Det kan jag eventuellt förstå. Men lika konstigt som det är att det endast är i slutminuten tränarna osv påkallar domarnas uppmärksamhet på någon eventuellt missad sekund på matchklockan, så borde man ju vara lika noga vid varje avblåsning isåfall. Även i inledningen av matchen, men där ser man det aldrig. Tycker detta med faller in under allt för mycket millimeterrättvisa. Kan väl knappt ha gått en sekund mellan målen? Jag misstänker att mer än en sekund försnillas bort under en matchs längd.
2023-10-26 Torsdag 19:00 Luleå - Leksand 1-4
-
Re: 2023-10-26 Torsdag 19:00 Luleå - Leksand
-
Re: 2023-10-26 Torsdag 19:00 Luleå - Leksand 1-4
Matchens vara mot Sheleftyou:
https://www.etsy.com/uk/listing/1470418 ... ch_click=1
-
https://open.spotify.com/track/1miwQNAD ... AIc393FXqw
När jag hör inledningen så tänker jag alltid på Lang han är ju verkligen Beep Beep och kvar står Coyote
När jag hör inledningen så tänker jag alltid på Lang han är ju verkligen Beep Beep och kvar står Coyote
-
Sniper skrev: ↑fre 27 okt 2023, 11:30Matchens vara mot Sheleftyou:
https://www.etsy.com/uk/listing/1470418 ... ch_click=1
Jag tror ändå hon blir glad. Tänk vad många vändor hon slipper till köket för att fylla på åt mig.
#me myself and Irene.
Mänskligheten är maneter som sköljer fram och tillbaka i historiens tidvatten.
-
Vad är det för något?SteveY skrev: ↑fre 27 okt 2023, 11:09Själv har jag önskat mig en sådan här i fyra års tid tid, men frugan bara skrattar. Svårare att ha den bredvid teven dock.
-
Medans en massa nyktra hunsade ”män” glider in foten i en halvtäckande rosa flufftoffel så drar Gösen på sig sin kroppssko:
-
I det mest högljudda vatten går de största tofflorna som ordspråket säger.
-
Vill minnas att du sagt typ "I år kommer Norén bli den produktiva back han alltid haft i sig" eller något liknande.
En sån fick jag av frugan för ett antal år sedan Men då gillar hon ju både öl och hockey också.
Utan att kolla regelboken så tror jag att det är helt korrekt att videogranska. Det spelar ingen roll om spelet pågår i 1 sekund eller 5 minuter, man videogranskar och sedan ändrar klockan till korrekt tid.Tycker det är helt korrekt för annars kommer domarna att börja skapa sina egna regelböcker och var går gränsen. 3 sekunder? 30 skeunder?Ställbergarn skrev: ↑fre 27 okt 2023, 11:12Det kan jag eventuellt förstå. Men lika konstigt som det är att det endast är i slutminuten tränarna osv påkallar domarnas uppmärksamhet på någon eventuellt missad sekund på matchklockan, så borde man ju vara lika noga vid varje avblåsning isåfall. Även i inledningen av matchen, men där ser man det aldrig. Tycker detta med faller in under allt för mycket millimeterrättvisa. Kan väl knappt ha gått en sekund mellan målen? Jag misstänker att mer än en sekund försnillas bort under en matchs längd.
https://www.coolstuff.se/intressen/fest ... -pid-12747
Pain is temporary, glory is forever
-
Undrar om det inte var jag som förutspådde det
Men spelar mindre roll. Killen har ju inte nätat än. Som jag definitivt förutspådde.. (eller har han gjort det?)
Sun taught me,
No matter how many times you go down,
Keep RISING!
Keep RISING!
-
Jag befinner mig i Munchen och var på jakt efter nåt fint till henne på flygplatsen men efter att ha köpt fel 4 ggr av 4 så är självförtroendet inte på topp. Så det blev en Whiskey istället. Lagom till hemkomsten inför Saik matchen..
Sun taught me,
Keep RISING!
Keep RISING!
-
Fin gest.
Fick kolla lite i skeppsvraket och du har rätt.
Själv skrev jagStjärnan skrev: ↑fre 27 okt 2023, 14:36 Jag tror Noren blir den positiva överraskningen i en pålitlig målskytt på backen. Kanske vår bäste målskytt från den positionen. Han fanns där i fjol men fick flera mål bortdömda och satte många i ramen. Jag ska inte säga att det var otur men med lite mer marginaler på sin sida samt om han fortsätter sikta nära ramen så har han chansen.
