Tränarna

Användarens profilbild
Sniper
Inlägg: 1734
Blev medlem: mån 18 sep 2023, 20:17
Ort: Stockholm

Re: Tränarna

Inlägg av Sniper »

Vid den uppkomna situationen är det här en bra tråd att diskutera alla tränare. Utvidga rubrikens innebörd till att omfatta också namn som (ännu) inte tränar Leksand.

Fördelen med exempelvis Filander är att han är ung och mycket intressant.
Nackdelen att han inte är tillgänglig förrän kommande säsong.

Möt människan https://www.shl.se/article/7l21alda6-40 ... n-filander
Användarens profilbild
SteveY
Inlägg: 216
Blev medlem: tis 19 sep 2023, 09:34

Re: Tränarna

Inlägg av SteveY »

Björn har alltså kontrakt över nästa säsong också, 24/25.
TJ kommer behöva besked, ganska snart, om det finns någon chans att Björn kommer tillbaka eller inte. Annars blir det svårt att planera för framtiden och signa ny tränare.
Alternativet är att köra med Micke och Challe säsongen ut, och avvakta med att ta in någon ny. Problemet blir då att dom bästa tränarna med utgående kontrakt har redan börjat fundera kring nästa säsong.
Filander gillar man ju, men det naturliga valet är ju Niklas Eriksson. Gärna tillsammans med Christer Olsson nästa säsong. Eriksson, Olsson och Berglund. Där har ni min trio 24/25 och framåt.
Användarens profilbild
SteveY
Inlägg: 216
Blev medlem: tis 19 sep 2023, 09:34

Re: Tränarna

Inlägg av SteveY »

”Vi letar i dagsläget ingen ny huvudtränare”

https://www.aftonbladet.se/sportbladet/ ... md-tid-shl
Användarens profilbild
Wittgenstein
Inlägg: 552
Blev medlem: tis 19 sep 2023, 13:33

Re: Tränarna

Inlägg av Wittgenstein »

Niklas Eriksson är nog dessvärre inte realistiskt. Han är rotad i Örebro. Stort misstag att sparka honom och Christer då det begav sig. Möjligtvis att han skulle vara lockad att efterträda Thomas J en vacker dag, vad vet jag.

Intern lösning luktar någon från juniorleden. Eller varför inte en klassiker och ringa Pelle Eklund? Nej, det senare inte troligt.
Ordförande i Föreningen för det gulas bevarande.
Användarens profilbild
Klas
Inlägg: 1132
Blev medlem: tis 19 sep 2023, 13:31
Ort: Gusselhyttan

Re: Tränarna

Inlägg av Klas »

Wittgenstein skrev: tis 24 okt 2023, 11:29 Niklas Eriksson är nog dessvärre inte realistiskt. Han är rotad i Örebro. Stort misstag att sparka honom och Christer då det begav sig. Möjligtvis att han skulle vara lockad att efterträda Thomas J en vacker dag, vad vet jag.

Intern lösning luktar någon från juniorleden. Eller varför inte en klassiker och ringa Pelle Eklund? Nej, det senare inte troligt.
Om NE innebär att man ska spela samma dödgrävarhockey dom Örebroooo under hans ledning, så nej tack.
I brist på alternativ sken solen på ingenting nytt.

10 078 inlägg på mitt CV. De flesta med tvivelaktigt innehåll.
Fjodor
Inlägg: 245
Blev medlem: tis 19 sep 2023, 13:10

Re: Tränarna

Inlägg av Fjodor »

Wittgenstein skrev: tis 24 okt 2023, 11:29 Niklas Eriksson är nog dessvärre inte realistiskt. Han är rotad i Örebro. Stort misstag att sparka honom och Christer då det begav sig. Möjligtvis att han skulle vara lockad att efterträda Thomas J en vacker dag, vad vet jag.

Intern lösning luktar någon från juniorleden. Eller varför inte en klassiker och ringa Pelle Eklund? Nej, det senare inte troligt.
Tror inte Niklas är av intresse från Leksand då hans syn på hur hockey ska spelas skiljer sig så mycket från den hockey Leksand under TJs ledning försöker få till och dessutom från juniorled upp till A-lag. Skulle bli att börja om och det tror jag inte man är beredd att göra, ännu iallafall…..

En korttidslösning kan vara Sigge som kommit in i liknande situationer med gott resultat. Han känner väl de två Challe bra dessutom.

Viktigast av allt är dock att Björn får tillbaka hälsan och ett bra liv. Trots allt viktigare än hur det går för ens favoritlag.
Trummor på hockeyläktare borde ge spöstraff
Sundsvalll
Inlägg: 282
Blev medlem: tor 21 sep 2023, 13:21

Re: Tränarna

Inlägg av Sundsvalll »

SteveY skrev: tis 24 okt 2023, 11:13 ”Vi letar i dagsläget ingen ny huvudtränare”

https://www.aftonbladet.se/sportbladet/ ... md-tid-shl
När han säger att det inte blir någon skillnad för dom haft samma ansvar innan sjukskrivningen gör mig lite rädd.
Men om han inte vart 100% varför har ingen ingripit tidigare. Det känns som att det blev jaget före laget ett tag?

