Silly season 25/26

Ludde

Re: Silly season 25/26

Inlägg av Ludde »

Elvenes följer väl högst troligt med Björn till Växjö om det ryktet blir verklighet.
Leksandsfärjan, om Leksingen själv får välja
Superstars forum 2005-2023 R.I.P
MeraSkottpåMål

Inlägg av MeraSkottpåMål »

Hoppas att Elvenes blir kvar, om det är en ekonomisk fråga så bör man bryta med Zacke för att få mer kapital till Elvenes.
Zacke? Kanske 1 år beroende på Elvenes gate.
Kloos går nog vidare.
Martin Karlsson, här är det nog tack och hej.
Östman måste börja skjuta mer, tycker att han används fel, och då får vi inte ut hans potential. Han ska stå skottredo.
Karlberg får förlängt.
Johansson kanske lämnar för Nordamerika, Milosivic ersätter?
Norén Förläng.
Önskar se kontrakt på Altörn och Lissel.
Sen vill jag se större starkare spelare som kan vinna dueller och ta sig in på kassen.
Bygga lite mer på det och attityd så som Färjestad gör.
Användarens profilbild
Sniper

Inlägg av Sniper »

Ullvi, typ skrev: fre 29 nov 2024, 14:14 Håller med tidigare talare att Altörn verkligen sticker ut. Kanske en lightversionkombination av Vejdemo och skåningen. Ett kontrakt vore inte dumt. Skulle kunna bli en sensation nästa år.
Bild + Bild

Eftersom Altörn gjort större avtryck hos mig än de flesta andra juniorer genom åren bestämde jag mig för att leta upp det där målet jag ännu inte sett (jag hade inte hunnit bänka mig mot Timrå borta och efter match och strafförlust kände jag ingen lust att se highlights). Vid första påseende verkar det inte vara så märkvärdigt - att han bara råkar vara på rätt plats och sprätter in pucken i öppet mål. Men vid repriserna, särskilt den sista bakom kassen, framgår att han stångas förtjänstfullt med Timrå-back för att sedan slita sig loss från densammes uppvaktning och skicka in pucken.

MeraSkottpåMål

Sniper skrev: fre 29 nov 2024, 18:57
Ullvi, typ skrev: fre 29 nov 2024, 14:14 Håller med tidigare talare att Altörn verkligen sticker ut. Kanske en lightversionkombination av Vejdemo och skåningen. Ett kontrakt vore inte dumt. Skulle kunna bli en sensation nästa år.
Bild + Bild

Eftersom Altörn gjort större avtryck hos mig än de flesta andra juniorer genom åren bestämde jag mig för att leta upp det där målet jag ännu inte sett (jag hade inte hunnit bänka mig mot Timrå borta och efter match och strafförlust kände jag ingen lust att se highlights). Vid första påseende verkar det inte vara så märkvärdigt - att han bara råkar vara på rätt plats och sprätter in pucken i öppet mål. Men vid repriserna, särskilt den sista bakom kassen, framgår att han stångas förtjänstfullt med Timrå-back för att sedan slita sig loss från densammes uppvaktning och skicka in pucken.

Kan inte hålla med mer än ditt utlägg.
Det är den trafiken och jobbet vi är i behov av. Kontrakt är givet i mina ögon.
I agree.
Lampa

Inlägg av Lampa »

Stort misstag att gå in i säsongen med 14 forwards. Det får vi skörda nu när man är tunt med folk.
kungT

Inlägg av kungT »

Zackrisson ska inte kosta klubben mer än dom 6 år han fått.
Herre gud lön som toppspelare i Färjestad Skellefteå Frölunda och verkligen inte legat i topp någonstans utan oftast spelat i tredje eller fjärde i Leksand .
Tycker det är skit att Herr Johansson inte ens kontaktade Själin när han kom hem eller Viktor Lodin. för att inte tala om att sätta sig i bilen och åka till Mora och visa intresse för Brandsegg-Nygård som spelade bra en hel säsong .

