Tror inte Färjestad får kvala…..

ALLT handlar bara om att överleva året.
Undvika kval.
Kvar i SHL. Överleva ekonomiskt.
Överleva Anders Hedblom.
Tror inte Färjestad får kvala…..
Stundtals har han ju fungerat riktigt bra. Det är uruselt hanterat av LIF. Man kan markera och förändra utan att bänka. Resultatet är ju nu att backarna spelar katastrofalt passivt och fegt (trippelkollar alla beslut i skallen innan de passar eller agerar). Det är en så fruktansvärd mellanmjölksinsats av coacherna just nu på så många plan att jag kokar av ilska. Ta fram staken för i helvete!!!bjernagris skrev: lör 11 jan 2025, 20:15Som back fungerar han tyvärr inte hos oss. Däremot tror jag inte att han hade gjort bort sig som ytterforward.Runntur skrev: lör 11 jan 2025, 20:09Håller med. Ta inte med honom till Karlstad som 7e back och låt honom sitta 60 min på bänken.CMB skrev: lör 11 jan 2025, 20:05 Antingen spelar man Rindell och står för och tror på det man värvade honom för. Eller så bryter man med honom och värvar en spetsback.
Har det hänt något vi inte vet?
100%! Med två matcher i frysboxen, måste det ju betyda att han är på väg bort? Vore ju märkligt om det skedde nu, när han ändå spelat upp sig ju längre säsongen gått.CMB skrev: lör 11 jan 2025, 20:05 Antingen spelar man Rindell och står för och tror på det man värvade honom för. Eller så bryter man med honom och värvar en spetsback.
Exakt! Alltid de få backar som har ett uns av konstruktivitet som får skit. Om han bänkas så ska många fler få smaka på det receptet. Men nej då, spela cementhänder och hoppas på en vinst med 2-0 eller 2-1 eller 1-0.svepet skrev: lör 11 jan 2025, 20:22Håller inte med alls. Han är en back vi behöver. Definitivt snabbast o vända spelet av alla. Bäst att följa med i anfall. Bäst som point i PP. Men visst, gör mest individuella misstag också. Men får också tre ggr så mkt skit som nån annan back som gör samma misstag. Men vi är Leksand o krigare som dumpar puck blir älskade. Lirare som spelar på marginalen blir kölhaladebjernagris skrev: lör 11 jan 2025, 20:15Som back fungerar han tyvärr inte hos oss. Däremot tror jag inte att han hade gjort bort sig som ytterforward.Runntur skrev: lör 11 jan 2025, 20:09
Håller med. Ta inte med honom till Karlstad som 7e back och låt honom sitta 60 min på bänken.
Har det hänt något vi inte vet?![]()
Vi är hyfsat bra i 40, men sista 20 är vi ju inte ens nära att komma ikapp.FBK inte på topp, men mot oss räcker det alldeles tillräckligt.bender skrev: lör 11 jan 2025, 20:27100%! Med två matcher i frysboxen, måste det ju betyda att han är på väg bort? Vore ju märkligt om det skedde nu, när han ändå spelat upp sig ju längre säsongen gått.CMB skrev: lör 11 jan 2025, 20:05 Antingen spelar man Rindell och står för och tror på det man värvade honom för. Eller så bryter man med honom och värvar en spetsback.
Vi gör ändå en bra match, och är det bättre laget i 60 min. Men bokstavligen allt studsar åt FBKs håll och de har, självklart, domarna på sin sida. Surt.
Avståndet till kvalstrecket efter kvällens matcher: +-0
Att han är bäst att följa med i anfall av alla backar är ju objektivt fel. M. Caito har väl hittills denna säsong gjort 3-4 mål från positioner nära kassen. Hur många gånger har du sett A. Rindell i samma position? P. Norén har haft flertalet rena skottlägen, med normal utdelning borde han haft åtminstone 1-2 mål ytterligare. Hur många sådana lägen har A. Rindell haft? Jag har inte sett några, tycker mest han skickar iväg menlösa dragskott som går i täck eller magplattan. Till och med nästan lika bespottade J. Lyytinen har ju gjort ett par kassar, A. Rindell har alltjämt en donut i målkolumnen.Fjodor skrev: lör 11 jan 2025, 20:29Exakt! Alltid de få backar som har ett uns av konstruktivitet som får skit. Om han bänkas så ska många fler få smaka på det receptet. Men nej då, spela cementhänder och hoppas på en vinst med 2-0 eller 2-1 eller 1-0.svepet skrev: lör 11 jan 2025, 20:22Håller inte med alls. Han är en back vi behöver. Definitivt snabbast o vända spelet av alla. Bäst att följa med i anfall. Bäst som point i PP. Men visst, gör mest individuella misstag också. Men får också tre ggr så mkt skit som nån annan back som gör samma misstag. Men vi är Leksand o krigare som dumpar puck blir älskade. Lirare som spelar på marginalen blir kölhaladebjernagris skrev: lör 11 jan 2025, 20:15 Som back fungerar han tyvärr inte hos oss. Däremot tror jag inte att han hade gjort bort sig som ytterforward.![]()
Instämmer till fulloFjodor skrev: lör 11 jan 2025, 20:12 Hata är ett starkt ord, men det är det enda jag kan komma på när jag tänker på Färjestad.
Nej nej, jag må vara förbannad och anse att saker kan göras bättre, men sm-guld, det ska vi ta i vår! Jag menar, vi spelar ju jämt med serieledarna i två matcher nu, tänk hur det skulle se ut om vi dessutom börjar spela bra (kors och tvärs mot mål med skott och skymning
Nej och det kan inte heller Tjomme vara.MeraSkottpåMål skrev: lör 11 jan 2025, 20:43 Oj så felbyggt lag i år igen....
En ärlig fråga utan något rätt eller fel svar.. Är ni nöjda med lagbygget?
Uppe i huvudet - som ett slags identitet - har han ju redan bestämt sig för hur han fungerar. I intervju nyligen sa han att han alltid startar säsongen trögt, börjar varva upp någon gång efter jul, för att sen nå sin högstanivå i slutspelet. Så i slutspelet vi inte spelar kommer han vara som bäst.Klas skrev: lör 11 jan 2025, 20:20Kan ju inte bara sitta i skallen?Einar Berg skrev: lör 11 jan 2025, 20:19Helt under isen. Händer inte ett skit längre. Vad har hänt? :OKlas skrev: lör 11 jan 2025, 20:15 Cehlarik ser otroligt trög ut, va? Ingen explosivitet i åkningen direkt.