Tränarna

Lillgud
Inlägg: 646
Blev medlem: ons 20 sep 2023, 16:15

Re: Tränarna

Inlägg av Lillgud »

Till Gösens inlägg…
Skall sen då läggas till denna ”detalj” då med…

Att det sagts att Berglund-Karlberg skall leda laget under de närmsta 4st matcherna..

Luleå - Leksand
Skellefteå - Leksand
Leksand - Timrå
Leksand - Malmö

Och Malmö-matchen spelas 2nov…

Och att om det sker en ny tränare in…
Så är bästa tillfället att den då tar över från 3nov
Då har han till den 16nov på sig att bekanta sig med truppen och spelarna och hinna genomföra lite träningar.

Men hellre att då Fredrik Söderström tar över om det är den smidigaste lösningen att genomföra. Än att då Berglund/Karlberg fortsätter för det är då det värsta scenariot.

Det spelar ingen roll om så laget tok chockar och vinner mot Luleå/Skellefteå. Om spelarna får nån återuppstående heder och försöker spela för att göra Hellkvist glad hemma i tv-soffan tex. I längden det går ej att blunda för att det vore ett haveri/katastrof om Berglund/Karlberg leder laget vidare.

Herregud vi kan snart vara uppe på 6raka förluster…
Dom två är är absolut ej kapabla att leda laget till framgång.
Det kommer behövas en ny röst in som tar över.
Om Hellkvist har gjort sitt.

Däremot kommer det ändå bli intressant att se Berglund i matchen idag mot Luleå. Han har ändå lite potential om han känner att han mer har ”makt” att kunna då ta lite mer utrymme och plats i båset om han känner att det är mer han som är den ledande coachen i båset.
Jag tror vi kommer få se en mer aktivt drivande Berglund som kommer även kalla till sig domaren vid tveksamt domslut för att ta en diskussion. Och visa lite missnöje tex över domslut.
Så det är nog det positiva att Berglund kommer flytta fram sina positioner och upplevas som mer inlevelsefull nu.
Dock spelar det mindre roll om kunnandet ändå brister i längden…så framgångarna ändå uteblir.
Ludde
Inlägg: 497
Blev medlem: tis 19 sep 2023, 10:39

Re: Tränarna

Inlägg av Ludde »

Gösen skrev: ons 25 okt 2023, 22:50 CB FK
Under onsdagsmorgonen hade LIF-ledningen ett möte hur de ska lösa den närmsta framtiden, som närmast handlar om en roadtrip till Luleå och Skellefteå.

Under mötet fastställdes att Mikael Karlberg och Charles Berglund kommer att ta ansvaret i båset via ett delat ledarskap.

– Det behöver inte vara någon diktator där nere. Det är ingen diktatur i omklädningsrummet. Jag, Challe (Mikael Karlberg) och Millner (Alexander, målvaktstränare) pratar ihop oss. Det kan vara att vi tycker olika, men då får majoriteten avgöra.

Klart är att ledningen hoppas att Björn Hellkvists frånvaro kan bidra till något positivt trots allt.

– Det handlar lite om att vi vill lägga över lite ansvar till spelarna. Vi har alla lika stort ansvar. Just här och nu vill vi inte addera en ledare ytterligare. Vi vet vad vi ska göra och vi har tränat på det länge. Vi ska se till att göra det här tillsammans.
Delat ledarskap ger mig rysningar, ett hockeybås mår lika bra av demokrati som ett företag 🙄
Leksandsfärjan, om Leksingen själv får välja
Superstars forum 2005-2023 R.I.P
Sundsvalll
Inlägg: 282
Blev medlem: tor 21 sep 2023, 13:21

Re: Tränarna

Inlägg av Sundsvalll »

Lillgud skrev: tor 26 okt 2023, 06:31 Till Gösens inlägg…
Skall sen då läggas till denna ”detalj” då med…

Att det sagts att Berglund-Karlberg skall leda laget under de närmsta 4st matcherna..

Luleå - Leksand
Skellefteå - Leksand
Leksand - Timrå
Leksand - Malmö

Och Malmö-matchen spelas 2nov…

Och att om det sker en ny tränare in…
Så är bästa tillfället att den då tar över från 3nov
Då har han till den 16nov på sig att bekanta sig med truppen och spelarna och hinna genomföra lite träningar.

