2023-10-21 Lördag 18:00 Leksand - Växjö 1-2

Matchtrådar för alla matcher.
Användarens profilbild
Sniper
Inlägg: 1734
Blev medlem: mån 18 sep 2023, 20:17
Ort: Stockholm

Re: 2023-10-21 Lördag 18:00 Leksand - Växjö

Inlägg av Sniper »

9. Växjö 16
10. Malmö 15
11. Leksand 13
12. Rögle 13
13. HV71 10
14. Oskarshamn 7

15:15
Rögle-Timrå
HV71-Malmö

Vid 3p för Rögle och HV ligger vi 12:a inför kvällen (med endast bättre målskillnad än HV).
Å andra sidan skulle vi klättra upp till 9:e vid 3p (då vi har bättre målskillnad än Rögle och Växjö).
Lillgud
Inlägg: 646
Blev medlem: ons 20 sep 2023, 16:15

Re: 2023-10-21 Lördag 18:00 Leksand - Växjö

Inlägg av Lillgud »

Thomas Ros i Aftonbladet efter matchen Leksand-Oskarshamn
”Bland det sämsta jag sett – bedrövligt uselt”
”Var är stjärnorna, Leksand?”

Ja, hur skall detta lag kunna lyckas prestera något av värde…

Poängproduktion för spelarna efter 5st spelade omgångar:
Hrivik 4p
Ashton 4p
Lang 4p
————————
Poängproduktion sen Max.V började spela med Lang och Hrivik…. Alltså på de 6st senaste omgångarna….
Hrivik 2p
Ashton 2p
Lang 2p
———————-

Max.V Poängproduktion på de 5st första matcherna var 2p.
Och det var 2mål i omgång 3 och omgång 4.
Nu har Max spelat 6 raka matcher i första kedjan och inga mål har det blivit. Dock har han fått ihop 7st assist på dessa 6matcher.

Trots att Max inte alls känns som förr…
Leder han ändå Leksands poängliga på 2+7=9p
Vet inte vad det säger om övriga i laget heller.
Men tycker verkligen att Max kan då spela i en 3dje kedja.
Kikar man lokalpressen efter matchen mot Oskarshamn var han den som sågades hårdast och var ensam i laget med bottenbetyget 1.
————————

Senast dessa forwards gjorde mål:
———————
Omg 1 Karlberg
———————
Omg 4 Max.V
Omg 4 Cehlarik (straffmål som ej räknas omg11)
————————
Omg 7 Hrivik
Omg 8 Lang
Omg 8 Vejdemo
Omg 8 Elvenes
Omg 10 Ashton
Omg 11 Östman
————————-

Skytteligan forwards Leksand
——-
4 Hrivik
——-
3 Lang
3 Elvenes
3 Vejdemo
3 Ashton
——-
2 Cehlarik
2 Max.V
———
1 Östman
1 Karlberg
———

Ett problem att inte Max , Cehlarik , Östman klivit fram lite tydligare med killer-avslut som leder till mål.
Lite snedvridet när hela 5st andra forwards gjort fler mål än de som ju borde kliva fram lite mer och leverera mål.

Forwards som ännu inte gjort mål…efter 11omgångar.
(Kloos)
Zackrisson
Knuts
Eljas
Unger Sörum
Olhans-Lind

———

Växjö har då inte direkt imponerat på bortaplan…
Av 5st försök… Har de **BARA** besegrat jumbon Oskarshamn på bortaplan…

De övriga lagen i botten HV71 och Rögle har i sina hemmafighter då även slagit Växjö.
Även lag som Linköping och Färjestad har vunnit sina hemmamatcher mot Växjö.

Färjestad 4-1 Växjö (26-21)
Växjö 5-3 Malmö (29-16)
Oskarshamn 2-5 Växjö (21-28)
Rögle 3-1 Växjö (28-16)
Växjö 4-1 Frölunda (30-23)
Växjö 2-3 övertid Timrå (30-29)
HV71 4-1 Växjö (20-20)
Växjö 2-0 Skellefteå (26-18)
Linköping 3-2 Växjö (26-25)
Växjö 2-5 Luleå (24-25)
Växjö 1-0 Modo (20-33)

————

Det känns också lite för ”enkelt att tro” att det här laget blir bättre för att några saknade kommer tillbaka tex.
Kloos finns fortsatt kvar som en positiv joker , men när 4st kedjor i princip inte presterar/skapar någonting då räcker det inte ens med Kloos.

