2023-10-26 Torsdag 19:00 Luleå - Leksand 1-4

Matchtrådar för alla matcher.
Användarens profilbild
Ställbergarn
Inlägg: 68
Blev medlem: ons 20 sep 2023, 08:03

Re: 2023-10-26 Torsdag 19:00 Luleå - Leksand

Inlägg av Ställbergarn »

Stjärnan skrev: fre 27 okt 2023, 10:09 Förmodligen kan man det men det viktiga att få rätt där och då var vilken tid målet kom så det blir rätt sekunder kvar i slutet av perioden. Sekunderna kan bli avgörande.
Det kan jag eventuellt förstå. Men lika konstigt som det är att det endast är i slutminuten tränarna osv påkallar domarnas uppmärksamhet på någon eventuellt missad sekund på matchklockan, så borde man ju vara lika noga vid varje avblåsning isåfall. Även i inledningen av matchen, men där ser man det aldrig. Tycker detta med faller in under allt för mycket millimeterrättvisa. Kan väl knappt ha gått en sekund mellan målen? Jag misstänker att mer än en sekund försnillas bort under en matchs längd.
Användarens profilbild
Sniper
Inlägg: 1734
Blev medlem: mån 18 sep 2023, 20:17
Ort: Stockholm

Re: 2023-10-26 Torsdag 19:00 Luleå - Leksand 1-4

Inlägg av Sniper »

Gösen skrev: fre 27 okt 2023, 10:51
Sniper skrev: fre 27 okt 2023, 10:43
Gösen skrev: fre 27 okt 2023, 10:32 Toffelhjältar är ni allihopa!
Joina! Köp henne något fint i kväll. Det kan hon behöva efter alla gånger hon gråtit då du somnat i vredesmod framför tv:n.

Bild
Jo. Jag har ju länge gått och kollat på en ölkyl att ställa brevid TV-soffan.
Det kanske hon skulle uppskatta.
Hon fyller ju trots allt år idag!
Matchens vara mot Sheleftyou:

Bild
https://www.etsy.com/uk/listing/1470418 ... ch_click=1
Sundsvalll
Inlägg: 282
Blev medlem: tor 21 sep 2023, 13:21

Re: 2023-10-26 Torsdag 19:00 Luleå - Leksand 1-4

Inlägg av Sundsvalll »

https://open.spotify.com/track/1miwQNAD ... AIc393FXqw

När jag hör inledningen så tänker jag alltid på Lang han är ju verkligen Beep Beep och kvar står Coyote :shock:
Användarens profilbild
Gösen
Inlägg: 1846
Blev medlem: mån 18 sep 2023, 22:43

Re: 2023-10-26 Torsdag 19:00 Luleå - Leksand 1-4

Inlägg av Gösen »

Sniper skrev: fre 27 okt 2023, 11:30
Gösen skrev: fre 27 okt 2023, 10:51
Sniper skrev: fre 27 okt 2023, 10:43
Joina! Köp henne något fint i kväll. Det kan hon behöva efter alla gånger hon gråtit då du somnat i vredesmod framför tv:n.

Bild
Jo. Jag har ju länge gått och kollat på en ölkyl att ställa brevid TV-soffan.
Det kanske hon skulle uppskatta.
Hon fyller ju trots allt år idag!
Matchens vara mot Sheleftyou:

Bild
https://www.etsy.com/uk/listing/1470418 ... ch_click=1
:mrgreen:
Jag tror ändå hon blir glad. Tänk vad många vändor hon slipper till köket för att fylla på åt mig.

#me myself and Irene.
Fiskar skulle leva längre om de lärde sig att hålla munnen stängd.
Användarens profilbild
Gösen
Inlägg: 1846
Blev medlem: mån 18 sep 2023, 22:43

Re: 2023-10-26 Torsdag 19:00 Luleå - Leksand 1-4

Inlägg av Gösen »

SteveY skrev: fre 27 okt 2023, 11:09
Gösen skrev: fre 27 okt 2023, 10:51
Sniper skrev: fre 27 okt 2023, 10:43
Joina! Köp henne något fint i kväll. Det kan hon behöva efter alla gånger hon gråtit då du somnat i vredesmod framför tv:n.

Bild
Jo. Jag har ju länge gått och kollat på en ölkyl att ställa brevid TV-soffan.
Det kanske hon skulle uppskatta.
Hon fyller ju trots allt år idag!
Själv har jag önskat mig en sådan här i fyra års tid tid, men frugan bara skrattar. Svårare att ha den bredvid teven dock.

