Läktarkultur
-
Re: Läktarkultur
Ja men det kanske inte är en så dum idé att dela upp norra stå i sektioner, kanske det tom kan våga sig dit ungdomar och familjer på det sättet om man nu skulle vilja det.Wiborg skrev: mån 20 jan 2025, 08:33Ja, jag blir faktiskt jäkligt provocerad av de uttalanden han gör. Utan oss turistjävlar skulle det vara ännu färre på plats. Men det är ju som några skriver kanske precis det de vill. Sedan är det kanske dags att dela upp Superstars och Norra Stå när vi pratar. Verkar ju som Superstars medlemmar/ledning håller till i kurvan och Norra Stå inte ens är medlemmar varken i Superstars eller Leksands IF.Fjodor skrev: sön 19 jan 2025, 16:02Exakt, kul för folk som håller på Leksand att bli kallade för ”turistjävlar” för att de inte är på plats i Tegera så ofta. Kan kanske bero på att de t.ex. bor 20 mil eller mer från Leksand. Blir illamående över den här elitistiska chargongen och det är precis det här som gjort att jag hellre går på bortamatcher numera. Bättre och trevligare stämning både bland leksingar och vad gäller tryck på läktaren.Wittgenstein skrev: sön 19 jan 2025, 15:28 Jag gissar att flera av oss här på färjan skulle kategoriseras av herrarna som "turistjävlar". Ibland undrar jag om det inte vore lika bra för samtliga parter om laget åkte ur. Då får de medelålders supportprofilerna tillbaka det LIF de saknar, det LIF som spelar i blåvitt (det gula kommer försvinna nästa säsong, det törs jag nästa lova efter årets tredjetröja) och möter Almtuna inför 2500 lokalbor. Och vi turistjävlar slipper våndas på distans och slipper lägga slantar på dyra souvenirer som vi gjort i decennier.
Skulle aldrig komma på tanken att lära mig en massa självförhärligande texter om norra stås förträfflighet. Jag håller på Leksand, inte på norra stå eller superstars.
”Ett Leksand”, ja kyss mig i dajmkrysset!
Stolt ”turistjävel”
Det är ju den här typen av tänk som gör att man inte får in folk till klacken och det folk man får in är de som vill vara Ultras och, ursäkta utrycket, är helt efterblivna. "Mitt Leksand" som jag växt upp med och orsaken till min kärlek till föreningen är ju att jag tyckte att Leksand var mycket bättre och finare än de andra lagen. När de sjöng "Vi hatar Leksand" så svarade man inte med hat, man svarade med "Vi älskar Leksand". Och när man väl hånade motståndarna gjorde man det med finnes och humor istället och det har ju totalt försvunnit. Det kanske bara var Nilsén som var jävligt kvick på att komma på nya enkla ramsor, men han borde ju inte vara den enda med den talangen i Leksandskretsar. Fallet började när han klev ner från podiet...
-
Vi kanske borde tipsa honom om detta forum och denna tråd, här finns ju en del bra idéer.Aggeman skrev: tis 21 jan 2025, 20:37 Ny ”läktarchef” tillsatt.
https://www.superstars.nu/nyhet?id=ny-l ... ZhcXZRlFaQ
-
Turistjävel?
Nä det är ord från en som inte vet mycket, kommer ihåg när TMG var stora, en "kändis" sa till mig att det bara kommer upp fyllon med de bussarna, jag sa till honom att de som kommer upp med dom är riktiga fans. Tänk att beställa en resa upp till hockeymeccat Leksand och få dricka öl med likasinnade personer, stå i klacken och jubla med en massa främlingar, det är supportrar.
Dela upp norra? NEJ TACK
Det finns ungdomssektion, en sektion för de röstsvaga, nu kommer en massa till Norra stå för att bli med i tv
Vi i Leksand är stolta för att såna som ni finns, att ORKA hålla på vårt blå/vita lag.
Välkomna upp och ställ er vart fan ni vill
Nä det är ord från en som inte vet mycket, kommer ihåg när TMG var stora, en "kändis" sa till mig att det bara kommer upp fyllon med de bussarna, jag sa till honom att de som kommer upp med dom är riktiga fans. Tänk att beställa en resa upp till hockeymeccat Leksand och få dricka öl med likasinnade personer, stå i klacken och jubla med en massa främlingar, det är supportrar.