Gösen skrev: ↑fre 27 okt 2023, 10:32 Lindholm fick väl ett skott på foten. Ska inte vara någon fara.
.
Känner mig rätt trygg ändå med backbesättningen. Enligt Carnbro är Eddie en sådan som alltid checkar in på jobbet och man vet exakt vad man får. Lundqvist kommer växa i kostymen rejält i takt med förtroende och med de tre har vi stabiliteten att låta en sån som Alsing vara Alsing. Noren och Caito vet vi var vi har och Lill Tjomme kommer växa ut som en tvåvägsback med landslagsambitioner.
-
Redan när han var på tröskeln till seniorlaget talades det om Noréns offensiva egenskaper. Men under de första åren såg man det bara glimtvis - tills han lånades ut till Timrå:
Här ovan nämner han förtroende i powerplay, men det man tidigare sett glimtvis var offensiva utflykter. Uppåkningar. Och när man nu ser dem igen skulle jag nästan vilja kalla det Noréns patenterade.Säsongen 2012/13 var han med och spelade upp Leksand till SHL. Men då det var dags för nedsläpp i SHL lånades Patrik Norén ut till Timrå i Hockeyallsvenskan.
– Det jag utvecklade i Timrå var framförallt offensiven. Jag hamnade i ett litet fack i Leksand där det kändes som att jag varken var offensiv eller defensiv och jag spelade egentligen bara fem mot fem där.
– När jag sedan kom till Timrå så lossnade direkt mot Södertälje. Jag gjorde mål och på den vägen var det, berättar Patrik Norén när hockeysverige.se träffar honom i hans nya hemstad Uppsala.
Blev det en offensiv kick att få göra det här målet?
– Ja, precis. Sedan fick jag ett stort förtroende under hela den säsongen. Timrå satsade verkligen på mig offensivt och jag fick spela mycket. I vissa matcher fick jag till och med spela dubbla powerplay, så det här blev en riktig nytändning för mig https://hockeysverige.se/2014/12/25/kli ... -i-leksand
-
Saknar en reprisvinkel på Noréns mål där man ser Hriviks åkning för att plötsligt dyka upp helt ensam framför mål. Och framför allt vad Luleås center hade för sig...
-
Behöver inte hämta ut medicinen. Framgångsrik road trip- the greatest LIF-tradition of all.
-
Regelmässigt har de säkerligen gjort rätt, men det jag tycker är lite drygt är att det är alldeles för mycket videogranskningar på alldeles för många saker bara för att domaren är osäker och att nån (publiken, SHL) blir rosenrasande om det inte är millimeterrättvisa. Kommer väl inte dröja förrän man börjar kolla offsider (inte bara vid mål) med videogranskning framöver.Wiborg skrev: ↑fre 27 okt 2023, 12:49Utan att kolla regelboken så tror jag att det är helt korrekt att videogranska. Det spelar ingen roll om spelet pågår i 1 sekund eller 5 minuter, man videogranskar och sedan ändrar klockan till korrekt tid.Tycker det är helt korrekt för annars kommer domarna att börja skapa sina egna regelböcker och var går gränsen. 3 sekunder? 30 skeunder?Ställbergarn skrev: ↑fre 27 okt 2023, 11:12Det kan jag eventuellt förstå. Men lika konstigt som det är att det endast är i slutminuten tränarna osv påkallar domarnas uppmärksamhet på någon eventuellt missad sekund på matchklockan, så borde man ju vara lika noga vid varje avblåsning isåfall. Även i inledningen av matchen, men där ser man det aldrig. Tycker detta med faller in under allt för mycket millimeterrättvisa. Kan väl knappt ha gått en sekund mellan målen? Jag misstänker att mer än en sekund försnillas bort under en matchs längd.
Eller ja, jag ska väl erkänna att det är ju bara för egen vinning, det är ju så segt när det blir för många videogranskningar. Men i det stora hela kanske det är bättre än alternativet. Lite som i Formel 1, där man har (i mitt tycke) alldeles för mycket radiokommunikation med föraren, där föraren kan få feedback kring om nåt är konstigt med bilen, om bromsar eller däck börjar bli för varma osv.. vore roligare om föraren fick känna det själv och inte få all info på ett silverfat. det borde räcka att det får info om nån större krasch, och när de ska in i depå, och inte får veta att föraren som jagar bakom har klagat på att däcken börjar ge sig.
Borde domarna inte ha granskat Leksands uppställ med 5 spelare då, och sen spolat tillbaka, delat ut utvisning för för många spelare på isen för att sen göra nytt pucksläpp i slutet av matchen?