Men hellre att då Fredrik Söderström tar över om det är den smidigaste lösningen att genomföra. Än att då Berglund/Karlberg fortsätter för det är då det värsta scenariot.

Det spelar ingen roll om så laget tok chockar och vinner mot Luleå/Skellefteå. Om spelarna får nån återuppstående heder och försöker spela för att göra Hellkvist glad hemma i tv-soffan tex. I längden det går ej att blunda för att det vore ett haveri/katastrof om Berglund/Karlberg leder laget vidare.

Herregud vi kan snart vara uppe på 6raka förluster…
Dom två är är absolut ej kapabla att leda laget till framgång.
Det kommer behövas en ny röst in som tar över.
Om Hellkvist har gjort sitt.

Däremot kommer det ändå bli intressant att se Berglund i matchen idag mot Luleå. Han har ändå lite potential om han känner att han mer har ”makt” att kunna då ta lite mer utrymme och plats i båset om han känner att det är mer han som är den ledande coachen i båset.
Jag tror vi kommer få se en mer aktivt drivande Berglund som kommer även kalla till sig domaren vid tveksamt domslut för att ta en diskussion. Och visa lite missnöje tex över domslut.
Så det är nog det positiva att Berglund kommer flytta fram sina positioner och upplevas som mer inlevelsefull nu.
Dock spelar det mindre roll om kunnandet ändå brister i längden…så framgångarna ändå uteblir.

Vi kommer nog slippa hv siffror mot Malmö för vi har bättre målvakt. Vilket kan betyda att vi har en bra målvaktstränare, detta kan kanske bli bra för om Challe sköter övergripande Karlberg forwards så kan ju faktiskt det vara smart med målvaktstränaren tar hand om backarna för han vet ju hur han vill ha dom spelande som målvakt. Och vi har en bra målvaktstränare så vi hoppas och ber.
Användarens profilbild
Wiborg
Inlägg: 499
Blev medlem: tis 19 sep 2023, 10:12
Ort: Lindesberg

Re: Tränarna

Inlägg av Wiborg »

Sundsvalll skrev: ons 25 okt 2023, 16:46 Vi behöver en tränare som kan väcka upp laget få dom att lämna kanin tofflorna och handväskan hemma. . En som vet vad det handlar om att verka i en mindre byggd. Jerry collinton vet i alla fall hur det är på högsta nivå av hockey han vet hur man verkar i en miljö som består av inavlade bönder👍 vi är ju bara bönder men ändå. Det han gjorde med *ora var riktig bra även om jag inte vill erkänna det så var han bra där. Jag tycker väll att sikta på en sådan tränare skulle sätta en högre standard på vad vi vill i framtiden. Vi såg ju hur mycket Flemming gjorde för LIFs utveckling ( om vi bortser från det negativa ekonomiska) så sikta högt på en bra tränare skräp har vi redan själva behöver inte mer

Lyssna när han pratar efter matchen
https://youtu.be/p6kpiirM2Zk?si=tMStbGb8R210ZXaN

Älskar det han säger typ 3.10-3.20 om att man måste spela bra med pucken och utan och att skydda sina medspelare genom att spela smart
Fast varför skulle han gå från head coach i AHL med chans på NHL för att ta sig an Leksand? Dessutom har han ju kontrakt i AHL åtminstone säsongen ut.

Sjur men även Söderström är ju ganska realistiska alternativ däremot. Men visst, får man önska fritt så är ju Colliton ett bra namn men jag tror det är lika rimligt som Abbott eller Rönnberg.
Pain is temporary, glory is forever
Användarens profilbild
Sniper
Inlägg: 1734
Blev medlem: mån 18 sep 2023, 20:17
Ort: Stockholm

Re: Tränarna

Inlägg av Sniper »

Wiborg skrev: tor 26 okt 2023, 09:47Fast varför skulle han gå från head coach i AHL med chans på NHL för att ta sig an Leksand? Dessutom har han ju kontrakt i AHL åtminstone säsongen ut.
Så tänkte jag också. Dessutom trodde jag mig minnas att han sagt någonstans att han inte är sugen på Sverige igen (eller var det syrran som sa det?). Jag började söka efter artikel som bekräftar hans hållning - men istället hittade jag motsatsen! Så här sa han innan han gick till Abbotsford Canucks:
På frågan om han kan se sig själv coacha i Sverige igen.

