta hockeylag åter börjar angränsa till psykisk ohälsa. Blir det så illa får vi försöka hålla humöret uppe
här på färjan. Kanske distansera oss genom galghumor. Vi har tagit oss igenom ökenvandringar förr, och kommer knappast att knäckas denna gång heller.
Nu har jag dessutom dragit mitt strå till stacken genom att blidka hockeygudarna med ett långt och allvarligt inlägg i mörker-tråden. Så, låt det vända, helst redan mot Brynäs!
Jag tippade oss faktiskt 12a, så även om jag hoppades ha fel så känner jag mig inte tagen på sängen av den dåliga inledningen. Jag vill dock inte vara den som säger "vad var det jag sa", jag hoppas fortfarande att jag får fel och att vändningen kommer snart.
Mitt svar på min inledande fråga är att jag ännu inte mår överdrivet dåligt, men blir det en säsong i absoluta botten så kommer det bli en lång mörk vinter då kärleken till detta hockeylag åter börjar angränsa till psykisk ohälsa. Blir det så illa får vi försöka hålla humöret uppe
här på färjan. Kanske distansera oss genom galghumor. Vi har tagit oss igenom ökenvandringar förr, och kommer knappast att knäckas denna gång heller.
Nu har jag dessutom dragit mitt strå till stacken genom att blidka hockeygudarna med ett långt och allvarligt inlägg i mörker-tråden. Så, låt det vända, helst redan mot Brynäs!
-
Kanske inte är så dramatiskt som det verkar. Den är visserligen redan längre än 30 sekunder, och det är möjligt att det också blir 30 timmar - men det har han varit borta förr, utan förvarning.Gösen har tagit timeout
Då kommer jag också ta timeout (åtminstone trappa ner). Finns inte en chans att jag kommer engagera mig på den här nivån om de sladdar i botten. Men det kommer inte hända - vi slutar i mitten av tabellen.blir det en säsong i absoluta botten
-
Jag tippade inte oss i botten och det står jag nog fast vid ännu ett tag. Däremot infann sig en störande magkänsla redan på försäsongen.
Men jo... just nu är det ett mörker. Exakt allt grinar oss i ansiktet.
Vi gör inga mål. Det är problemet!
Igår hade det räckt med ett mål till. Att få ett par gratismål mot SAIK i slutet av matchen räknas inte.
En pinne mot Brynäs är möjligt. Bonuspoängen är inte för oss.
Jag sitter still i båten men nu ösregnar det.
Men jo... just nu är det ett mörker. Exakt allt grinar oss i ansiktet.
Vi gör inga mål. Det är problemet!
Igår hade det räckt med ett mål till. Att få ett par gratismål mot SAIK i slutet av matchen räknas inte.
En pinne mot Brynäs är möjligt. Bonuspoängen är inte för oss.
Jag sitter still i båten men nu ösregnar det.
Många lever med en sådan förbluffande rutin, att det är svårt att tro de lever för första gången.
-
Vi bjuds på lite (försiktig) optimism! Precis vad jag tror att fartygsdoktorn ordinerar. Se hit Gösen, färjan tar inte in vatten riktigt än!
-
Det är bara vissa livbåtar på färjan som tar in vatten. Någon sjönk väl redan på varvet innan den var sjösatt.Wittgenstein skrev: ↑sön 06 okt 2024, 20:14Vi bjuds på lite (försiktig) optimism! Precis vad jag tror att fartygsdoktorn ordinerar. Se hit Gösen, färjan tar inte in vatten riktigt än!
Nä det här reder grabbarna ut, vi kanske inte kommer topp 3 men på övrehalvan.
Hangovers are temporary
Drunk stories are forever
Drunk stories are forever
-
Sen brukar ju lagen som presterar kasst under våren ha en förmåga att gå ganska bra på våren. Så det kanske finns fördelar med att inleda med mörker.
-
Det har säkert skrivits på andra ställen än här, men hur kan man acceptera spelschemat i år med så många bortamatcher initialt?
Några förluster i rad, med sänkt publiksiffra till given följd vilket ju innebär stor ekonomisk förlust för föreningen.
Hade Färjestad gått med på att få vårt inledande spelschema? Inte en chans säger jag, utan att ha en egentlig aning.
Några förluster i rad, med sänkt publiksiffra till given följd vilket ju innebär stor ekonomisk förlust för föreningen.
Hade Färjestad gått med på att få vårt inledande spelschema? Inte en chans säger jag, utan att ha en egentlig aning.
- Ni har inte en challe
-
Nej minst sagt märkligt att godkänna schemat.
Som att bjuda in till krisen.
Vet även att Leksand brukar prioritera att få lovmatcher hemma med tanke på att man då får fullsatt.
Ville själv åka upp på höstlovet men istället får man sponsra Örebro och HV vilket suger.
Som att bjuda in till krisen.
Vet även att Leksand brukar prioritera att få lovmatcher hemma med tanke på att man då får fullsatt.
Ville själv åka upp på höstlovet men istället får man sponsra Örebro och HV vilket suger.
-
Jag har tidigare tänkt att man spelar ju 26 matcher hemma under en säsong oavsett när de kommer. Men ser man till det ekonomiska så är det klart att det är en fördel att ha lite fler hemmamatcher i början. Det är väl inte första gången det händer, vill minnas att det var så förra året också och kanske till och med året innan. Men, jag blir lite irriterad på tidningarna som jämför med det totala publiksnittet förra säsongen och inte publiksnittet efter lika många omgångar. Det är klart att vårens matcher drar mer och även alla lovmatcher höjer snittet. Här nämns en mer korrekt siffra och där ligger vi inte många åskådare efter förra året:
Så det kanske inte är så illa i alla fall som en del verkar vilja få det till (i vanlig ordning).
https://www.falukuriren.se/2024-10-08/s ... a-med-oss/Men sett över de tre första matcherna förra året hade vi 17013 åskådare, i år ligger vi på 16898, så det är det vi har att analysera, säger Hedbom.
Så det kanske inte är så illa i alla fall som en del verkar vilja få det till (i vanlig ordning).
Pain is temporary, glory is forever
-
Mörkertråden goes souvenirtråden: Två nyanser av mörkt https://shop.leksandsif.se/nyheter/swea ... vart-skold
Övriga nyheter hittas här https://shop.leksandsif.se/nyheter
Övriga nyheter hittas här https://shop.leksandsif.se/nyheter
-
- Gammal räv
-
Avd 2 minustecken blir till plus.
Sun taught me,
No matter how many times you go down,
Keep RISING!
No matter how many times you go down,
Keep RISING!