Tränarna

Stjärnan
Inlägg: 1029
Blev medlem: tis 19 sep 2023, 07:29

Re: Tränarna

Inlägg av Stjärnan »

Mmm. På nåt vis känns det som att spelare i Leksand har det lite för bra. Eller tyglas lite för hårt.

Det där att vilja vinna över allt annat finns inte längre i laget. Punkt. Det kanske inte bara är tränarnas fel men de är en rätt stor del i det.
Därför vill jag inte se en mysfarbror i båset. Vi har redan två sådana. Vad vi behöver är en kravställare som inte är nöjd med vad vi presterar för tillfället. Men jag tvivlar på att TJ vill ta in en sådan.
Jag tänker då här: tänk er valfri tränare ur Rockey filmerna. Även Mickey i första och ev andra filmen men kanske framförallt Mr T’s tränare eller Apollo Creeds.
Där är vad vi behöver för att ta nästa kliv. Inte en ordväljande Söderström eller en lugnt betonande Tornberg.
Sun taught me,
No matter how many times you go down,
Keep RISING!
Användarens profilbild
Gösen
Inlägg: 1846
Blev medlem: mån 18 sep 2023, 22:43

Re: Tränarna

Inlägg av Gösen »

Vad gör Apollo Creed nu för tiden?
Fiskar skulle leva längre om de lärde sig att hålla munnen stängd.
Stjärnan
Inlägg: 1029
Blev medlem: tis 19 sep 2023, 07:29

Re: Tränarna

Inlägg av Stjärnan »

Gösen skrev: ons 25 okt 2023, 17:03 Vad gör Apollo Creed nu för tiden?
Det var en metafor (som du vet ;) ) men vad tycker övriga?
Ska vi ha en Televink eller en Rönnberg typ? För mig är valet solklart.
Leksand har ju chansen nu. Se till att det blir rätt.
Sun taught me,
No matter how many times you go down,
Keep RISING!
Användarens profilbild
Gösen
Inlägg: 1846
Blev medlem: mån 18 sep 2023, 22:43

Re: Tränarna

Inlägg av Gösen »

Tja. Jag tycker nog vi ska försöka med Filander. Han är ju inte Rönnberg. Det vet jag. Är han Tellevinken?

Vem som ska täcka upp tredjeplatsen i år blir nog ett annat sorts pussel.
Fiskar skulle leva längre om de lärde sig att hålla munnen stängd.
Stjärnan
Inlägg: 1029
Blev medlem: tis 19 sep 2023, 07:29

Re: Tränarna

Inlägg av Stjärnan »

Gösen skrev: ons 25 okt 2023, 17:33 Tja. Jag tycker nog vi ska försöka med Filander. Han är ju inte Rönnberg. Det vet jag. Är han Tellevinken?

Vem som ska täcka upp tredjeplatsen i år blir nog ett annat sorts pussel.
Filander…. Hade jag i första läget gillat. Men han är ju no-no för tillfället.
Men nej. Lif behöver nåt starkare.
Filander hade varit jätteintressant nåt år innan han faller in i LIF andan han med och blir bekväm.
Jag vill ha nån som är närmare gränsen till galen utan att passera den. Filander hade inte blivit långlivad hos oss tror jag.

Den ende jag kommer på nu är ju Uffe Samuelsson. Han vore intressant. Oklart vilka kunskaper han besitter men kändes rätt ok sist.
Senast redigerad av Stjärnan den ons 25 okt 2023, 17:42, redigerad totalt 1 gång.
Sun taught me,
No matter how many times you go down,
Keep RISING!
Användarens profilbild
SteveY
Inlägg: 216
Blev medlem: tis 19 sep 2023, 09:34

Re: Tränarna

Inlägg av SteveY »

Gösen skrev: ons 25 okt 2023, 17:33 Tja. Jag tycker nog vi ska försöka med Filander. Han är ju inte Rönnberg. Det vet jag. Är han Tellevinken?

Vem som ska täcka upp tredjeplatsen i år blir nog ett annat sorts pussel.
Filander med Shl’s största spelarbudget kan inte bli annat än succé. (Detta är inte ett inlägg för känsliga läsare) ;)
CMB
Inlägg: 496
Blev medlem: tis 19 sep 2023, 19:11

Re: Tränarna

Inlägg av CMB »

Stjärnan skrev: ons 25 okt 2023, 17:23
Gösen skrev: ons 25 okt 2023, 17:03 Vad gör Apollo Creed nu för tiden?
Det var en metafor (som du vet ;) ) men vad tycker övriga?
Ska vi ha en Televink eller en Rönnberg typ? För mig är valet solklart.
Leksand har ju chansen nu. Se till att det blir rätt.
Jag sticker ut hakan lite här och föreslår en tränare som gör LIF bättre, kan det vara nåt? Att LIF faktiskt inte håller den önskade nivån pga att de inte är bättre rent hockeymässigt, inte pga inställning. Jag anser att LIF förvisso har en hög högstanivå rms men de behöver spetsa till den rejält offensivt. Nån vars arbetsbeskrivning är: se till att forwards blir vassare, både som kollektiv i flygande kombinantioner och individuellt. Att de gör mål. Tuurala.
Anders_
Inlägg: 3
Blev medlem: ons 25 okt 2023, 12:12

Re: Tränarna

Inlägg av Anders_ »

Stjärnan skrev: ons 25 okt 2023, 16:01
Anders_ skrev: ons 25 okt 2023, 13:46 Kan Sjur Robert Nilsen vara aktuell kanske?

