Laget 23/24
-
- Korrekturläsare
Re: Laget 23/24
sorry helt omöjligt att vara lugn med detta gäng.
så grovt underpresterande och idéfattigt.
Hoppas Caito kan lyfta moralen.
så grovt underpresterande och idéfattigt.
Hoppas Caito kan lyfta moralen.
-
- Gammal räv
https://www.expressen.se/sport/hockey/s ... stamd-tid/
Leksands tränare Björn Hellkvist kommer att sjukskrivas på grund av sina tidigare sjukdomsbesvär.
Det gäller ”på obestämd tid” meddelar Leksand under tisdagsmorgonen.
– Björn har under en tid kämpat hårt med sin sjukdom och har nu kommit till en punkt där hans välmående är allra viktigast, säger Thomas Johansson
Leksands tränare Björn Hellkvist kommer att sjukskrivas på grund av sina tidigare sjukdomsbesvär.
– Björn har under en tid kämpat hårt med sin sjukdom och har nu kommit till en punkt där hans välmående är allra viktigast, säger Thomas Johansson
-
oj oj....all sympati till Björn, hoppas han får ordning på detta. Hälsa och familj kommer så klart först, allt annat är sekundärt.Mats_ume skrev: ↑tis 24 okt 2023, 09:19 https://www.expressen.se/sport/hockey/s ... stamd-tid/
Men för att prata en smula om det sekundära, så känns det väl som att fru Karma betalar tillbaka med ränta på det "flyt" vi möjligen haft med inställda kval osv. Börjar bli glest nu, både på bänken och bakom. Har ju spekulerat en del här inne om allt är väl med Björn, och nu ser vi att så inte är fallet. Hur går Tjomme vidare med detta? Vi är i ett kritiskt skede med för få poäng på kontot och ett haltande spel.
I brist på alternativ sken solen på ingenting nytt.
10 078 inlägg på mitt CV. De flesta med tvivelaktigt innehåll.
-
Gör Berglund till Head coach och flytta upp Bemström från juniorerna.
Detta är nog den snabbaste och bästa lösningen för tillfället.
Sedan behövs en ny head coach för nästa säsong.
-
Som många misstänkt har Björn varit sämre än vad man velat ge sken av. Riktigt trist, kämpa Björn och tack för denna tid!
Det känns långsökt att Björn kommer komma tillbaka som huvudtränare i Leksand igen och därmed dags för Tjomme att på riktigt börja leta ny head coach, förhoppningsvis en långsiktig lösning.Skönt att vi har Berglund just nu.
Det känns långsökt att Björn kommer komma tillbaka som huvudtränare i Leksand igen och därmed dags för Tjomme att på riktigt börja leta ny head coach, förhoppningsvis en långsiktig lösning.Skönt att vi har Berglund just nu.
-
Jo, det känns väl som den snabbaste lösningen. Och kanske bästa? Plocka in nåt nytt nu...de coacher som är lediga är j det av en orsak tänker jag. DVS ingen vill ha domEinar Berg skrev: ↑tis 24 okt 2023, 09:37 Gör Berglund till Head coach och flytta upp Bemström från juniorerna.
Och en sådan förändring skulle kanske ställa till med mer stök än vad den här uppenbarligen rätt sköra gruppen behöver...
I brist på alternativ sken solen på ingenting nytt.
-
Okej. Det låg nog i farans riktning och gör värvningen av C2 fullständigt förklarlig.Tapeten skrev: ↑tis 24 okt 2023, 09:38 Som många misstänkt har Björn varit sämre än vad man velat ge sken av. Riktigt trist, kämpa Björn och tack för denna tid!
Hoppas det ordnar upp sig Björn!
Mänskligheten är maneter som sköljer fram och tillbaka i historiens tidvatten.
-
Medan nye huvudtränaren talade vandrade Björn ut för alltid? https://www.youtube.com/watch?v=kNf0hmD7lvo&t=185s
-
Jag röstar för att fråga Jeremy colliton nästa säsong men frågan är är det här äkta eller en rökridå för att rädda ansiktet? Det jag menar är typ du antingen så sjukskriver du dig eller får sparken för du är inte i skick för jobbet. Varför jag funderar över det är ju att han varit under isen hela säsongen så tillslut kommer ju frågan upp nån gång för som arbetsgivare har du ett ansvar.
Men snabbt nu så kan jag tänka mig ta in Mats lusth för han kan det vi inte kan grisa och tjuva
Men snabbt nu så kan jag tänka mig ta in Mats lusth för han kan det vi inte kan grisa och tjuva
Senast redigerad av Sundsvalll den tis 24 okt 2023, 10:28, redigerad totalt 1 gång.