Dela upp norra? NEJ TACK
Det finns ungdomssektion, en sektion för de röstsvaga, nu kommer en massa till Norra stå för att bli med i tv
Vi i Leksand är stolta för att såna som ni finns, att ORKA hålla på vårt blå/vita lag.
Välkomna upp och ställ er vart fan ni vill
-
Gösen skrev: sön 19 jan 2025, 09:11 De där ramsorna.
Det är nån de står och maler mest hela tiden;
För då ska vi gå, upp på Norra stå, i Skellefteå
Vad handlar det om, eller vad sjunger de egentligen?
Inte en enda gång (vad jag kan komma ihåg) de senaste två matcherna har de haft en ramsa som sittplats kan eller blivit erbjuden att hänga på.
Kanske tycker man att det varit för lite publik men även vid fullsatt så sker det sällan. T.o.m. en sån som jag skulle hänga på och skapa ett betydligt bättre tryck. Men återigen, det måste vara enkla, simpla ramsor : Leksand, klapp, klapp , klapp
Vita vita vita, blå, blå, blå och växelsång LIF, LIF.
En av varje var femte minut som kanske håller på i 90 sekunder så kan de öva på körsång däremellan.
...enkla ramsor ska det vara så att alla kan vara med, och gärna direktkopplade till vad som händer (på planen)

-
Läst ikapp tråden.
Klackturister är = De som står i klacken men inte sjunger/bidrar, de som står med telefonerna och filmar samt tar kort.
Om de gamla rävarna nu påstår att en Klackturister är någonting annat, t.ex.en person med annan dialekt som de aldrig sett förut. Då är nog personen i fråga inavel och van vid incest.
Gällande uttalandet om att han inte fick kritisera laget för då kom ordningsvakter och publikvärdar. Ja, det är precis samma bild som jag har från hemmamatcherna.
En majoritet som står och applåderar trots att laget skämmer ut sig. Den gruppen som är anledningen till att det står "looser mentalitet" innanför väggarna på arenan.
Lif-silly gruppen är nog den FB-grupp han refererar till också och den är hemsk på riktigt. Moralgestapos och godhetsknarkare som käkat svamp och skriver LTJD när klubben åkt ur och gått i konkurs. All kritik blockas eller slås undan och är du saklig med argument dör diskussionen.
Klackturister är = De som står i klacken men inte sjunger/bidrar, de som står med telefonerna och filmar samt tar kort.
Om de gamla rävarna nu påstår att en Klackturister är någonting annat, t.ex.en person med annan dialekt som de aldrig sett förut. Då är nog personen i fråga inavel och van vid incest.
Gällande uttalandet om att han inte fick kritisera laget för då kom ordningsvakter och publikvärdar. Ja, det är precis samma bild som jag har från hemmamatcherna.
En majoritet som står och applåderar trots att laget skämmer ut sig. Den gruppen som är anledningen till att det står "looser mentalitet" innanför väggarna på arenan.
Lif-silly gruppen är nog den FB-grupp han refererar till också och den är hemsk på riktigt. Moralgestapos och godhetsknarkare som käkat svamp och skriver LTJD när klubben åkt ur och gått i konkurs. All kritik blockas eller slås undan och är du saklig med argument dör diskussionen.
-
Jag kan hålla med dig om lallandet i fb gruppen. Inte så många där som egentligen kan speciellt mycket om hockey.Uffe88 skrev: mån 27 jan 2025, 00:14
De vill bara känna tillhörighet till något. Klappa och heja och allt är så bra hur illa det än är spelmässigt. Alla ska vara så jävla PK så det är äckligt. Har också försökt få igång bra diskussioner men förutom ett fåtal personer (kanske är du en av dem) så är det lögn i helvete att föra någon typ av konstruktiva samtal.
Det är när klubban finns i isen som det blir mål!!!
"It's amazing what you can accomplish when you don't care who gets the credit!" --- Harry Truman---
"It's amazing what you can accomplish when you don't care who gets the credit!" --- Harry Truman---
-
Slutade vara aktiv där för flera år sedan. Förstår inte ens varför jag forfarande är medlem.VonGustaf skrev: mån 27 jan 2025, 23:43Jag kan hålla med dig om lallandet i fb gruppen. Inte så många där som egentligen kan speciellt mycket om hockey.Uffe88 skrev: mån 27 jan 2025, 00:14
De vill bara känna tillhörighet till något. Klappa och heja och allt är så bra hur illa det än är spelmässigt. Alla ska vara så jävla PK så det är äckligt. Har också försökt få igång bra diskussioner men förutom ett fåtal personer (kanske är du en av dem) så är det lögn i helvete att föra någon typ av konstruktiva samtal.
