2024-10-19 Lördag 18:00 Färjestad - Leksand 1-3

Matchtrådar för alla matcher.
Användarens profilbild
bender

Re: 2024-10-19 Lördag 18:00 Färjestad - Leksand 1-3

Inlägg av bender »

Catami skrev: lör 19 okt 2024, 20:34 Har vi äntligen hittat vår 1:e målvakt?
Ja! Definitivt till nästa säsong. Kan även successivt ta spaden redan den här säsongen. Värvar vi någon avdankad 38-åring nu blir jag vansinnig.

Hrivik känns allt mer som en föredetting. Extremt väl illustrerat av Lodin som i intervjun sa ”han flippade med pucken” (som han gjort i två säsonger nu), och sedan va Hrivik borta.

En hel match utan ge bort några mål med huvudlösa indianare. Då är vi svårslagna!
Användarens profilbild
Sniper

Inlägg av Sniper »

Det var en härlig inramning då Färjestad, i ett supporterdesignat matchställ, mötte Leksand i en fullsatt (8.250) Löfbergs arena.
https://www.farjestadbk.se/article/8rpaslm-23h01/view
Mer överensstämmande med färgerna på matchens ölburk än jag kunde ana viewtopic.php?p=17487&hilit=gr%C3%B6n#p17487

Bild
Lifstarsll

Inlägg av Lifstarsll »

Detta var en rolig tillställning och jag skulle vilja hedra detta forum för konstruktiva inlägg och trevligt läsande.
Skriver inte aktivt särskilt mycket men denna gång tänkte jag skriva av mig lite från den uppdämda energi som man hade under matchen. Ruskigt rolig och skön seger.
Tar min historia från början när jag läser forumet i efterhand.
Lampa skriver: "Kämpa Gidlöf" tidigt (dubbelkollar inte) men var väl före matchstart. Tror vi är många här som väntat lite på detta och sett Falukillen som en potentiell (temporör) framtidsman på målvaktsidan. Hellsten har jag en del tveksamheter kring även om jag hoppats han skulle få göra en liten Filip resa han med. Lite låg, inte tillräckligt tät men det är också mycket hur vi försvarar honom.
Läser om CMB med kommentarer kring Caito, klockrent och jag tycker vi fortfarande har många situationer där vi borde lägga ut puck men kladdar och ger FBK fler chanser i egen zon. Caito visst men jag såg Hrivik också överarbeta situationen i egen zon.
Benders kommentar om Lodin, sitter på samma känsla, han sätter tacklingar men jag är väldigt kluven om det är något som vi ska ha. Den på Hrivik tycker jag är lite respektlös, på Kjell Erik riktigt bra och tacksam för att han höll ihop och att det räckte med att hämta andan.
Sedan blir jag tvungen att belöna mig själv med en fin sort när jag ser CMB illustrera en fin Port Charlotte :-)
Kluster hör samma sak från Nygren och visst är det roligt att höra hur vi tar udden av dem - jösses vad man njuter av det.
Sedan håller jag med Bagarn, vi stänger bra och skulle nyansera det som att vi kanske inte litade på Gidlöf men vi spelade för honom.
Vad som sedan hände med Hrivik som kommenteras blir intressant att följa upp, det har gått tungt för honom hittils så jag vet inte hur mycket jag saknar honom nu, men i det långa loppet skulle jag göra det.
Som Catami skriver var det kul att se Rindell idag, har flera situationer där han har förmåga med bra puckkontroll lugna ner situationen och ta bort pressen. Det gillar jag och än mer gillar jag att han inte tar tokiga beslut och slänger iväg pucken på chans.
Jjax håller jag med om Elvenes, tycker också han varit lite onödigt kladdig med pucken, visst det är hans sätt men måste tycka att han såg lite extra tänd ut idag och det kanske räcker för att kladdet övergår till genialiskt. Hellberg fick köra lite och av det jag hann se så gjorde han inte bort sig som sig. Måste vara svårt för honom att leverera samtidigt som han blivit ganska tilltryckt.
Att flytta ner Elvis till fjärde håller jag med Bagarn om och det var vä tur i oturen att han fick spela med Lang och Kloos. Men som sagt tyckt han steppade upp lite extra idag.
Tänk vad det är roligt när vi vinner :-D
Som sagt, dags för en lite ädel smak på en japansk variant istället för en Port Charlotte som jag saknar i skåpet
Ha en fortsatt trevlig lördag!
Stjärnan

Inlägg av Stjärnan »

Nämen, vilken trevlig överraskning :-)
Sun taught me,
No matter how many times you go down,
Keep RISING!
Användarens profilbild
Klas

Inlägg av Klas »

Stjärnan skrev: lör 19 okt 2024, 23:20 Nämen, vilken trevlig överraskning :-)
Eller hur?! Jag har inte rest längre än till hytta och tillbaks (Kolans hembygd ) men likafullt glad (och en smula, förvånad) över resultatet!
Nu ska jag, lagom salongsberusad, kolla reprisen på matchen 8-)
I brist på alternativ sken solen på ingenting nytt.