-
Först och främst, otroligt tråkigt att höra för Björn. Han har verkligen mina djupaste sympatier och jag hoppas han kommer på fötter igen, det är det viktigaste.
Sedan, det sportsliga. Sjukskrivning kommer ju väldigt ”lägligt”, om man är konspiratoriskt lagd.. Men om vi antar att det är på riktigt så förklarar det kanske en del av hur laget sett ut senaste tiden. För laget har verkligen varit helt lamslaget. På alla sätt och vis. Det är bara att hoppas TJ tar den här möjligheten att förändra, för vi har inga marginaler kvar att spela med nedåt. Att då stå utan huvudtränare på ”obestämd tid” känns inte som ett seriöst alternativ. Ska bli spännande att se vad som händer de närmsta dagarna.
Sedan, det sportsliga. Sjukskrivning kommer ju väldigt ”lägligt”, om man är konspiratoriskt lagd.. Men om vi antar att det är på riktigt så förklarar det kanske en del av hur laget sett ut senaste tiden. För laget har verkligen varit helt lamslaget. På alla sätt och vis. Det är bara att hoppas TJ tar den här möjligheten att förändra, för vi har inga marginaler kvar att spela med nedåt. Att då stå utan huvudtränare på ”obestämd tid” känns inte som ett seriöst alternativ. Ska bli spännande att se vad som händer de närmsta dagarna.
-
Jag tror att man kan vara ganska säker på att det inte är någon rökridå. Att vara tränare på elitnivå och samtidigt tampas med den sjukdomen är det nog få som klarar. Sen blir det så klart knappast bättre av att pressen ökar när laget håller till i nedre delen av tabellen.Sundsvalll skrev: ↑tis 24 okt 2023, 10:22 Jag röstar för att fråga Jeremy colliton nästa säsong men frågan är är det här äkta eller en rökridå för att rädda ansiktet?
Knepig situation för Thomas J nu. Bästa lösningen troligen någon sorts interimslösning med Berglund som headcoach. Dvs om han vill och orkar.
Ordförande i Föreningen för det gulas bevarande.
-
Jag är förklara längre ner vad jag menade. Om inte Björn själv förstår vilket han verkar ha lite svårt med så kanske någon annan måste peka.Wittgenstein skrev: ↑tis 24 okt 2023, 10:31Jag tror att man kan vara ganska säker på att det inte är någon rökridå. Att vara tränare på elitnivå och samtidigt tampas med den sjukdomen är det nog få som klarar. Sen blir det så klart knappast bättre av att pressen ökar när laget håller till i nedre delen av tabellen.Sundsvalll skrev: ↑tis 24 okt 2023, 10:22 Jag röstar för att fråga Jeremy colliton nästa säsong men frågan är är det här äkta eller en rökridå för att rädda ansiktet?
Knepig situation för Thomas J nu. Bästa lösningen troligen någon sorts interimslösning med Berglund som headcoach. Dvs om han vill och orkar.
-
Nej, varför förändra ett vinstgivande spel och nuvarande segerformel?– Det kommer inte vara hållbart att de två driver det här själva. Vi ska diskutera det här med gruppen och vilken väg vi ska välja nu. Men vi kommer inte förändra sättet vi spelar på https://www.svt.se/sport/ishockey/hellk ... ig--9rvskx
-
Fråga kan man alltid, men Colliton är inte realistiskt tyvärr.Sundsvalll skrev: ↑tis 24 okt 2023, 10:22 Jag röstar för att fråga Jeremy colliton nästa säsong men frågan är är det här äkta eller en rökridå för att rädda ansiktet? Det jag menar är typ du antingen så sjukskriver du dig eller får sparken för du är inte i skick för jobbet. Varför jag funderar över det är ju att han varit under isen hela säsongen så tillslut kommer ju frågan upp nån gång för som arbetsgivare har du ett ansvar.
Lusth??!! Det vore ungefär som att plocka in en Moring i styrelsen.
-
Jag promotade Lusth redan i våras.
Men det är inte aktuellt längre, eftersom han var tänkt sidekick till Björn.
Annars hade jag gärna velat se reaktionerna på sina håll.
Popcornen hade inte räckt till.
Men det är inte aktuellt längre, eftersom han var tänkt sidekick till Björn.
Annars hade jag gärna velat se reaktionerna på sina håll.
Popcornen hade inte räckt till.