Operation behålla Tjomme
-
-
Re: Operation behålla Tjomme
Salo 2.0 kan betyda två saker.
Salo själv tillbaka eller sno Alsenfelt från Oskarshamn som vi en gång snodde Salo.
Salo och Alsenfelt: Lillguds gudar.
Salo själv tillbaka eller sno Alsenfelt från Oskarshamn som vi en gång snodde Salo.
Fetstil: Salo-style - Alsenfelt kommer inte sitta passiv.Oskarshamn har i och med värvningen av Carter Camper två målvakter, nio backar och 15 forwards på kontrakt. På frågan om butiken är stängd nu, säger Alsenfelt:
– Det är ett levande dokument.
Du stänger inga dörrar för fler nyförvärv?
– Det kan man aldrig göra som sportchef. Det kan hända hur mycket som helst. Det kan dyka upp skador eller att folk underpresterar. Mitt jobb är att se till att vi är så bra som möjligt med de förutsättningar vi har.
Salo och Alsenfelt: Lillguds gudar.
-
En vecka kvar på oktober månad. Tick tack, styrelsen.bjernagris skrev: ↑mån 23 sep 2024, 15:45 Uppdatering från ordförande A. Gärdsback ang. sportsliga organisationen. Dialog förs med T. Johansson, deadline i oktober, i övrigt en del ordsallad.
https://www.leksandsif.se/article/n8qask9-30ead/view
-
Spännande tider.
Skulle själv behöva veta vad planen är framåt, hur vi når dit och därefter jobba enade för att nå det uppsatta målet.
Skulle själv behöva veta vad planen är framåt, hur vi når dit och därefter jobba enade för att nå det uppsatta målet.
-
Kan ju vara så enkelt att man har sin analys klar och nu förhndlar med Tjomme alternativt letar andra alternativ. Tystnad betyder inte alltid att inget händer. Men klart man är orolig när man inte hör något...bjernagris skrev: ↑fre 25 okt 2024, 10:06En vecka kvar på oktober månad. Tick tack, styrelsen.bjernagris skrev: ↑mån 23 sep 2024, 15:45 Uppdatering från ordförande A. Gärdsback ang. sportsliga organisationen. Dialog förs med T. Johansson, deadline i oktober, i övrigt en del ordsallad.
https://www.leksandsif.se/article/n8qask9-30ead/view
Pain is temporary, glory is forever
-
Faktiskt.
Om silly-tråden varit en show about nothing en tid lär det bli mer händelserikt framöver.
Vem ska ansvara för lagbygget?
Nyligen - när spelet knackade och tabelläget var prekärt - ställde man frågan i frustration/desperation.
Nu är det mer lustfyllt. Mer av att se möjligheterna.
-
Måste ändå ge styrelsen att de sätter press på TJ
Varför gå ut med informationen på det här, rätt anmärkningsvärda sättet? Visa att man gjort sitt jobb? Försöka få ryggen fri?Uppdatering kring Thomas ”Tjomme” Johansson
Senast i utgången av oktober har vi utlovat besked kring frågan om förlängning av avtalet med vår General manager. Efter bra och konstruktiva samtal, i positiv anda, låter vi meddela att föreningen är klar över färdvägen framåt, att vi vill jobba tillsammans med Thomas, även efter att hans kontrakt går ut efter denna säsong.
Sedan en kortare tid är det nu Thomas som har bollen och besked kommer inom kort.
”Det har varit bra diskussioner under den här nödvändiga processen, och vi har meddelat Tjomme hur vi ser på fortsättningen, tillsammans”, säger Andreas Gärdsback, ordförande i Leksands IF Ishockey AB.
-
Det där luktar ryggen fri och ett nej tack från Tjomme, tyvärr.
-
Ja, eller så är det bara att man har lovat besked i oktober och man ger ett besked i oktober. Visst, det är väl ett sätt att hålla ryggen fri men ser inget direkt fel i det att man visar att bollen ligger hos honom. Jag hoppas att man även ser på alternativ redan nu ifall de inte lyckas få en underskrift.
Allt behöver inte vara så svart eller vitt hela tiden. Jag väljer att se uppdateringen som en ljusgrå nyans i alla fall
Allt behöver inte vara så svart eller vitt hela tiden. Jag väljer att se uppdateringen som en ljusgrå nyans i alla fall
Pain is temporary, glory is forever
-
Åtminstone positivt att styrelsen vill ha kvar honom och jobbar för det. Då har iaf inget skurit sig där, om tjomme ändå vill lämna är det väl så. Jag hoppas givetvis han fortsätter basa över det sportsliga några år till.
-
- Gammal räv
https://www.expressen.se/tv/sport/hocke ... er-bussen/
Blir han kastad under bussen? Någon här har kanske tid att lyssna medan jag är på möte.
Blir han kastad under bussen? Någon här har kanske tid att lyssna medan jag är på möte.
-
Det är det som sägs. Även att Leksands IF vill ha ryggen fri gentemot supportrar och sponsorer.Mats_ume skrev: ↑tis 29 okt 2024, 15:46 https://www.expressen.se/tv/sport/hocke ... er-bussen/
Tycker det blir väldigt uppförstorat, och någon sågning var det inte tal om. Att Tjomme ska behöva ta ett beslut och att Leksands IF vill ha kvar honom är ju ingen skräll direkt. En petitess att det kommuniceras ut, då det är något som alla redan vet.
-
Min första tanke var att det är en teaser - att det är egentligen är klart.
Men i så fall har det gått fram väldigt dåligt eftersom det tolkas helt annorlunda därute (LIF:s Facebook).
Min andra tanke var ryggen fri-teorin och panikuppdatering - att de fruktar att Mr Madhawk eller Sportbladet när som helst kommer avslöja att Tjomme är klar för HV.
Men jag vet inte och orkar inte spekulera. De kan ha sina mind games.
Men i så fall har det gått fram väldigt dåligt eftersom det tolkas helt annorlunda därute (LIF:s Facebook).
Min andra tanke var ryggen fri-teorin och panikuppdatering - att de fruktar att Mr Madhawk eller Sportbladet när som helst kommer avslöja att Tjomme är klar för HV.
Men jag vet inte och orkar inte spekulera. De kan ha sina mind games.
-
Eftersom man inte vet vad erbjudandet till Tjomme består av och huruvida det överensstämmer med den bild han har för vad som krävs för att ta ytterligare steg, så ger infon bara utrymme för spekulationer.
Har dock svårt att tro (ren spekulation ) att erbjudandets innehåll överensstämmer med vad Tjomme vill. Om så vore fallet har jag svårt att tänka mig att han inte förlängt direkt.
Hoppas han blir kvar.
Har dock svårt att tro (ren spekulation ) att erbjudandets innehåll överensstämmer med vad Tjomme vill. Om så vore fallet har jag svårt att tänka mig att han inte förlängt direkt.
Hoppas han blir kvar.
Trummor på hockeyläktare borde ge spöstraff