Känns väll som att vi har en okej fungerande kedja.
Elvenes-Vejdemo-Cehlarik.
Den bör man inte röra.
Sen borde Ashton få chansen igen med Hrivik-Lang bara för att det var lite mer ”power och tryck med dom ihop” än när nu Max huserar där.

Laget står redan på 3raka torsk….
Förlust här igen…och TJ har satt laget i en ruskigt dålig sits inför fortsättningen. 4raka torsk är verkligen ett bottenlags beteende…och då är självförtroendet definitivt kört i botten. Och då blir det jobbigt att vända det här framöver.
Det är ju inte heller de allra tuffaste konkurrenterna som vi torskat mot på slutet här….
Det är Oskarshamn och Malmö och sen Timrå.

Men TJ valde gå in i säsongen med detta tunna lagbygge….
Och facit har vi snart = ett otroligt tilltufsat och stukat lag. Och då blir det svårt framöver sen, det är svårt att läka ett lag som startar svagt. Det lättare att spela i medgång och framgång. Ett svagt lag blir ännu svagare efter några förluster….

Det ser mörkt ut….
Även om som sagt Växjö vart usla på bortaplan…
Så vinner de antagligen ändå denna fight.

HV71 skall hemma möta Malmö på lördag…
Oskarshamn skall hemma möta Modo på Lördag…
Rögle skall hemma möta Timrå på lördag….

Känns väll som att något/några av de övriga lagen i botten ska kunna ha chans på poäng allafall.
Så kammar vi noll , lär då snaran dras åt lite ytterligare.

Växjö 16p
Malmö 15p
————
Leksand 13p
Rögle 13p
————-
HV71 10p
Oskarshamn 7p
Lifstarsll
Inlägg: 29
Blev medlem: tis 19 sep 2023, 10:33

Re: 2023-10-21 Lördag 18:00 Leksand - Växjö

Inlägg av Lifstarsll »

Bagarn skrev: fre 20 okt 2023, 16:28 1. Spela Ashton med Lang o Hrivik. Den formationen var grym. Faktiskt med Ashton som motor.
2. Spela INTE med Hrivik på blå i PP. Vi hade bra stats innan det återkommande genidraget.
3. Spela Lindholm/Alsing tillsammans och + 25 min
4. Skulle det bli 3 mot 3 och straffar igen, så spela de heta spelarna. Inte enligt lönekuvert.
5. Olhans-Lind tillför fysik, stabilitet, trygghet. Karlberg tillför pucktapp, förlorade dueller, och kaos i positionsspelet. Byt!
6. Vi vann med 4-0, 5-2 utan Zacke bland forwards. Säger inget. Eller säger en del?

Kommer inte att ske. Men hade velat se:

Ashton-Hrivik-Lang
Cehlarik-Vejdemo-Elvenes
Max-Östman-UngerSörum
OlhansLind - Knuts - Eljas

Extra: Zacke
1. till 5. ett stort JA! Så vill jag verkligen se det, första behöver en "motor" - väldigt bra formulerat.
6. intressant, men skulle ändå byta plats på Eljas och Zacke och då inte relaterat till lön utan tycker han ändå är en bättre spelare överlag. Knuts centrar förstås
Användarens profilbild
svepet
Inlägg: 132
Blev medlem: ons 20 sep 2023, 18:38

Re: 2023-10-21 Lördag 18:00 Leksand - Växjö

Inlägg av svepet »

Bagarn skrev: fre 20 okt 2023, 16:28 1. Spela Ashton med Lang o Hrivik. Den formationen var grym. Faktiskt med Ashton som motor.
2. Spela INTE med Hrivik på blå i PP. Vi hade bra stats innan det återkommande genidraget.
De här två känns så självklara att det är smått obegripligt att BH fortsätter med Hrivik på point i PP och inte återförenar Ashton med Lang o Hrivik som ju var så bra när de lirade. Men det har varit lite av BH:s signum, att lyckas splittra enheter som verkligen funkar. Beror nog oftast nog på att de inte var tilltänkta enheter utan blev så pga skador o annat. Även lönekuvertet spelar nog roll i kedjehierarkin....

Annars har väl BH ändrat filosofin på matchningen vilket är positivt, alltid något. Nu är det nästan åt andra hållet att han inte vill gå ner på spelare i sista när vi jagar kvittering eller segermål. Men man ska väl inte klaga, det här är bättre än tokmatchning. Blir väl ännu bättre när vi får tillbaks Kloos o blir ordinarie. Då borde väl ändå Karlberg få stiga åt sidan. Visst har han fart och energi, men inte mkt mer...

