Wiborg skrev: tor 16 jan 2025, 10:03
Sedan är jag inte främmande för att någon utifrån kan vara kapten heller, det behöver inte vara en nackdel.
Absolut. Men då behöver det vara någon med lite pondus (rutin) som har respekten med sig från övriga. Då blir det lite att gå över ån efter vatten.
Men det är klart. Vill man "uppgradera" Noren mot en sådan som Anton Lindholm till nästa år så funkar ju tex det.
Mänskligheten är maneter som sköljer fram och tillbaka i historiens tidvatten.
Externa finansiärer (och då menar jag inte bara framlidna P-O E) måste ju ha fått kalla fötter av stjärnanfallare som sviker. En back som Anton Lindholm är ett säkrare kort.
Återstår bara att Bern och Lindholm bryter samarbetet inför kommande säsong.
Elvenes hade en genombrottssäsong i Leksand ifjol med 37 poäng på 52 matcher men har kämpat med skador den här säsongen och bara spelat 20 matcher med 13 poäng som följd. I podden lyfts han dock fram som seriens absolut bästa playmaker.
- Jag skulle säga att han är det. Att det är "established". Både det här året och förra året så är han ganska överlägsen i de här måtten som jag anser vara de viktigaste när man tittar på en playmaker, säger Brändström. https://www.tv4.se/artikel/645I6eWZA7hE ... de-elvenes
För ett år sedan så kändes ju Östman och Norén självklara att ta över kulturbärarrollen från Knuts/Karlsson.
Nu har ju bägge haft direkt svaga prestationer under hösten.
Högst oväntat.
När så många spelare samtidigt på 6 månader ser ut att tappa fysik och självförtroende.....kan det inte vara något annat än brist på träning/styrning. Dvs tränarna.
Men det är en annan fråga....
Det börjar dock ljusna för bägge.
Noren börjar hitta timing, spelar grinigt och växer sakta fram som en verbal kraft även utanför isen.
Östman ser fortsatt trög ut, men hittar ju lite poäng sista matcherna.
Skulle nog rösta på att behålla bägge. Med tanke på vikten att ha lokal prägel på truppen.
Stämmer uppgifterna i media så har ju Noren aldrig haft någon drömlön direkt.
Medan Kalle faktiskt ser ut att ha haft en fin lön.
Såklart osäkert om det stämmer.
Men om det stämmer så sett till prestation/marknadsvärde så ska ju Noren få ett lyft medan Kalle just nu bör ställa in sig på en lön för en 4e lina spelare i SHL.
Noren nämndes ju nästan i landslagssammanhang ifjol.
Hade behållit honom!
Fan vad det svider med Elvenes. Han skulle ju vara vår stöttepelare i flera år framöver. En sådan bra spelare kommer vi inte få på länge, speciellt inte svensk.
Ikväll är det väl Anton. Eller Eljas. Eller båda. Inte fel på något sätt, men besvikelsen kommer vara påtaglig.
Lampa skrev: tor 16 jan 2025, 11:31
Fan vad det svider med Elvenes. Han skulle ju vara vår stöttepelare i flera år framöver. En sådan bra spelare kommer vi inte få på länge, speciellt inte svensk.
Ikväll är det väl Anton. Eller Eljas. Eller båda. Inte fel på något sätt, men besvikelsen kommer vara påtaglig.
Ja precis, det blir svårt att bli riktigt nöjd ikväll, om det inte mot förmodan kommer in något bra utifrån. Om det skulle göra det borde man presenterat det för laget innan en matchstart kan man tycka. Det blir nog en förlängning och då får jag försöka att se det som positivt i sig.
Växjö var i lördags drygt tio minuter från att förlora alla poäng hemma mot HV och bara vara tre poäng ovan kvalstrecket. Nu är de istället nio.
Var hade Elvenes spelat nästa säsong om ett ångestförlamat Växjö fått kvala och åkt ur? Rögle var ju tydligen inte intresserade och Tjomme hade väl fyllt platserna framåt våren. Om han nu mot förmodan haft mer pengar om ett antal månader och kunnat betala det begärda.
Sniper skrev: ons 15 jan 2025, 12:25
Mörkaste inlägget i Leksandsfärjans unga historia:
Från detta...
...till att MrMadhawk avslöjar att Elvenes ska till VÄXJÖ. Brutalt.
... tittar man på volymreglaget till höger så står detta på 20, det vänstra ställs till 5, 20+5=25 så kanske gäller det Elvenes ändå då
Det står inte på 20 utan på (negativt) oändlighetstecken, tyvärr.
På tal om galna rebuslösningar så kommer även en från mig. Kan man få en hiss att bli Elvenes så kan man även få ett par reglage att bli vår nästa VD.
Jag tänker tolka CMBs evighetstecken som en dubbelnolla istället. Då blir första reglaget på 5 och bägge ihop 500. I romerska siffror V och D.
Vän av ordning säger då 495 men skit i det nu.
Tjänsten är sedan igår dessutom borttagen från arbetsförmedlingen.
Sen varför en sportchef ska presentera vår nästa VD inför en match kan vi också bortse ifrån i nuläget.
Mänskligheten är maneter som sköljer fram och tillbaka i historiens tidvatten.
Wittgenstein skrev: tis 14 jan 2025, 22:54
På tal om back, användarnamnet Pellepingvin presenterar följande hypotes på Masugnen:
Slänger in ett rejäääält långskott som gissning på videon. Leksand blir det första laget som värvar från KHL när de plockar in Robin Press. Hissen i videon går uppåt, Robin är från UPPsala. Tjomme sitter på PRESSläktaren i klippet. Lyssna även hur Tjomme betonar ordet press två gånger när han säger presentera. Syrran spelar redan i föreningen också.
Hoppas och tror verkligen inte detta stämmer då jag inte vill att Leksand ska vara första klubb att värva från Ryssland. Kul med gissningslekar oavsett.
Tolkning är väl egentligen inte mer långsökt än den vitt spridda tolkning som pekade mot Elvenes. Men att värva från KHL vore ju som att slå in den sista spiken i denna likkista till säsong, det måste väl Thomas förstå!?
Förstår inte varför PellePingvin krånglar till det med Uppsala och pressläktare - räcker väl med namnet Press och hans syrra?
Nu är det naturligtvis inte Robin Press, men finns det något annat som Tjomme kan syfta på när han betonar PRES? Pelle PREStberg som skillstränare känns inte videoworthy och heller inte rimligt pga nuvarande Rögle-anställning. Men någon annan?
Artyom PUSHkov från USPHL kanske?
Avd. springa över ån för att hämta vatten.
Fast när jag själv kollar på klippet så tycker jag inte alls att de förstärker "press" i presentera.
Fastnar mer för att de visar *upp* och bröstet/hjärtat på tjommes blå jacka.