Bild
Vad är det för något?
Fiskar skulle leva längre om de lärde sig att hålla munnen stängd.
CMB
Inlägg: 496
Blev medlem: tis 19 sep 2023, 19:11

Re: 2023-10-26 Torsdag 19:00 Luleå - Leksand 1-4

Inlägg av CMB »

Gösen skrev: fre 27 okt 2023, 10:51
Sniper skrev: fre 27 okt 2023, 10:43
Gösen skrev: fre 27 okt 2023, 10:32 Toffelhjältar är ni allihopa!
Joina! Köp henne något fint i kväll. Det kan hon behöva efter alla gånger hon gråtit då du somnat i vredesmod framför tv:n.

Bild
Jo. Jag har ju länge gått och kollat på en ölkyl att ställa brevid TV-soffan.
Det kanske hon skulle uppskatta.
Hon fyller ju trots allt år idag!
Medans en massa nyktra hunsade ”män” glider in foten i en halvtäckande rosa flufftoffel så drar Gösen på sig sin kroppssko:

Bild
Användarens profilbild
Gösen
Inlägg: 1846
Blev medlem: mån 18 sep 2023, 22:43

Re: 2023-10-26 Torsdag 19:00 Luleå - Leksand 1-4

Inlägg av Gösen »

:mrgreen: 🤠

I det mest högljudda vatten går de största tofflorna som ordspråket säger.
Fiskar skulle leva längre om de lärde sig att hålla munnen stängd.
Användarens profilbild
Wiborg
Inlägg: 498
Blev medlem: tis 19 sep 2023, 10:12
Ort: Lindesberg

Re: 2023-10-26 Torsdag 19:00 Luleå - Leksand

Inlägg av Wiborg »

Gösen skrev: fre 27 okt 2023, 10:34
Wiborg skrev: fre 27 okt 2023, 08:59 Precis enligt Gösens tidigare spådom.
Vet inte riktigt vad jag sagt. Men det låter rimligt 😉
Vill minnas att du sagt typ "I år kommer Norén bli den produktiva back han alltid haft i sig" eller något liknande.
SteveY skrev: fre 27 okt 2023, 11:09 Själv har jag önskat mig en sådan här i fyra års tid tid, men frugan bara skrattar. Svårare att ha den bredvid teven dock.
Bild
En sån fick jag av frugan för ett antal år sedan :D Men då gillar hon ju både öl och hockey också.
Ställbergarn skrev: fre 27 okt 2023, 11:12
Stjärnan skrev: fre 27 okt 2023, 10:09 Förmodligen kan man det men det viktiga att få rätt där och då var vilken tid målet kom så det blir rätt sekunder kvar i slutet av perioden. Sekunderna kan bli avgörande.
Det kan jag eventuellt förstå. Men lika konstigt som det är att det endast är i slutminuten tränarna osv påkallar domarnas uppmärksamhet på någon eventuellt missad sekund på matchklockan, så borde man ju vara lika noga vid varje avblåsning isåfall. Även i inledningen av matchen, men där ser man det aldrig. Tycker detta med faller in under allt för mycket millimeterrättvisa. Kan väl knappt ha gått en sekund mellan målen? Jag misstänker att mer än en sekund försnillas bort under en matchs längd.
Utan att kolla regelboken så tror jag att det är helt korrekt att videogranska. Det spelar ingen roll om spelet pågår i 1 sekund eller 5 minuter, man videogranskar och sedan ändrar klockan till korrekt tid.Tycker det är helt korrekt för annars kommer domarna att börja skapa sina egna regelböcker och var går gränsen. 3 sekunder? 30 skeunder?
Gösen skrev: fre 27 okt 2023, 11:46
SteveY skrev: fre 27 okt 2023, 11:09
Bild
Vad är det för något?
https://www.coolstuff.se/intressen/fest ... -pid-12747
Pain is temporary, glory is forever
Stjärnan
Inlägg: 1029
Blev medlem: tis 19 sep 2023, 07:29

Re: 2023-10-26 Torsdag 19:00 Luleå - Leksand

Inlägg av Stjärnan »

Gösen skrev: fre 27 okt 2023, 10:34
Wiborg skrev: fre 27 okt 2023, 08:59
Klas skrev: tor 26 okt 2023, 20:55

Tveksamt. Han har ju alltid leverat det där enkla stadiga som man behöver i ett lag. Men redan förra året såg man ju några offensiva påhitt. Och i år än mer.
Precis enligt Gösens tidigare spådom.

