Läktarkultur

Användarens profilbild
bjernagris

Re: Läktarkultur

Inlägg av bjernagris »

Möjligen är detta inte första gången vederbörandes namn förekommer i dylika sammanhang. Om personen vid upprepade tillfällen varit inblandad i stök kan det absolut finnas god anledning att porta hen.
Användarens profilbild
Gösen

Inlägg av Gösen »

Vi har nog rätt bra koll på den nissen.
Kan man inte sköta sig ute bland folk så ska man inte vara ute bland folk.
Mänskligheten är maneter som sköljer fram och tillbaka i historiens tidvatten.
Användarens profilbild
Wittgenstein

Inlägg av Wittgenstein »

Den tid han får över kan han förslagsvis nyttja till att läsa en bok eller två för att på så vis bredda sitt ordförråd. Man behöver inte nödvändigtvis kalla alla för "horungar" i tid och otid.
Ordförande i Föreningen för det gulas bevarande.
Användarens profilbild
Wiborg

Inlägg av Wiborg »

Gösen skrev: ons 12 feb 2025, 15:31 Vi har nog rätt bra koll på den nissen.
Kan man inte sköta sig ute bland folk så ska man inte vara ute bland folk.
Ifall polisen har fog för att det verkligen inte är han som drog igång röken så är det klart att han borde frias även från LIFs utredning. Dock så är det ju inte säkert att det han säger att polisen har sagt till honom behöver vara sant och skulle det vara sant är det inte säkert att LIF fått ta del av den informationen.

Sedan språkbruket han använder på X tycker jag kan vara fog nog för avstängning ändå, men det är en annan diskussion.

Edit: Som jag misstänkte så har inte LIF fått del av det polisen sagt till Oliver och inte heller fått del av samma material ännu, så ser inget konstigt i att han fortfarande är avstängd under utredning.

https://www.falukuriren.se/2025-02-12/l ... or-snabbt/
Pain is temporary, glory is forever
Användarens profilbild
Wittgenstein

Inlägg av Wittgenstein »

De kan ju börja med att berätta för polisen vem det var. Svårt att se att killarna i tuffa tuffingarnas klubb inte skulle veta vem det är som är skyldig.
Användarens profilbild
Wittgenstein

Inlägg av Wittgenstein »

Jag blir inte riktigt klok på klackfolket av idag. I ena ringhörnan har vi "sköningarna" - ett gäng medelålders supporterprofiler som driver, eller står nära de som driver, Superstars. De drömmer sig tillbaka till det ljuva 10-talet, när LIF spelade mot Bofors, i blåvitt och med lokala hjältar som Bergenström och Ullman. I den andra ringhörnan "tuffa tuffingarnas klubb", ett gäng oborstade småglin som tävlar i att vara tuffa på sociala medier, bespottar Superstars och allmänt vill uppträda som någon sorts fotbollshuliganer.

(Obs, enbart baserat på mitt gluttande på sociala medier).
Användarens profilbild
Leksing i vargaland

Inlägg av Leksing i vargaland »

Har polisen avskrivit grabben från misstankar helt och hållet eller har dom bara lagt ner ärendet? Jag bryr mig inte vad som står i tidningar utan vad polisen säger. Det var väl 4 vittnen som pekade ut han.
Lat Värmlänning
anbr

Inlägg av anbr »

Tydligen har vi ett gäng hyfsat retarderade människor bland oss Leksandsfans. Troligen en del av dom tuffa killarna som hellre klär sig i svart än i Leksands färger.
Du har inte behörighet att öppna de filer som bifogats till detta inlägg.
Användarens profilbild
Sniper
Intendent

Inlägg av Sniper »

Ingen saft och bulle verksamhet
15 februari 2025, 19:55
Organiserat supporterslagsmål 4v4 enligt uppgifter till mig efter dagens match. Personligen gillar jag inte sånna fasoner i våra supporterled.
* * *

* * *

Jag drar ingen slutsats. Återger bara vad jag sett på forum och sociala medier.

* * *

När vi ändå är inne på gårdagens bortastå: såg ni Bertil*? Glad efter slutsignal.

*Daniels
Stjärnan

Inlägg av Stjärnan »

Apropå svart.. det stod ett gäng längst ner i klacken i Övik klädda i svart.
Var slöddret med upp dit också?
Sun taught me,
No matter how many times you go down,
Keep RISING!
Användarens profilbild
Klas

Inlägg av Klas »

anbr skrev: sön 16 feb 2025, 20:10 Tydligen har vi ett gäng hyfsat retarderade människor bland oss Leksandsfans. Troligen en del av dom tuffa killarna som hellre klär sig i svart än i Leksands färger.
Patetiskt…vad är det för jävla samhälle som låter dessa små små gossar odla dylika beteenden…?

Jag jobbar ju själv med ungdomar, så ett och annat har man så klart sett under åren. Men det här är så jävla löjligt…
Som förening (både Leksands IF, och de olika supporter-grupperingarna ) måste ta tag i detta omedelbums och ordentligt. Dom har fan inget att göra i närheten av Leksands If.
I brist på alternativ sken solen på ingenting nytt.

10 078 inlägg på mitt CV. De flesta med tvivelaktigt innehåll.
Användarens profilbild
Sniper
Intendent

Inlägg av Sniper »

Det är inget fel på passionen om man sätter sig i bilen och åker på långa bortaresor. Nu gäller det bara att göra det för Leksands IF och inget annat. Inte för sin egen lilla gruppidentitet och dess olika uttryck.
anbr

Inlägg av anbr »

Sniper skrev: mån 17 feb 2025, 08:18 Det är inget fel på passionen om man sätter sig i bilen och åker på långa bortaresor. Nu gäller det bara att göra det för Leksands IF och inget annat. Inte för sin egen lilla gruppidentitet och dess olika uttryck.
Det där är inte passion. Bara idioti. Om inte detta hanteras vet jag med säkerhet ett antal sponsorer som kan tänka sig att lägga pengarna på annat. Att man dessutom använder Leksands ifs logga och tror att man kan komma undan med det….. Det är fyra killar med på bilderna. Det finns minst 10 personer på läktarna som vet eller misstänker vilka detta är. Borde inte vara svårt att åtgärda mao.
Du har inte behörighet att öppna de filer som bifogats till detta inlägg.
Hejalif

Inlägg av Hejalif »

Vore ju fan coolare om dom åkte runt i folkdräkt och mucka gräl. Då skulle man ju kunna ta deras grej mer på allvar. NOT men dom skulle iallafall inte vara samma som alla andra

Bara måste lägga in den för den passar
Användarens profilbild
Aggeman

Inlägg av Aggeman »