Laget 23/24

Mange
Korrekturläsare
Inlägg: 27
Blev medlem: ons 20 sep 2023, 13:08
Ort: Las Vegas

Re: Laget 23/24

Inlägg av Mange »

sorry helt omöjligt att vara lugn med detta gäng.
så grovt underpresterande och idéfattigt.
Hoppas Caito kan lyfta moralen.
Användarens profilbild
Mats_ume
Gammal räv
Inlägg: 986
Blev medlem: sön 17 sep 2023, 21:19

Re: Laget 23/24

Inlägg av Mats_ume »

https://www.expressen.se/sport/hockey/s ... stamd-tid/

Leksands tränare Björn Hellkvist kommer att sjukskrivas på grund av sina tidigare sjukdomsbesvär.

Det gäller ”på obestämd tid” meddelar Leksand under tisdagsmorgonen.

– Björn har under en tid kämpat hårt med sin sjukdom och har nu kommit till en punkt där hans välmående är allra viktigast, säger Thomas Johansson
Användarens profilbild
Klas
Inlägg: 1132
Blev medlem: tis 19 sep 2023, 13:31
Ort: Gusselhyttan

Re: Laget 23/24

Inlägg av Klas »

Mats_ume skrev: tis 24 okt 2023, 09:19 https://www.expressen.se/sport/hockey/s ... stamd-tid/

Leksands tränare Björn Hellkvist kommer att sjukskrivas på grund av sina tidigare sjukdomsbesvär.

Det gäller ”på obestämd tid” meddelar Leksand under tisdagsmorgonen.

– Björn har under en tid kämpat hårt med sin sjukdom och har nu kommit till en punkt där hans välmående är allra viktigast, säger Thomas Johansson
:cry: oj oj....all sympati till Björn, hoppas han får ordning på detta. Hälsa och familj kommer så klart först, allt annat är sekundärt.

Men för att prata en smula om det sekundära, så känns det väl som att fru Karma betalar tillbaka med ränta på det "flyt" vi möjligen haft med inställda kval osv. Börjar bli glest nu, både på bänken och bakom. Har ju spekulerat en del här inne om allt är väl med Björn, och nu ser vi att så inte är fallet. Hur går Tjomme vidare med detta? Vi är i ett kritiskt skede med för få poäng på kontot och ett haltande spel.
I brist på alternativ sken solen på ingenting nytt.

10 078 inlägg på mitt CV. De flesta med tvivelaktigt innehåll.
Användarens profilbild
Einar Berg
Inlägg: 48
Blev medlem: tor 21 sep 2023, 22:31

Re: Laget 23/24

Inlägg av Einar Berg »

Gör Berglund till Head coach och flytta upp Bemström från juniorerna.
Detta är nog den snabbaste och bästa lösningen för tillfället.
Sedan behövs en ny head coach för nästa säsong.
Tapeten
Inlägg: 21
Blev medlem: tor 21 sep 2023, 15:10

Re: Laget 23/24

Inlägg av Tapeten »

Som många misstänkt har Björn varit sämre än vad man velat ge sken av. Riktigt trist, kämpa Björn och tack för denna tid!

Det känns långsökt att Björn kommer komma tillbaka som huvudtränare i Leksand igen och därmed dags för Tjomme att på riktigt börja leta ny head coach, förhoppningsvis en långsiktig lösning.Skönt att vi har Berglund just nu.
Användarens profilbild
Klas
Inlägg: 1132
Blev medlem: tis 19 sep 2023, 13:31
Ort: Gusselhyttan

Re: Laget 23/24

Inlägg av Klas »

Einar Berg skrev: tis 24 okt 2023, 09:37 Gör Berglund till Head coach och flytta upp Bemström från juniorerna.
Detta är nog den snabbaste och bästa lösningen för tillfället.
Sedan behövs en ny head coach för nästa säsong.
Jo, det känns väl som den snabbaste lösningen. Och kanske bästa? Plocka in nåt nytt nu...de coacher som är lediga är j det av en orsak tänker jag. DVS ingen vill ha dom 8-)
Och en sådan förändring skulle kanske ställa till med mer stök än vad den här uppenbarligen rätt sköra gruppen behöver...
I brist på alternativ sken solen på ingenting nytt.

10 078 inlägg på mitt CV. De flesta med tvivelaktigt innehåll.
Användarens profilbild
Gösen
Inlägg: 1848
Blev medlem: mån 18 sep 2023, 22:43

Re: Laget 23/24

Inlägg av Gösen »

Tapeten skrev: tis 24 okt 2023, 09:38 Som många misstänkt har Björn varit sämre än vad man velat ge sken av. Riktigt trist, kämpa Björn och tack för denna tid!

Det känns långsökt att Björn kommer komma tillbaka som huvudtränare i Leksand igen och därmed dags för Tjomme att på riktigt börja leta ny head coach, förhoppningsvis en långsiktig lösning.Skönt att vi har Berglund just nu.
Okej. Det låg nog i farans riktning och gör värvningen av C2 fullständigt förklarlig.