Om Svenskafans är toxisk av alla inlägg "LIF är sämst i hela världen" eller "Sämsta jag har sett xxxxx år" så är LIF-Silly gruppen toxisk åt det andra hållet, som du skriver.
- Kritisera en spelare och du får halva gruppen på dig "Gör det bättre själv då"
- Vi åker rakt ut i play in och har fortfarande inte tagit oss förbi en enda slutspelsrunda sen -97 "Vi åker inte ur SHL i alla fall" eller "Vi behöver inte kvala iallafall!"
- Varför tar inte Challe time out? "Det är lätt för dig att säga" eller "De finns en anledning till att Challe tränar laget och inte du"
Senast redigerad av Uffe88 den tis 28 jan 2025, 21:25, redigerad totalt 1 gång.
-
Inte en aning vad som skrivs där men det som man själv ser som konstruktivt kan av andra uppfattas som destruktivt och det är ju ändå internet så "konstruktiva" sammanhang kan väl knappast vara svårt att hitta på andra håll så kan ju de som vill vara positiva och få energi av det hållas bäst de vill där.VonGustaf skrev: mån 27 jan 2025, 23:43 så är det lögn i helvete att föra någon typ av konstruktiva samtal.
Mänskligheten är maneter som sköljer fram och tillbaka i historiens tidvatten.
-
-
Låter som att Tjomme vill ha fler "turistjävlar". En och annan fundamentalist kanske borde fundera ett varv till över vilka som faktiskt fyller arenan vid de tillfällen då den är fylld till bredden.Enligt ”Tjomme” är publik- och arenaupplevelsen en del som behöver utvecklas. Klubben behöver attrahera fler marginalåskådare.
– Vi måste hänga med i utvecklingen och fundera över vad vi kan förändra. Jag tycker vi har stagnerat lite under mina år här. Det har inte hänt så mycket i arenan. Vi höjer lite priser, men gör inte så mycket mer.
– Vi behöver skapa en annan upplevelse för att i slutändan få in så mycket pengar som möjligt och ha en så god ekonomi som möjligt. Vi ska ha en av Sveriges bästa upplevelser. Man ska vilja åka till Leksand.
Ordförande i Föreningen för det gulas bevarande.
-
- Intendent
LIF-supportern anklagades för att ha bränt av en rökbomb i Jönköping och stängdes därefter av.
Nu friar polisen Oliver Westermark, 18 – men Leksands IF håller honom fortsatt avstängd.
– Min poäng handlar om rättssäkerhet. Litar inte LIF på polisens kunskap och utredning?, säger falubon till Sporten.https://www.falukuriren.se/2025-02-12/o ... ksands-if/
-
Märkligt av säkerhetsansvarig. Släpp in honom.Sniper skrev: ons 12 feb 2025, 11:05LIF-supportern anklagades för att ha bränt av en rökbomb i Jönköping och stängdes därefter av.
Nu friar polisen Oliver Westermark, 18 – men Leksands IF håller honom fortsatt avstängd.
– Min poäng handlar om rättssäkerhet. Litar inte LIF på polisens kunskap och utredning?, säger falubon till Sporten.https://www.falukuriren.se/2025-02-12/o ... ksands-if/
-
Så man skapar positiva rubriker NOT.
Är man friad är man friad. Jag är inte för pyroteknik men man måste plocka rätt person och inte straffa någon utan grunder
Är man friad är man friad. Jag är inte för pyroteknik men man måste plocka rätt person och inte straffa någon utan grunder
-
Man skulle nog vilja höra resonemanget bakom först från samtliga innan man gör någon som helst bedömning. Polisen har sina ramar och juridiska krav att gå efter, det kan mycket möjligt vara så att man vet vem som ligger bakom trots att man friar eller kanske rättare sagt inte lägger mer tid på fallet. Det kan också vara så att "någon" inte väljer att samarbeta och av den anledningen blir fortsatt avstängd (vilket är min teori) men man skulle som sagt vilja veta hur parterna resonerar innan man bestämmer sig själv vad som egentligen är rätt och fel.Hejalif skrev: ons 12 feb 2025, 12:31 Så man skapar positiva rubriker NOT.
....helt vansinnigt med pyroteknik inomhus för övrigt.