10 078 inlägg på mitt CV. De flesta med tvivelaktigt innehåll.
Användarens profilbild
Sniper

Inlägg av Sniper »

Sjo8711 hours ago
Såg klart matchen nu. Inte läst något i tråden. Men känner faktiskt bara att Leksand gör en jävligt bra match och spelar tight och som ett lag hela matchen. Känner också att Lagace är extremt svag vid sina stolpar på nära håll. Inte första han släpper in billigt från nära håll. Men man måste fortfarande mäkta med mer än 1 mål på hemmaplan.
http://hockeyforat.com/d/665-f-rjestad- ... 9-kl-18-00
Om han läst tråden hade fått ta del av rätt många inlägg som handlade om samma sak som andra punkten i hans eget - klagomål på målvakten. Där har de mycket att lära av oss :mrgreen:
Användarens profilbild
Sniper

Inlägg av Sniper »

bender skrev: lör 19 okt 2024, 22:31
Catami skrev: lör 19 okt 2024, 20:34 Har vi äntligen hittat vår 1:e målvakt?
Ja! Definitivt till nästa säsong. Kan även successivt ta spaden redan den här säsongen. Värvar vi någon avdankad 38-åring nu blir jag vansinnig.
Lindbäck kanske? :d
Leksand har en motig målvaktssituation just nu men Gidlöf kanske kan ta ett steg fram här nu innan Tjomme hittar rätt namn på marknaden. Anders Lindbäck har börjat gnugga igång igen nere i Vienna Capitals (kontrakt en månad) och dominerade i SHL när han hade Challe Berglund som coach i Timrå back in the days – det hade varit en ruggig twist om han dök upp i Gävle iförd Leksandströja...
https://hockeynews.se/nyheter/panelen-d ... ag-just-nu
Finns det inga gränser för deras dumma spekulationer?
Kluster

Inlägg av Kluster »

SteelSky skrev: lör 19 okt 2024, 22:28 Typiskt Leksand, att vinna en omöjlig match och som mot HV, förlora en match som vi bara inte skulle förlora. Men det är ju glömt nu. Hatten av. Gidlöv... vilken gigant i kväll, i dubbel bemärkelse!
Tänkte i samma tankebanor inför HV-matchen; det här kommer bli en säker vinst. Inför gårdagens match förväntade jag mig tvåsiffrigt i insläppta mål.

Tendensen från tidigare säsonger att de har svårt mot sämre lag men spelar suveränt mot bättre motstånd verkar finnas kvar i korridorerna.
Ullvi, typ

Inlägg av Ullvi, typ »

Vad har vi för statistik kring Gidlöfs debut?
Lampa

Inlägg av Lampa »

Sett en del vara inne på samma sak och det är dåligt att ingen markerar mot Lodin. Även om det är regelrätta tacklingar så ska han fan inte få göra så mot våra bästa spelare. Det ska kosta för honom. Någon måste göra det.
Användarens profilbild
Leksing i vargaland

Inlägg av Leksing i vargaland »

Lampa skrev: sön 20 okt 2024, 21:35 Sett en del vara inne på samma sak och det är dåligt att ingen markerar mot Lodin. Även om det är regelrätta tacklingar så ska han fan inte få göra så mot våra bästa spelare. Det ska kosta för honom. Någon måste göra det.
Jepp, han behöver en halvfull smäll när dom kommer upp.
Hangovers are temporary
Drunk stories are forever
Pellefant

Inlägg av Pellefant »

Han (Lodin) borde verkligen få smaka på sin egen medicin håller jag med om. Intressant spelstil ändå, visst han stör motståndaren men han stör nog sig själv lika mycket också och missar mycket av fokus på spelet när han har sådant fokus på att tackla motståndaren med full kraft. Jag kan inte riktigt tycka att det är ett bra sätt att spela på.
Användarens profilbild
bjernagris

Inlägg av bjernagris »

Är det inte exakt dit V. Lodin, E. Sylvegård, B. Shinnimin m.fl. vill få sina motståndare; få dem att tappa humöret och börja åka runt och jaga folk istället för att fokusera på sitt spel? Skulle gissa att det är exakt det de vill uppnå.
Användarens profilbild
Gösen

Inlägg av Gösen »

Leksing i vargaland skrev: sön 20 okt 2024, 22:12
Lampa skrev: sön 20 okt 2024, 21:35 Sett en del vara inne på samma sak och det är dåligt att ingen markerar mot Lodin. Även om det är regelrätta tacklingar så ska han fan inte få göra så mot våra bästa spelare. Det ska kosta för honom. Någon måste göra det.
Halfdrunk hits are forever
Mänskligheten är maneter som sköljer fram och tillbaka i historiens tidvatten.
Användarens profilbild
Leksing i vargaland

Inlägg av Leksing i vargaland »

Gösen skrev: mån 21 okt 2024, 03:21
Leksing i vargaland skrev: sön 20 okt 2024, 22:12
Halfdrunk hits are forever
Kanske AV någon halvfull, det är ju i alla fall lördagsmatch 🍺
Hangovers are temporary
Drunk stories are forever