Hoppas det ordnar upp sig Björn!
Fiskar skulle leva längre om de lärde sig att hålla munnen stängd.
Användarens profilbild
Sniper
Inlägg: 1734
Blev medlem: mån 18 sep 2023, 20:17
Ort: Stockholm

Re: Laget 23/24

Inlägg av Sniper »

Medan nye huvudtränaren talade vandrade Björn ut för alltid? https://www.youtube.com/watch?v=kNf0hmD7lvo&t=185s
Sundsvalll
Inlägg: 282
Blev medlem: tor 21 sep 2023, 13:21

Re: Laget 23/24

Inlägg av Sundsvalll »

Jag röstar för att fråga Jeremy colliton nästa säsong men frågan är är det här äkta eller en rökridå för att rädda ansiktet? Det jag menar är typ du antingen så sjukskriver du dig eller får sparken för du är inte i skick för jobbet. Varför jag funderar över det är ju att han varit under isen hela säsongen så tillslut kommer ju frågan upp nån gång för som arbetsgivare har du ett ansvar.

Men snabbt nu så kan jag tänka mig ta in Mats lusth för han kan det vi inte kan grisa och tjuva
Senast redigerad av Sundsvalll den tis 24 okt 2023, 10:28, redigerad totalt 1 gång.
Användarens profilbild
bender
Inlägg: 63
Blev medlem: tis 19 sep 2023, 15:47

Re: Laget 23/24

Inlägg av bender »

Först och främst, otroligt tråkigt att höra för Björn. Han har verkligen mina djupaste sympatier och jag hoppas han kommer på fötter igen, det är det viktigaste.

Sedan, det sportsliga. Sjukskrivning kommer ju väldigt ”lägligt”, om man är konspiratoriskt lagd.. Men om vi antar att det är på riktigt så förklarar det kanske en del av hur laget sett ut senaste tiden. För laget har verkligen varit helt lamslaget. På alla sätt och vis. Det är bara att hoppas TJ tar den här möjligheten att förändra, för vi har inga marginaler kvar att spela med nedåt. Att då stå utan huvudtränare på ”obestämd tid” känns inte som ett seriöst alternativ. Ska bli spännande att se vad som händer de närmsta dagarna.
Användarens profilbild
Wittgenstein
Inlägg: 552
Blev medlem: tis 19 sep 2023, 13:33

Re: Laget 23/24

Inlägg av Wittgenstein »

Sundsvalll skrev: tis 24 okt 2023, 10:22 Jag röstar för att fråga Jeremy colliton nästa säsong men frågan är är det här äkta eller en rökridå för att rädda ansiktet?
Jag tror att man kan vara ganska säker på att det inte är någon rökridå. Att vara tränare på elitnivå och samtidigt tampas med den sjukdomen är det nog få som klarar. Sen blir det så klart knappast bättre av att pressen ökar när laget håller till i nedre delen av tabellen.

Knepig situation för Thomas J nu. Bästa lösningen troligen någon sorts interimslösning med Berglund som headcoach. Dvs om han vill och orkar.
Ordförande i Föreningen för det gulas bevarande.
Sundsvalll
Inlägg: 282
Blev medlem: tor 21 sep 2023, 13:21

Re: Laget 23/24

Inlägg av Sundsvalll »

Wittgenstein skrev: tis 24 okt 2023, 10:31
Sundsvalll skrev: tis 24 okt 2023, 10:22 Jag röstar för att fråga Jeremy colliton nästa säsong men frågan är är det här äkta eller en rökridå för att rädda ansiktet?
Jag tror att man kan vara ganska säker på att det inte är någon rökridå. Att vara tränare på elitnivå och samtidigt tampas med den sjukdomen är det nog få som klarar. Sen blir det så klart knappast bättre av att pressen ökar när laget håller till i nedre delen av tabellen.

Knepig situation för Thomas J nu. Bästa lösningen troligen någon sorts interimslösning med Berglund som headcoach. Dvs om han vill och orkar.
Jag är förklara längre ner vad jag menade. Om inte Björn själv förstår vilket han verkar ha lite svårt med så kanske någon annan måste peka.
Användarens profilbild
Sniper
Inlägg: 1734
Blev medlem: mån 18 sep 2023, 20:17
Ort: Stockholm

Re: Laget 23/24

Inlägg av Sniper »

– Det kommer inte vara hållbart att de två driver det här själva. Vi ska diskutera det här med gruppen och vilken väg vi ska välja nu. Men vi kommer inte förändra sättet vi spelar på https://www.svt.se/sport/ishockey/hellk ... ig--9rvskx
Nej, varför förändra ett vinstgivande spel och nuvarande segerformel? :roll:

Bild
Användarens profilbild
SteveY
Inlägg: 216
Blev medlem: tis 19 sep 2023, 09:34

Re: Laget 23/24

Inlägg av SteveY »

Sundsvalll skrev: tis 24 okt 2023, 10:22 Jag röstar för att fråga Jeremy colliton nästa säsong men frågan är är det här äkta eller en rökridå för att rädda ansiktet? Det jag menar är typ du antingen så sjukskriver du dig eller får sparken för du är inte i skick för jobbet. Varför jag funderar över det är ju att han varit under isen hela säsongen så tillslut kommer ju frågan upp nån gång för som arbetsgivare har du ett ansvar.

Men snabbt nu så kan jag tänka mig ta in Mats lusth för han kan det vi inte kan grisa och tjuva
Fråga kan man alltid, men Colliton är inte realistiskt tyvärr.

Lusth??!! Det vore ungefär som att plocka in en Moring i styrelsen.
Användarens profilbild
Sniper
Inlägg: 1734
Blev medlem: mån 18 sep 2023, 20:17
Ort: Stockholm

Re: Laget 23/24

Inlägg av Sniper »

Jag promotade Lusth redan i våras.
Men det är inte aktuellt längre, eftersom han var tänkt sidekick till Björn.
Annars hade jag gärna velat se reaktionerna på sina håll.
Popcornen hade inte räckt till.