– Du vet aldrig vad som händer. Jag och min familj uppskattade verkligen tiden i Mora och Sverige. Alla behandlade oss väldigt väl. Dörren är alltid öppen, men mitt fokus ligger på OS nu, sedan får vi se https://www.expressen.se/sport/os-2022/ ... atervanda/
Dock är det i vissa kretsar till hans nackdel att han talar väl om Mora.
Användarens profilbild
Gösen
Inlägg: 1847
Blev medlem: mån 18 sep 2023, 22:43

Re: Tränarna

Inlägg av Gösen »

Intressant att Rögles tränares bil har ett Canucks.

Håller vi på Arizona eller Texas? Frågar åt en vän som inte har någon egen uppfattning och som kommer vika sig för grupptrycket.
Fiskar skulle leva längre om de lärde sig att hålla munnen stängd.
Användarens profilbild
Sniper
Inlägg: 1734
Blev medlem: mån 18 sep 2023, 20:17
Ort: Stockholm

Re: Tränarna

Inlägg av Sniper »

Gösen skrev: tor 26 okt 2023, 11:04 Håller vi på Arizona eller Texas? Frågar åt en vän som inte har någon egen uppfattning och som kommer vika sig för grupptrycket.
Arizona är skälet till att Cubs missade slutspel. Det skulle kunna diskvalificera dem från sympatier. Å andra sidan skulle det kännas bra om ens övermän gick hela vägen - att man hade svårt mot det lag som visade sig vara bäst. Kanske resonerar du på samma sätt när det gäller deras 3-0 mot Dodgers i slutspelet?

Men Texas Rangers har aldrig vunnit. Man gillar underdogs. Och jag har aldrig haft något emot dem.

Så jag håller nog på Texas trots allt.
Användarens profilbild
Gösen
Inlägg: 1847
Blev medlem: mån 18 sep 2023, 22:43

Re: Tränarna

Inlägg av Gösen »

Sniper skrev: tor 26 okt 2023, 11:21
Gösen skrev: tor 26 okt 2023, 11:04 Håller vi på Arizona eller Texas? Frågar åt en vän som inte har någon egen uppfattning och som kommer vika sig för grupptrycket.
Arizona är skälet till att Cubs missade slutspel. Det skulle kunna diskvalificera dem från sympatier. Å andra sidan skulle det kännas bra om ens övermän gick hela vägen - att man hade svårt mot det lag som visade sig vara bäst. Kanske resonerar du på samma sätt när det gäller deras 3-0 mot Dodgers i slutspelet?

Men Texas Rangers har aldrig vunnit. Man gillar underdogs. Och jag har aldrig haft något emot dem.

Så jag håller nog på Texas trots allt.
Om sändningarna var förlagda till någorlunda normal tid och sändes på någon av alla de streamingtjänster man redan betalar för hade jag gärna bänkat mig framför tvn och stått ut med de över-amerikanska kommentatorerna. Men. Jag kan inte i vuxen ålder gå runt och hålla på ett lag baserat på att jag i min ungdom fick en baseball-jacka med Dodgers tryck. På samma sätt som jag inte kan hålla på Aston Villa enbart för att jag som barn köpte en halsduk på Rättviks marknad.

Jag hade hoppats att du skulle säga Arizona. Inte för att jag haft något klädesplagg därifrån utan helt enkelt för att Texas är rena sinnebilden av över-amerikanskt.
Fiskar skulle leva längre om de lärde sig att hålla munnen stängd.
Användarens profilbild
Sniper
Inlägg: 1734
Blev medlem: mån 18 sep 2023, 20:17
Ort: Stockholm

Re: Tränarna

Inlägg av Sniper »

Gösen skrev: tor 26 okt 2023, 13:07
Sniper skrev: tor 26 okt 2023, 11:21
Gösen skrev: tor 26 okt 2023, 11:04 Håller vi på Arizona eller Texas? Frågar åt en vän som inte har någon egen uppfattning och som kommer vika sig för grupptrycket.
Arizona är skälet till att Cubs missade slutspel. Det skulle kunna diskvalificera dem från sympatier. Å andra sidan skulle det kännas bra om ens övermän gick hela vägen - att man hade svårt mot det lag som visade sig vara bäst. Kanske resonerar du på samma sätt när det gäller deras 3-0 mot Dodgers i slutspelet?