Övrigt
Hannes Hellberg såg jag Kalmar- Nybro. Kopierade Jensa Nielsen mål i globen mot Aik. (Vi som minns)
Ge honom speltid. Han är ung och bara att se och göra som Jens är plus för en sniper.
Tommy Samuelsson var nöjd och det är ett bra betyg.
Användarens profilbild
Gösen

Inlägg av Gösen »

Zackrisson är i min mening en av årets bästa forwards överlag. Definitivt vår bästa center så här långt. Finns ingen som helst anledning till att inte erbjuda honom ett år i taget.
Mänskligheten är maneter som sköljer fram och tillbaka i historiens tidvatten.
Användarens profilbild
Aggeman

Inlägg av Aggeman »

Gösen skrev: Igår, 08:17 Zackrisson är i min mening en av årets bästa forwards överlag. Definitivt vår bästa center så här långt. Finns ingen som helst anledning till att inte erbjuda honom ett år i taget.
Instämmer.
Kul att en spelare på ålderns höst studsar tillbaka från ingenstans. Vem händer härnäst? Jon går in ”playoff-mode” i vår?
Högfors

Inlägg av Högfors »

Gösen skrev: Igår, 08:17 Zackrisson är i min mening en av årets bästa forwards överlag. Definitivt vår bästa center så här långt. Finns ingen som helst anledning till att inte erbjuda honom ett år i taget.
Jag håller med att Zacke har varit bra. Jag kan dock finna en anledning till att inte erbjuda honom ett nytt kontrakt. Han har hög lön vilket skulle frigöra pengar till nya spelare. Vi kan inte bara göra oss av med spelare som Hannes, Eljas och lill-tjomme. Då blir det inte mycket till nyförvärv.
Användarens profilbild
Klas

Inlägg av Klas »

Aggeman skrev: Igår, 12:02
Instämmer.
Kul att en spelare på ålderns höst studsar tillbaka från ingenstans. Vem händer härnäst? Jon går in ”playoff-mode” i vår?
Jon vart ju som pånyttfödd när han fick kampera ihop med MK. Spelar dom på det sättet så kan dom förtjäna sin istid framöver.
I brist på alternativ sken solen på ingenting nytt.

10 078 inlägg på mitt CV. De flesta med tvivelaktigt innehåll.
Användarens profilbild
Klas

Inlägg av Klas »

Högfors skrev: Igår, 18:34
Jag håller med att Zacke har varit bra. Jag kan dock finna en anledning till att inte erbjuda honom ett nytt kontrakt. Han har hög lön vilket skulle frigöra pengar till nya spelare. Vi kan inte bara göra oss av med spelare som Hannes, Eljas och lill-tjomme. Då blir det inte mycket till nyförvärv.
Ett år till på Z men kanske inte med samma höga lön? Även spelare lär väl hajja att marknadsvärde och istid kan förändras över tid..? Han har varit riktigt bra i år, låg sen till rutin, en hel del år i föreningen numera. Sådant är oxå värt en del, men inte hur mycket som helst så klart.
I brist på alternativ sken solen på ingenting nytt.

10 078 inlägg på mitt CV. De flesta med tvivelaktigt innehåll.
Användarens profilbild
Gösen

Inlägg av Gösen »

Hans kontrakt går ut så varför skulle vi erbjuda honom samma lön. En marknadsmässig lön , strax under till och med. Han spelar högst troligt hellre i Leksand än någon annanstans där han får 15% mer.
Mänskligheten är maneter som sköljer fram och tillbaka i historiens tidvatten.
MeraSkottpåMål

Klas skrev: Igår, 19:10
Aggeman skrev: Igår, 12:02
Instämmer.
Jon vart ju som pånyttfödd när han fick kampera ihop med MK. Spelar dom på det sättet så kan dom förtjäna sin istid framöver.
Håller med... MK skaka liv i Knuts. \:d/
Högfors

Inlägg av Högfors »

Gösen skrev: Igår, 19:34
Hans kontrakt går ut så varför skulle vi erbjuda honom samma lön. En marknadsmässig lön , strax under till och med. Han spelar högst troligt hellre i Leksand än någon annanstans där han får 15% mer.
Självklart om han är beredd att gå ner rejält I lön ungefär en halvering så kan det funka. Det jobbiga för Tjomme är att om han nu tänker att han vill förnya laget lite mer än vad han gjorde i år så måste vi släppa en del spelare som har varit bra i år eller försöka sänka deras löner rejält.
Problemet är ju att många av de som varit bäst i år exempelvis Zacke, Elvenes, Eddie och Kloos har utgående kontrakt medan sådana som inte varit så bra och som vi hellre skulle vilja bli av med sitter på kontrakt. Ska bli intressant att se hur han löser det.