För övrigt säsongens första på plats imorgon, återstår och se om det blir fler ;)
Stjärnan
Inlägg: 1029
Blev medlem: tis 19 sep 2023, 07:29

Re: 2023-10-21 Lördag 18:00 Leksand - Växjö

Inlägg av Stjärnan »

Intressant detta. Jag har nästan börjat svänga lite. Så där sjukligt när djävulen på högra axeln pekar på min kropp och säger: Hörru, du vill ju detta. Du vill ju att det ska gå dåligt. Sitter och skrattar och har dig när vi släpper in mål. Ju senare i matchen desto bättre…

Men förnuftet sitter på andra axeln och skjuter slangbella på djävulen. Bort med dig! Hörru, fall inte offer för den jäveln. Ryck upp dig. Vi grejar detta.

Vem som vinner får vi se. Men nu kör vi.
Sun taught me,
No matter how many times you go down,
Keep RISING!
Användarens profilbild
Gösen
Inlägg: 1846
Blev medlem: mån 18 sep 2023, 22:43

Re: 2023-10-21 Lördag 18:00 Leksand - Växjö

Inlägg av Gösen »

Det är nog många som emellanåt får en släng av Munchausens by proxy när det kommer till Leksand i allmänhet och Björn i synnerhet.

Själv brukar jag känna mig som Nils Poppe på crack mitt i en domedags-sekt när jag lyfter något positivt.
En udda fågel som helt missat budskapet och kvittrar glatt på en likvaka.

På tal om crack och likvaka så såg jag en representant från det gamla piratskeppet irra omkring och leta efter nya medlemmar.

https://m.youtube.com/shorts/31zR7AfvfLo
Fiskar skulle leva längre om de lärde sig att hålla munnen stängd.
Användarens profilbild
Sniper
Inlägg: 1734
Blev medlem: mån 18 sep 2023, 20:17
Ort: Stockholm

Re: 2023-10-21 Lördag 18:00 Leksand - Växjö

Inlägg av Sniper »

Ibland tror jag att laget försöker följa gameplan så slaviskt att offensiva kreativiteten blir lidande.
Man kan inte lyssna bokstavligt på tränaren i allt https://www.youtube.com/watch?v=ApQgCValdno
Användarens profilbild
Sniper
Inlägg: 1734
Blev medlem: mån 18 sep 2023, 20:17
Ort: Stockholm

Re: 2023-10-21 Lördag 18:00 Leksand - Växjö

Inlägg av Sniper »

Gösen skrev: lör 21 okt 2023, 09:24 På tal om crack och likvaka så såg jag en representant från det gamla piratskeppet irra omkring och leta efter nya medlemmar.

https://m.youtube.com/shorts/31zR7AfvfLo
Inte helt olik Superniva - när hår och skägg fått växa, klädbyte ägt rum och Leksand åkt ur på grund av oroligheter och svag styrelse.

* * *

Vilka kommer närvara på isen under kvällens ceremoni? Andreas Hedbom, Hannibal Lecter och någon mer? Superstars-representanter/supporterprofiler bör nog inte gå ner för sitt eget bästa efter att ha liknat bröderna Abris och de andra legenderna vid lättlurade barn efter FK-brevet.
Användarens profilbild
Masjavel_
Inlägg: 11
Blev medlem: fre 29 sep 2023, 17:18

Re: 2023-10-21 Lördag 18:00 Leksand - Växjö

Inlägg av Masjavel_ »

Ge oss nåt nytt!

Lang-Hrivik-Elvenes
Cehlarik-Östman-Max
Ahston-Vejdemo-Sörum
Eljas-Zacke-Knuts

Olhans
Användarens profilbild
Gösen
Inlägg: 1846
Blev medlem: mån 18 sep 2023, 22:43

Re: 2023-10-21 Lördag 18:00 Leksand - Växjö

Inlägg av Gösen »

Hur laddar ni en dag som denna?

Själv lyssnar jag på en maraton-spellista med Ulf Lundell och käkar Räkmacka. Senare ikväll får det bli ett par korv med bröd på läktaren förslagsvis tillsammans med ett par Växjöbackar.

Har ni tänkt på att Ulfs (som säkerligen är öppen smygleksing) samtliga låttexter handlar om LIF?