Vet inte riktigt vad jag sagt. Men det låter rimligt 😉
Undrar om det inte var jag som förutspådde det :?
Men spelar mindre roll. Killen har ju inte nätat än. Som jag definitivt förutspådde.. (eller har han gjort det?)
Sun taught me,
No matter how many times you go down,
Keep RISING!
Stjärnan
Inlägg: 1029
Blev medlem: tis 19 sep 2023, 07:29

Re: 2023-10-26 Torsdag 19:00 Luleå - Leksand 1-4

Inlägg av Stjärnan »

Sniper skrev: fre 27 okt 2023, 10:43
Gösen skrev: fre 27 okt 2023, 10:32 Toffelhjältar är ni allihopa!
Joina! Köp henne något fint i kväll. Det kan hon behöva efter alla gånger hon gråtit då du somnat i vredesmod framför tv:n.

Bild
Jag befinner mig i Munchen och var på jakt efter nåt fint till henne på flygplatsen men efter att ha köpt fel 4 ggr av 4 så är självförtroendet inte på topp. Så det blev en Whiskey istället. Lagom till hemkomsten inför Saik matchen..
Sun taught me,
No matter how many times you go down,
Keep RISING!
Användarens profilbild
Gösen
Inlägg: 1846
Blev medlem: mån 18 sep 2023, 22:43

Re: 2023-10-26 Torsdag 19:00 Luleå - Leksand 1-4

Inlägg av Gösen »

Stjärnan skrev: fre 27 okt 2023, 14:36
Sniper skrev: fre 27 okt 2023, 10:43
Gösen skrev: fre 27 okt 2023, 10:32 Toffelhjältar är ni allihopa!
Joina! Köp henne något fint i kväll. Det kan hon behöva efter alla gånger hon gråtit då du somnat i vredesmod framför tv:n.

Bild
Jag befinner mig i Munchen och var på jakt efter nåt fint till henne på flygplatsen men efter att ha köpt fel 4 ggr av 4 så är självförtroendet inte på topp. Så det blev en Whiskey istället. Lagom till hemkomsten inför Saik matchen..
Fin gest.
Fick kolla lite i skeppsvraket och du har rätt.
Stjärnan skrev: fre 27 okt 2023, 14:36 Jag tror Noren blir den positiva överraskningen i en pålitlig målskytt på backen. Kanske vår bäste målskytt från den positionen. Han fanns där i fjol men fick flera mål bortdömda och satte många i ramen. Jag ska inte säga att det var otur men med lite mer marginaler på sin sida samt om han fortsätter sikta nära ramen så har han chansen.
Själv skrev jag
Gösen skrev: fre 27 okt 2023, 10:32 Lindholm fick väl ett skott på foten. Ska inte vara någon fara.

.

Känner mig rätt trygg ändå med backbesättningen. Enligt Carnbro är Eddie en sådan som alltid checkar in på jobbet och man vet exakt vad man får. Lundqvist kommer växa i kostymen rejält i takt med förtroende och med de tre har vi stabiliteten att låta en sån som Alsing vara Alsing. Noren och Caito vet vi var vi har och Lill Tjomme kommer växa ut som en tvåvägsback med landslagsambitioner.
Fiskar skulle leva längre om de lärde sig att hålla munnen stängd.
Användarens profilbild
Sniper
Inlägg: 1734
Blev medlem: mån 18 sep 2023, 20:17
Ort: Stockholm

Re: 2023-10-26 Torsdag 19:00 Luleå - Leksand 1-4

Inlägg av Sniper »

Redan när han var på tröskeln till seniorlaget talades det om Noréns offensiva egenskaper. Men under de första åren såg man det bara glimtvis - tills han lånades ut till Timrå:
Säsongen 2012/13 var han med och spelade upp Leksand till SHL. Men då det var dags för nedsläpp i SHL lånades Patrik Norén ut till Timrå i Hockeyallsvenskan.
– Det jag utvecklade i Timrå var framförallt offensiven. Jag hamnade i ett litet fack i Leksand där det kändes som att jag varken var offensiv eller defensiv och jag spelade egentligen bara fem mot fem där.
– När jag sedan kom till Timrå så lossnade direkt mot Södertälje. Jag gjorde mål och på den vägen var det, berättar Patrik Norén när hockeysverige.se träffar honom i hans nya hemstad Uppsala.