Men Texas Rangers har aldrig vunnit. Man gillar underdogs. Och jag har aldrig haft något emot dem.

Så jag håller nog på Texas trots allt.
Om sändningarna var förlagda till någorlunda normal tid och sändes på någon av alla de streamingtjänster man redan betalar för hade jag gärna bänkat mig framför tvn och stått ut med de över-amerikanska kommentatorerna. Men. Jag kan inte i vuxen ålder gå runt och hålla på ett lag baserat på att jag i min ungdom fick en baseball-jacka med Dodgers tryck. På samma sätt som jag inte kan hålla på Aston Villa enbart för att jag som barn köpte en halsduk på Rättviks marknad.

Jag hade hoppats att du skulle säga Arizona. Inte för att jag haft något klädesplagg därifrån utan helt enkelt för att Texas är rena sinnebilden av över-amerikanskt.
Själv håller jag fortfarande på Arsenal. Kanske för att mitt halsduksinköp i ungdomen var en planerad och seriös postorderbeställning.

Men för att du ska förstå hur lite koll jag har på laget numera - förutom att jag inte kan nämna en enda spelare i truppen* - så kan jag berätta om en segermatch härförleden. 2-1 mot Aston Villa (!). Jag såg på målservice att Arsenals bägge mål fallit på tilläggstid. Det var ju häftigt, tänkte jag. Det måste jag se. Så jag letade upp highlights - bara för att upptäcka att det var damlaget.

Dock vet jag att herrlaget är med i toppen i den unga tabellen och att också Aston Villa har förstaplatsen inom räckhåll.

*Jag ser att Jesus är kvar. Gabriel Jesus.
Användarens profilbild
Mats_ume
Gammal räv
Inlägg: 986
Blev medlem: sön 17 sep 2023, 21:19

Re: Tränarna

Inlägg av Mats_ume »

Jag brukar säga att jag slutade följa engelsk fotboll ungefär samtidigt som Carlsberg började sponsra Liverpool. Men inte av den anledningen.
Användarens profilbild
Gösen
Inlägg: 1847
Blev medlem: mån 18 sep 2023, 22:43

Re: Tränarna

Inlägg av Gösen »

Mats_ume skrev: tor 26 okt 2023, 14:41 Jag brukar säga att jag slutade följa engelsk fotboll ungefär samtidigt som Carlsberg började sponsra Liverpool. Men inte av den anledningen.
Det var då Klas började följa Liverpool. Av just den anledningen i nån slags förhoppning om att det var en trend som startats och att något belgiskt ölmärke låg i startblocken att ta över.

Hittade en theme-song till honom och Stjärnan att spela upp för sina fruar som inte alls verkar ha någon förståelse varför man nödvändigtvis måste dricka öl en torsdag kväll enbart för att Leksand spelar.

https://m.youtube.com/watch?v=a0MyuWrWg ... IGJlZXI%3D
Fiskar skulle leva längre om de lärde sig att hålla munnen stängd.
Användarens profilbild
Sniper
Inlägg: 1734
Blev medlem: mån 18 sep 2023, 20:17
Ort: Stockholm

Re: Tränarna

Inlägg av Sniper »

Gösen skrev: tor 26 okt 2023, 15:30
Mats_ume skrev: tor 26 okt 2023, 14:41 Jag brukar säga att jag slutade följa engelsk fotboll ungefär samtidigt som Carlsberg började sponsra Liverpool. Men inte av den anledningen.
Det var då Klas började följa Liverpool. Av just den anledningen i nån slags förhoppning om att det var en trend som startats och att något belgiskt ölmärke låg i startblocken att ta över.

Hittade en theme-song till honom och Stjärnan att spela upp för sina fruar som inte alls verkar ha någon förståelse varför man nödvändigtvis måste dricka öl en torsdag kväll enbart för att Leksand spelar.

https://m.youtube.com/watch?v=a0MyuWrWg ... IGJlZXI%3D
På tal om Kenya så har jag en oöppnad Tusker stående i skafferiet sedan 2013 https://www.hotellorestaurang.se/tusker ... nyhet.html

Hur är smakupplevelsen på ett öl vars bäst före-datum sammanfaller med Andreas Appelgrens sista tid i Leksand?