Sextisju, sextisju - om när vi byggde upp vår storhetstid
Vi går på promenaden - på väg till arenan
Tempel - Tegera
Gå ut och var glad - vinst
Lycklig, lycklig - vinst
Lycklig man - Kalles första mål
Stackars Jack- förlust
Gå upp på klippan- förlust
Förlorad värld -förlust
När jag kysser mashavet
(Oh la la) jag vill ha dig - TJ om Max
Jag saknar dig - målskytt
Sniglar och krut - årets säsong
Kapten Kidd - Olhans
Ute på vägen igen - bortamatch
Kalt te halv tio - torsdagsmatch
Tranorna kommer - växjö Lakers
Chans- ta den
På senare år - pissveka framför mål
Desperado - vi får se
Ryggen fri -TJ?
Den vassa eggen - knivskarp balans
Släpp mig fri - sekten LIF håller en fast
Glad igen - forumet vid seger ikväll?
Två blåa ögon- naiva Gösen
Fiskar skulle leva längre om de lärde sig att hålla munnen stängd.
Användarens profilbild
Sniper
Inlägg: 1734
Blev medlem: mån 18 sep 2023, 20:17
Ort: Stockholm

Re: 2023-10-21 Lördag 18:00 Leksand - Växjö

Inlägg av Sniper »

Så nära - öppet mål men dessvärre går skottet utanför
8mars73
Inlägg: 29
Blev medlem: fre 22 sep 2023, 15:50

Re: 2023-10-21 Lördag 18:00 Leksand - Växjö

Inlägg av 8mars73 »

Wittgenstein skrev: fre 20 okt 2023, 10:35 Full av beundran inför din samling Fjodor! Är det ränder på axlarna eller ser jag fel? Vilken säsong? Minns inte att jag sett dylika tröjor.

Är bilderna någon typ av nytryck? För visst hette Christer Abris Abrahamsson fram till i någorlunda nutid?
Verkar vara en svartvit bild som är färglagd, och så har man/algoritmen inte fattat att det skulle vara gult fält där mellan ränderna.
CMB
Inlägg: 496
Blev medlem: tis 19 sep 2023, 19:11

Re: 2023-10-21 Lördag 18:00 Leksand - Växjö

Inlägg av CMB »

Sniper skrev: lör 21 okt 2023, 13:59 Så nära - öppet mål men dessvärre går skottet utanför
Warum all this black stuff? - CMB sträcker ut en hand för att få Sniper att resa sig upp igen
Användarens profilbild
Sniper
Inlägg: 1734
Blev medlem: mån 18 sep 2023, 20:17
Ort: Stockholm

Re: 2023-10-21 Lördag 18:00 Leksand - Växjö

Inlägg av Sniper »

CMB skrev: lör 21 okt 2023, 14:17
Sniper skrev: lör 21 okt 2023, 13:59 Så nära - öppet mål men dessvärre går skottet utanför
Warum all this black stuff? - CMB sträcker ut en hand för att få Sniper att resa sig upp igen
Aldrig så ensam - Filip Larsson övergiven av backarna
;)
Jag har ju redan sagt att jag är övertygad om vinst ikväll. Det står jag fast vid.

Och jag såg underbara ting
Det var vackert, der var sant
Underbara ting
Det var nytt, men ändå så bekant
Underbara ting
Det fanns glädje, det fanns hopp
Underbara ting
Och från botten finns bara en väg
Och det är opp
CMB
Inlägg: 496
Blev medlem: tis 19 sep 2023, 19:11

Re: 2023-10-21 Lördag 18:00 Leksand - Växjö

Inlägg av CMB »

Sniper skrev: lör 21 okt 2023, 14:19
CMB skrev: lör 21 okt 2023, 14:17
Sniper skrev: lör 21 okt 2023, 13:59 Så nära - öppet mål men dessvärre går skottet utanför
Warum all this black stuff? - CMB sträcker ut en hand för att få Sniper att resa sig upp igen
Aldrig så ensam - Filip Larsson övergiven av backarna
;)
Jag har ju redan sagt att jag är övertygad om vinst ikväll. Det står jag fast vid.

Och jag såg underbara ting
Det var vackert, der var sant
Underbara ting
Det var nytt, men ändå så bekant
Underbara ting
Det fanns glädje, det fanns hopp
Underbara ting
Och från botten finns bara en väg
Och det är opp
Bild