Blev det en offensiv kick att få göra det här målet?
– Ja, precis. Sedan fick jag ett stort förtroende under hela den säsongen. Timrå satsade verkligen på mig offensivt och jag fick spela mycket. I vissa matcher fick jag till och med spela dubbla powerplay, så det här blev en riktig nytändning för mig https://hockeysverige.se/2014/12/25/kli ... -i-leksand
Här ovan nämner han förtroende i powerplay, men det man tidigare sett glimtvis var offensiva utflykter. Uppåkningar. Och när man nu ser dem igen skulle jag nästan vilja kalla det Noréns patenterade.
8mars73
Inlägg: 29
Blev medlem: fre 22 sep 2023, 15:50

Re: 2023-10-26 Torsdag 19:00 Luleå - Leksand 1-4

Inlägg av 8mars73 »

Saknar en reprisvinkel på Noréns mål där man ser Hriviks åkning för att plötsligt dyka upp helt ensam framför mål. Och framför allt vad Luleås center hade för sig...
Användarens profilbild
Sniper
Inlägg: 1734
Blev medlem: mån 18 sep 2023, 20:17
Ort: Stockholm

Re: 2023-10-26 Torsdag 19:00 Luleå - Leksand

Inlägg av Sniper »

Sniper skrev: lör 21 okt 2023, 21:53
Mats_ume skrev: lör 21 okt 2023, 20:44 Kan nog vara bra med en roadtrip. Inte för att förra roadtripen mot Malmö och Timrå gick speciellt bra.
Ett framgångsrecept tidigare säsonger. Nu känns det mest som att man behöver ett recept för antidepressiv medicin.
Behöver inte hämta ut medicinen. Framgångsrik road trip- the greatest LIF-tradition of all.

Bild
Användarens profilbild
Ställbergarn
Inlägg: 68
Blev medlem: ons 20 sep 2023, 08:03

Re: 2023-10-26 Torsdag 19:00 Luleå - Leksand

Inlägg av Ställbergarn »

Wiborg skrev: fre 27 okt 2023, 12:49
Ställbergarn skrev: fre 27 okt 2023, 11:12
Stjärnan skrev: fre 27 okt 2023, 10:09 Förmodligen kan man det men det viktiga att få rätt där och då var vilken tid målet kom så det blir rätt sekunder kvar i slutet av perioden. Sekunderna kan bli avgörande.
Det kan jag eventuellt förstå. Men lika konstigt som det är att det endast är i slutminuten tränarna osv påkallar domarnas uppmärksamhet på någon eventuellt missad sekund på matchklockan, så borde man ju vara lika noga vid varje avblåsning isåfall. Även i inledningen av matchen, men där ser man det aldrig. Tycker detta med faller in under allt för mycket millimeterrättvisa. Kan väl knappt ha gått en sekund mellan målen? Jag misstänker att mer än en sekund försnillas bort under en matchs längd.
Utan att kolla regelboken så tror jag att det är helt korrekt att videogranska. Det spelar ingen roll om spelet pågår i 1 sekund eller 5 minuter, man videogranskar och sedan ändrar klockan till korrekt tid.Tycker det är helt korrekt för annars kommer domarna att börja skapa sina egna regelböcker och var går gränsen. 3 sekunder? 30 skeunder?
Regelmässigt har de säkerligen gjort rätt, men det jag tycker är lite drygt är att det är alldeles för mycket videogranskningar på alldeles för många saker bara för att domaren är osäker och att nån (publiken, SHL) blir rosenrasande om det inte är millimeterrättvisa. Kommer väl inte dröja förrän man börjar kolla offsider (inte bara vid mål) med videogranskning framöver.
Eller ja, jag ska väl erkänna att det är ju bara för egen vinning, det är ju så segt när det blir för många videogranskningar. Men i det stora hela kanske det är bättre än alternativet. Lite som i Formel 1, där man har (i mitt tycke) alldeles för mycket radiokommunikation med föraren, där föraren kan få feedback kring om nåt är konstigt med bilen, om bromsar eller däck börjar bli för varma osv.. vore roligare om föraren fick känna det själv och inte få all info på ett silverfat. det borde räcka att det får info om nån större krasch, och när de ska in i depå, och inte får veta att föraren som jagar bakom har klagat på att däcken börjar ge sig.

Borde domarna inte ha granskat Leksands uppställ med 5 spelare då, och sen spolat tillbaka, delat ut utvisning för för många spelare på isen för att sen göra nytt pucksläpp i slutet av matchen?