Tusker finns inte bara som öl utan också som fotbollslag.

Bild
https://en.wikipedia.org/wiki/Tusker_F.C.
Användarens profilbild
Klas
Inlägg: 1132
Blev medlem: tis 19 sep 2023, 13:31
Ort: Gusselhyttan

Re: Tränarna

Inlägg av Klas »

Gösen skrev: tor 26 okt 2023, 15:30 [

Det var då Klas började följa Liverpool. Av just den anledningen i nån slags förhoppning om att det var en trend som startats och att något belgiskt ölmärke låg i startblocken att ta över.

Hittade en theme-song till honom och Stjärnan att spela upp för sina fruar som inte alls verkar ha någon förståelse varför man nödvändigtvis måste dricka öl en torsdag kväll enbart för att Leksand spelar.

https://m.youtube.com/watch?v=a0MyuWrWg ... IGJlZXI%3D
:))

Idag lydde jag frugan och lät bli ölen. Hittade en flarra vin i stället.
Skulle inte säga att det tilltaget mottog några större ovationer dock.
I brist på alternativ sken solen på ingenting nytt.

10 078 inlägg på mitt CV. De flesta med tvivelaktigt innehåll.
Användarens profilbild
Mats_ume
Gammal räv
Inlägg: 986
Blev medlem: sön 17 sep 2023, 21:19

Re: Tränarna

Inlägg av Mats_ume »

Klas skrev: tor 26 okt 2023, 21:43
Gösen skrev: tor 26 okt 2023, 15:30 [

Det var då Klas började följa Liverpool. Av just den anledningen i nån slags förhoppning om att det var en trend som startats och att något belgiskt ölmärke låg i startblocken att ta över.

Hittade en theme-song till honom och Stjärnan att spela upp för sina fruar som inte alls verkar ha någon förståelse varför man nödvändigtvis måste dricka öl en torsdag kväll enbart för att Leksand spelar.

https://m.youtube.com/watch?v=a0MyuWrWg ... IGJlZXI%3D
:))

Idag lydde jag frugan och lät bli ölen. Hittade en flarra vin i stället.
Skulle inte säga att det tilltaget mottog några större ovationer dock.
Kanske Amontillado till förrättsoppan på lördag?
harfager
Inlägg: 96
Blev medlem: tis 19 sep 2023, 11:27

Re: Tränarna

Inlägg av harfager »

Wiborg skrev: tor 26 okt 2023, 09:47
Sundsvalll skrev: ons 25 okt 2023, 16:46 Vi behöver en tränare som kan väcka upp laget få dom att lämna kanin tofflorna och handväskan hemma. . En som vet vad det handlar om att verka i en mindre byggd. Jerry collinton vet i alla fall hur det är på högsta nivå av hockey han vet hur man verkar i en miljö som består av inavlade bönder👍 vi är ju bara bönder men ändå. Det han gjorde med *ora var riktig bra även om jag inte vill erkänna det så var han bra där. Jag tycker väll att sikta på en sådan tränare skulle sätta en högre standard på vad vi vill i framtiden. Vi såg ju hur mycket Flemming gjorde för LIFs utveckling ( om vi bortser från det negativa ekonomiska) så sikta högt på en bra tränare skräp har vi redan själva behöver inte mer

Lyssna när han pratar efter matchen
https://youtu.be/p6kpiirM2Zk?si=tMStbGb8R210ZXaN

Älskar det han säger typ 3.10-3.20 om att man måste spela bra med pucken och utan och att skydda sina medspelare genom att spela smart
Fast varför skulle han gå från head coach i AHL med chans på NHL för att ta sig an Leksand? Dessutom har han ju kontrakt i AHL åtminstone säsongen ut.

Sjur men även Söderström är ju ganska realistiska alternativ däremot. Men visst, får man önska fritt så är ju Colliton ett bra namn men jag tror det är lika rimligt som Abbott eller Rönnberg.
Rönnberg kan snart vara rimlig. 😜
Frölunda har två fler spelade matcher än de tre närmst bakomvarande lagen. De kan på allvar snart vara indragna kring kvalstrecket med ”fel” resultat.