Sniper skrev: ↑fre 01 nov 2024, 09:42
Lyytinen inkallades av hejdukar i den sportsliga ledningen redan nu på morgon:
Nu ska du lyssna. Det har blivit för mycket. Du hugger av klubbor och lyssnar inte på någon. Du har skämt ut hela Leksand och tack vare dig fick vi stryk igår. Nu är det nog och vi kommer försöka hitta något annat istället för dig.
Nej, det blev han inte. Men Olow Sundström blev en gång:
Sedan åker vi hem till Leksand. Då har vi frivillig träning. Jag blev då inkallad till Tobbe Valin och någon ytterligare. Dom sa att jag hade skämt ut Leksand fullständigt med det sätt jag betedde mig på i matchen.
– ”Jag gör allt vi kan för att vinna. I går var vi inte med och jag var absolut inte bra”
– ”Nu ska du lyssna. Det har blivit för mycket. Du har böj på klubban och lyssnar inte på någon. Du har skämt ut hela Leksand och tack vare dig fick vi stryk igår. Nu är det nog och vi kommer försöka hitta något annat istället för dig”.
– En timme satt dom där och skällde. Jag var 23 år på den här tiden och tänkte ”vad är det som händer?” Efteråt var jag helt chockad. https://hockeysverige.se/intervju/old-s ... sundstrom/
Var det Olows insläppta från halva plan mot Färjestad??
Den sitter fortfarande kvar på näthinnan efter drygt 35 år....
Det är när klubban finns i isen som det blir mål!!!
"It's amazing what you can accomplish when you don't care who gets the credit!" --- Harry Truman---
Ja herregud.
Men vi får väl gratulera HV-klacken att lyckas klämma in ytterligare två nya ramsor där de oförtrutet fortsätter att hylla Hbk!
De har ju redan J-Södra!
bjernagris skrev: ↑tor 31 okt 2024, 19:02
Är "ställa frågor till motståndaren" säsongens modeuttryck bland TV4-kommentatorerna?
Nej, det var förra säsongen. Bibic ligger bara lite efter... Släcka bränder är annars väldigt mode just nu.
Jag vill påstå att det var Bibban som myntade det redan ifjol. Men klart han kan ha tagit över det. Har dock inte hört det av någon annan.
I övrigt såg jag bara första halvan och det är inget vidare det jag ser nu. Vi är inget top 6 lag direkt, men det visste vi ju redan.
Känns som att offensiven blir oerhört lidande utan Elvenes. Måtte han vara tillbaka i morgon. Det är åtminstone jag. Skönt att se matcherna där man även ser pucken.
Rindell…. Tja vad ska man säga?? Skeppa?
Sun taught me,
No matter how many times you go down,
Keep RISING!
Någon som snappat upp vad som hände med P. Norén igår? Loggade endast 4:51 i istid och klev av efter första perioden. Trots det fick inte F. Nilsson någon speltid.
bjernagris skrev: ↑tor 31 okt 2024, 19:02
Är "ställa frågor till motståndaren" säsongens modeuttryck bland TV4-kommentatorerna?
Nej, det var förra säsongen. Bibic ligger bara lite efter... Släcka bränder är annars väldigt mode just nu.
Jag vill påstå att det var Bibban som myntade det redan ifjol. Men klart han kan ha tagit över det. Har dock inte hört det av någon annan.
I övrigt såg jag bara första halvan och det är inget vidare det jag ser nu. Vi är inget top 6 lag direkt, men det visste vi ju redan.
Känns som att offensiven blir oerhört lidande utan Elvenes. Måtte han vara tillbaka i morgon. Det är åtminstone jag. Skönt att se matcherna där man även ser pucken.
Rindell…. Tja vad ska man säga?? Skeppa?
Jag hörde det av ett anta innan jag hörden Bibban säga det. Ett tag så hörde man det ju flera gånger per match och det var allt från Wikegård till Söderström till Oldén till Kronwall. Varenda jäkel sa det ju i tid och otid och Bibban hängde på det. Det spred sig ju även till skidåkningen någon gång och jag störde mig rejält på det då jag tycker det är ett sjukt löjligt uttryck.