Men jag hoppas att det kan bli skillnad på isen, när dom inte behöver ha Björn som en skugga utan kan leverera något eget kan det kanske låt oss hoppas och be utkristalliseras något som kan vända skutan.
Senast redigerad av Sundsvalll den tis 24 okt 2023, 12:43, redigerad totalt 1 gång.
VonGustaf
Inlägg: 47
Blev medlem: tis 19 sep 2023, 11:55

Re: Tränarna

Inlägg av VonGustaf »

Plocka in J.Bemström från juniorerna.
Det är när klubban finns i isen som det blir mål!!!


"It's amazing what you can accomplish when you don't care who gets the credit!" --- Harry Truman---
Användarens profilbild
Wittgenstein
Inlägg: 552
Blev medlem: tis 19 sep 2023, 13:33

Re: Tränarna

Inlägg av Wittgenstein »

Hur ställer sig vår nya dubbelordförande och storaktieägare till att ställa sig i båset?

Skämt åsido, Bemström är nog en lågoddsare. Så länge Björn har viljan och ambitionen att komma tillbaka är något annat än en sådan lösning inte möjlig. Annars är vi nog många som allt sedan Flemings dagar ibland drömmer om en transatlantisk figur som kommer och ställer allt till rätta.
Ordförande i Föreningen för det gulas bevarande.
Lillgud
Inlägg: 646
Blev medlem: ons 20 sep 2023, 16:15

Re: Tränarna

Inlägg av Lillgud »

Detta är ju katastrof och riktigt allvarligt…

Herregud vilket sjunkande skepp vi är….
Att stå med Berglund och Karlberg…
Vilket djävla skämt….!!!

SOS 112 SOS 112 SOS 112 SOS 112 SOS
Användarens profilbild
Sniper
Inlägg: 1734
Blev medlem: mån 18 sep 2023, 20:17
Ort: Stockholm

Re: Tränarna

Inlägg av Sniper »

Lillgud skrev: tis 24 okt 2023, 12:57 Detta är ju katastrof och riktigt allvarligt…

Herregud vilket sjunkande skepp vi är….
Att stå med Berglund och Karlberg…
Vilket djävla skämt….!!!

SOS 112 SOS 112 SOS 112 SOS 112 SOS
”Jätteallvarligt” i Leksand – så ska klubben resa sig https://www.aftonbladet.se/sportbladet/ ... ndringarna
Dessutom står det:
Heta tränarnamnet: ”Borde bli huggsexa mellan HV71 och Leksand om honom nu!”
Sundsvalll
Inlägg: 282
Blev medlem: tor 21 sep 2023, 13:21

Re: Tränarna

Inlägg av Sundsvalll »

Lillgud skrev: tis 24 okt 2023, 12:57 Detta är ju katastrof och riktigt allvarligt…

Herregud vilket sjunkande skepp vi är….
Att stå med Berglund och Karlberg…
Vilket djävla skämt….!!!

SOS 112 SOS 112 SOS 112 SOS 112 SOS
Som jag funderar över tidigare tänk om det går bra dvs tyngden av Björns ande släpper och dom tänker själv och skapar något eget som funkar
Användarens profilbild
Klas
Inlägg: 1132
Blev medlem: tis 19 sep 2023, 13:31
Ort: Gusselhyttan

Re: Tränarna

Inlägg av Klas »

Sniper skrev: tis 24 okt 2023, 13:00
Lillgud skrev: tis 24 okt 2023, 12:57 Detta är ju katastrof och riktigt allvarligt…

Herregud vilket sjunkande skepp vi är….
Att stå med Berglund och Karlberg…
Vilket djävla skämt….!!!

SOS 112 SOS 112 SOS 112 SOS 112 SOS
”Jätteallvarligt” i Leksand – så ska klubben resa sig https://www.aftonbladet.se/sportbladet/ ... ndringarna
Dessutom står det:
Heta tränarnamnet: ”Borde bli huggsexa mellan HV71 och Leksand om honom nu!”
Vem vem vem??? :shock:
I brist på alternativ sken solen på ingenting nytt.

10 078 inlägg på mitt CV. De flesta med tvivelaktigt innehåll.
Användarens profilbild
Sniper
Inlägg: 1734
Blev medlem: mån 18 sep 2023, 20:17
Ort: Stockholm

Re: Tränarna

Inlägg av Sniper »

Min drömtränare i framtiden är Roger Rönnberg.
Men han kan inte komma på fråga i vissa kretsar eftersom han är röd ibland.
Användarens profilbild
Wittgenstein
Inlägg: 552
Blev medlem: tis 19 sep 2023, 13:33

Re: Tränarna

Inlägg av Wittgenstein »

Klas skrev: tis 24 okt 2023, 13:14
Sniper skrev: tis 24 okt 2023, 13:00
Lillgud skrev: tis 24 okt 2023, 12:57 Detta är ju katastrof och riktigt allvarligt…

Herregud vilket sjunkande skepp vi är….
Att stå med Berglund och Karlberg…
Vilket djävla skämt….!!!

SOS 112 SOS 112 SOS 112 SOS 112 SOS
”Jätteallvarligt” i Leksand – så ska klubben resa sig https://www.aftonbladet.se/sportbladet/ ... ndringarna
Dessutom står det:
Heta tränarnamnet: ”Borde bli huggsexa mellan HV71 och Leksand om honom nu!”
Vem vem vem??? :shock:
Niklas Eriksson.
Ordförande i Föreningen för det gulas bevarande.