Detta var en rolig tillställning och jag skulle vilja hedra detta forum för konstruktiva inlägg och trevligt läsande.
Skriver inte aktivt särskilt mycket men denna gång tänkte jag skriva av mig lite från den uppdämda energi som man hade under matchen. Ruskigt rolig och skön seger.
Tar min historia från början när jag läser forumet i efterhand.
Lampa skriver: "Kämpa Gidlöf" tidigt (dubbelkollar inte) men var väl före matchstart. Tror vi är många här som väntat lite på detta och sett Falukillen som en potentiell (temporör) framtidsman på målvaktsidan. Hellsten har jag en del tveksamheter kring även om jag hoppats han skulle få göra en liten Filip resa han med. Lite låg, inte tillräckligt tät men det är också mycket hur vi försvarar honom.
Läser om CMB med kommentarer kring Caito, klockrent och jag tycker vi fortfarande har många situationer där vi borde lägga ut puck men kladdar och ger FBK fler chanser i egen zon. Caito visst men jag såg Hrivik också överarbeta situationen i egen zon.
Benders kommentar om Lodin, sitter på samma känsla, han sätter tacklingar men jag är väldigt kluven om det är något som vi ska ha. Den på Hrivik tycker jag är lite respektlös, på Kjell Erik riktigt bra och tacksam för att han höll ihop och att det räckte med att hämta andan.
Sedan blir jag tvungen att belöna mig själv med en fin sort när jag ser CMB illustrera en fin Port Charlotte
Kluster hör samma sak från Nygren och visst är det roligt att höra hur vi tar udden av dem - jösses vad man njuter av det.
Sedan håller jag med Bagarn, vi stänger bra och skulle nyansera det som att vi kanske inte litade på Gidlöf men vi spelade för honom.
Vad som sedan hände med Hrivik som kommenteras blir intressant att följa upp, det har gått tungt för honom hittils så jag vet inte hur mycket jag saknar honom nu, men i det långa loppet skulle jag göra det.
Som Catami skriver var det kul att se Rindell idag, har flera situationer där han har förmåga med bra puckkontroll lugna ner situationen och ta bort pressen. Det gillar jag och än mer gillar jag att han inte tar tokiga beslut och slänger iväg pucken på chans.
Jjax håller jag med om Elvenes, tycker också han varit lite onödigt kladdig med pucken, visst det är hans sätt men måste tycka att han såg lite extra tänd ut idag och det kanske räcker för att kladdet övergår till genialiskt. Hellberg fick köra lite och av det jag hann se så gjorde han inte bort sig som sig. Måste vara svårt för honom att leverera samtidigt som han blivit ganska tilltryckt.
Att flytta ner Elvis till fjärde håller jag med Bagarn om och det var vä tur i oturen att han fick spela med Lang och Kloos. Men som sagt tyckt han steppade upp lite extra idag.
Tänk vad det är roligt när vi vinner
Som sagt, dags för en lite ädel smak på en japansk variant istället för en Port Charlotte som jag saknar i skåpet
Ha en fortsatt trevlig lördag!