Han var ju i samspråk med Tjomme i våras, och tackade nej till jobbet som assisterande.
Kanske tackar ja till erbjudande om huvudtränare!?
Bevare mig väl.
Blir bara värre och värre…
Nu var det faktiskt inte jag som ville ha hit Sjur i våras utan Tjomme, därför tänkte jag att han skulle vara på tapeten igen..
Realistisk namn faktiskt, med tanke på alla andra molnvandrande namedroppare!
Sundsvalll
Inlägg: 282
Blev medlem: tor 21 sep 2023, 13:21

Re: Tränarna

Inlägg av Sundsvalll »

Anders_ skrev: ons 25 okt 2023, 18:37
Stjärnan skrev: ons 25 okt 2023, 16:01
Anders_ skrev: ons 25 okt 2023, 13:46 Kan Sjur Robert Nilsen vara aktuell kanske?

Han var ju i samspråk med Tjomme i våras, och tackade nej till jobbet som assisterande.
Kanske tackar ja till erbjudande om huvudtränare!?
Bevare mig väl.
Blir bara värre och värre…
Nu var det faktiskt inte jag som ville ha hit Sjur i våras utan Tjomme, därför tänkte jag att han skulle vara på tapeten igen..
Realistisk namn faktiskt, med tanke på alla andra molnvandrande namedroppare!
Sikta mot stjärnorna och du hamnar i trädtopparna sikta på sjur och hamna i allsvenskan
Stjärnan
Inlägg: 1029
Blev medlem: tis 19 sep 2023, 07:29

Re: Tränarna

Inlägg av Stjärnan »

Sundsvalll skrev: ons 25 okt 2023, 18:52
Anders_ skrev: ons 25 okt 2023, 18:37
Stjärnan skrev: ons 25 okt 2023, 16:01
Bevare mig väl.
Blir bara värre och värre…
Nu var det faktiskt inte jag som ville ha hit Sjur i våras utan Tjomme, därför tänkte jag att han skulle vara på tapeten igen..
Realistisk namn faktiskt, med tanke på alla andra molnvandrande namedroppare!
Sikta mot stjärnorna och du hamnar i trädtopparna sikta på sjur och hamna i allsvenskan
Så är det…nog.
Sun taught me,
No matter how many times you go down,
Keep RISING!
Användarens profilbild
Gösen
Inlägg: 1846
Blev medlem: mån 18 sep 2023, 22:43

Re: Tränarna

Inlägg av Gösen »

Själv har jag varken sett Sjur eller något lag han tränat sedan.. han var här hos oss. Så det är ju rätt svårt att ha någon åsikt.

Men han var ju inte lika bespottad som Niklas Eriksson hursomhelst...
Fiskar skulle leva längre om de lärde sig att hålla munnen stängd.
Användarens profilbild
Catami
Inlägg: 201
Blev medlem: tis 19 sep 2023, 15:05

Re: Tränarna

Inlägg av Catami »

Gösen skrev: ons 25 okt 2023, 21:49 Själv har jag varken sett Sjur eller något lag han tränat sedan.. han var här hos oss. Så det är ju rätt svårt att ha någon åsikt.

Men han var ju inte lika bespottad som Niklas Eriksson hursomhelst...
Han tränar Vålerengen, har jag för mig.
Många lever med en sådan förbluffande rutin, att det är svårt att tro de lever för första gången.
Användarens profilbild
Gösen
Inlägg: 1846
Blev medlem: mån 18 sep 2023, 22:43

Re: Tränarna

Inlägg av Gösen »

CB FK
Under onsdagsmorgonen hade LIF-ledningen ett möte hur de ska lösa den närmsta framtiden, som närmast handlar om en roadtrip till Luleå och Skellefteå.

Under mötet fastställdes att Mikael Karlberg och Charles Berglund kommer att ta ansvaret i båset via ett delat ledarskap.

– Det behöver inte vara någon diktator där nere. Det är ingen diktatur i omklädningsrummet. Jag, Challe (Mikael Karlberg) och Millner (Alexander, målvaktstränare) pratar ihop oss. Det kan vara att vi tycker olika, men då får majoriteten avgöra.

Klart är att ledningen hoppas att Björn Hellkvists frånvaro kan bidra till något positivt trots allt.

– Det handlar lite om att vi vill lägga över lite ansvar till spelarna. Vi har alla lika stort ansvar. Just här och nu vill vi inte addera en ledare ytterligare. Vi vet vad vi ska göra och vi har tränat på det länge. Vi ska se till att göra det här tillsammans.
Fiskar skulle leva längre om de lärde sig att hålla munnen stängd.
SteelSky
Inlägg: 56
Blev medlem: tis 19 sep 2023, 15:10

Re: Tränarna

Inlägg av SteelSky »

Vi skulle behöva en Wayne Flemming-liknande tränare nu. Kanske finns over there..?
- Ni har inte en challe
Ullvi, typ
Inlägg: 97
Blev medlem: tis 19 sep 2023, 10:29
Ort: Stockholm

Re: Tränarna

Inlägg av Ullvi, typ »

Jag gillar töntig teknisk hockey med bara ballerinor och juniorer.
Men jag vill ha tillbaka Tuffe Uffe.