Hockeyallsvenskan 2024/25

Användarens profilbild
Wiborg

Re: Hockeyallsvenskan 2024/25

Inlägg av Wiborg »

Sniper skrev: sön 17 nov 2024, 10:59 Hellberg spelar alltså redan idag - mot forna laget Västerås. I Västerås.
Såg första perioden och där var han helt osynlig. Men inte så konstigt då han kvällen innan tillhörde ett helt annat lag i en helt annan serie.
Pain is temporary, glory is forever
Användarens profilbild
Gösen

Inlägg av Gösen »

Råkade scrolla förbi Kalmar Björklöven och såg Lagerberg få 20 minuter för abuse of officials.

Han hoppade in från båset och hade blicken i spelriktningen och råkade lite oturligt komma åt linjedomarens ben så att denna ramlar.
Fingertoppskänsla av domarna som kollade repriser om och om igen.
Mänskligheten är maneter som sköljer fram och tillbaka i historiens tidvatten.
Användarens profilbild
Catami

Inlägg av Catami »

Jag kollade en del på "vår" Milosevic i BIK. Jeklar vilken general han är runt egen kasse.
Många lever med en sådan förbluffande rutin, att det är svårt att tro de lever för första gången.
Användarens profilbild
Sniper

Inlägg av Sniper »

Användarens profilbild
Gösen

Inlägg av Gösen »

Spelar inte han i Björklöven? Det svänger fort i hockey eller vad de som vet brukar säga.
Mänskligheten är maneter som sköljer fram och tillbaka i historiens tidvatten.
CMB

Inlägg av CMB »

Gösen skrev: fre 29 nov 2024, 21:54 Spelar inte han i Björklöven? Det svänger fort i hockey eller vad de som vet brukar säga.
Man vet aldrig vem som är med vem i dessa swingersklubbar…
Användarens profilbild
Sniper

Inlägg av Sniper »

Roger Melin:
– Att komma in så här nu mitt i säsongen är ju klart att det inte är optimalt. Men samtidigt så är det roligt ändå att kunna få vara med och försöka vända någonting från något som har varit lite negativt till något positivt. Det är ju min förhoppning i alla fall. Det är därför jag känner att jag vill kliva in i det här. För jag tror att det går att vända det här till något positivt.

Härnäst väntar match mot Östersund under tisdagen för AIK. Där är Melin inte med utan laget leds av de assisterande tränarna Fredrik Hallberg och Niklas Andersson.
(...)
Men det är inte bara ishockeymässigt det finns nötter att knäcka för Melin. Även privat är det några delar som ska gå i lås de närmaste dagarna innan han ställer sig i båset på Hovet på fredag.

– Gävle är basen. Det är ju där jag har min, ja det är min hemort om man säger så nu. Och där har jag ju min fru och min hund. Sedan vill jag ju ha ett boende givetvis i Stockholm, som jag hoppas att de kan fixa så snart som möjligt.

För närvarande, det kommer han att vara.

– Jag vill ju vara närvarande hela tiden. Jag vill inte sitta och pendla, det är helt värdelöst. Det kommer jag inte att göra liksom. Jag vill vara där så mycket som möjligt, annars så kommer jag inte kunna göra ett bra jobb. Det är definitivt uteslutet, säger Melin.
https://www.aftonbladet.se/sportbladet/ ... e-samtalen
Så vilka möter då AIK när "han ställer sig i båset på Hovet på fredag"? Leksands motståndare när han intervjuas direkt efter avgörandet här: