Sniper skrev: tis 07 jan 2025, 09:36
När nu småvägarna är plogade efter nattens snöfall är det perfekt landhockeyföre. Ut med en målbur, in med en målvakt, och jag är Åhlberg!
Säsongen 1976/77 svarade du för makalösa 39 mål på 35 matcher. Kan man träna upp ett målsinne?
- Visst kan man träna sig på prickskytte, så är det faktiskt, och på något konstigt vis var jag oftast inblandad då det närmade sig mål. Målskyttet var också något som jag arbetade med under hela min karriär. Ju högre upp du kom och ju bättre målvakterna blev desto mer var jag tvungen att träna på att sätta dit pucken. https://www.leksandsif.se/article/qw3cainry-30ead/view
Jag tänker att jag kan vara "Djura" Olsson, men att det blir svårt om vi spelar utan sarg...
Jag kan vara Siklenka, då är det lättare att ta sig tillbaka på banan om sargen inte är ivägen.
Aggeman skrev: tis 07 jan 2025, 12:54Har mycket svårt för Luleå. Det finns många spelare som kombinerar gnäll och fula tilltag med filmningar.
Håller med, jag har inga problem att man spelar hårt och även lite fult så länge man står för det. Men att sedan själv filma och även gnälla över det då tappar man all min respekt. Shinnimin får vara ansiktet utåt för det jag verkligen ogillar med Luleå, men han är inte ensam om än största "syndaren".
Gösen skrev: tis 07 jan 2025, 13:47
Och jag är inte bitter. Jag är bara gammal och trött.
Leksandsfärjan goes Griniga Gamla Gubbar
Några gnäller på målvakterna, några på backarna, några på forwards, några på tränarna, några på Tjomme, några på Carnbo, några på Superstars, några på styrelsen, några på Bröder, några på blåvita tröjor och några på allt som överhuvudtaget kan kopplas till Leksand.
Det är tufft att vara supporter i dessa tider och dessvärre blir det torsk med 1-3 idag.
Några gnäller på målvakterna, några på backarna, några på forwards, några på tränarna, några på Tjomme, några på Carnbo, några på Superstars, några på styrelsen, några på Bröder, några på blåvita tröjor och några på allt som överhuvudtaget kan kopplas till Leksand.
Jag tycker nog det känns mer eller mindre relevant att gnälla på allt det där just nu.
Gösen skrev: tis 07 jan 2025, 13:47
Och jag är inte bitter. Jag är bara gammal och trött.
Leksandsfärjan goes Griniga Gamla Gubbar
Det är tufft att vara supporter i dessa tider och dessvärre blir det torsk med 1-3 idag.
Nya tag, vi ska spela för att vinna! Bra där Challe!
En smula fundersam dock över den taktik man då valt tidigare under säsongen, men eftersom vi förlorat en massa så var väl även den taktiken framgångsrik.
I brist på alternativ sken solen på ingenting nytt.
10 078 inlägg på mitt CV. De flesta med tvivelaktigt innehåll.
Har laget haft för mycket defensivt fokus efter den svaga starten, så att det tagit spetsen från offensiven?
– Ja, jag tror att vi trodde att det bara var att ta vid där förra säsongen slutade, inte minst offensivt. Om du tittar på siffrorna från förra året och hur mycket vi skapade fem mot fem så var vi ett av ligans bästa lag. Vi trodde nog naivt att det skulle komma av sig självt. Sen började vi med att släppa in fyra, fem mål i flera matcher i början av den här säsongen, så vi fick gå tillbaka till grundläggande träning på försvarsspel. Ibland när du gör det får du betala med att du tappar kreativitet framåt. Det är en jättesvår balansgång, säger Peter Cehlárik.
Därefter har Leksand haft fokuspunkter inför de flesta av sina matcher.
– Om vi fokuserar på en sak, låt oss säga målskytte, då får vi det att lossna ganska lätt men istället hänger vi inte ihop försvarsmässigt. Vad vi behöver göra är att svetsas samman mera över hela isen.
Just målskyttet har varit Leksands akilleshäl den här säsongen. Bara Växjö har gjort färre mål i ligan.