Ganska precis så som jag känner också. Jag behåller gärna Zacke och Östman men inte till överpriser. Kloos är den som blir svårast att ersätta sett till hur det sett ut på isen, sedan är det klart att framförallt Zacke men kanske också stor del Norén är desto svårare att ersätta i omklädningsrummet med deras ledaregenskaper och hjärta för klubben. Karlsson och Östman är också del av en stomme med hjärta för klubben. Det finns sånt kvar i truppen (Lang, Karlberg, Lunkan m.fl.) så det försvinner inte helt, men frågan är om det blir för mycket hjärta som lämnar på ett bräde?Pellefant skrev: tis 11 mar 2025, 22:27 Egentligen är det inte många spelare jag kommer sakna, Elvenes har ju varit en katastrof på slutet av serien och alldeles för låg lägsta nivå. Östman, jo han har ett skott men han har bara levererat de senaste matcherna han spelade och alldeles för låg lägsta nivå övriga säsongen, Zackrisson har jobbat och slitit och oftast gjort det bra, men för den pengen ska det väl ändå gå att ersätta, Kloos kommer jag dock sakna.
2025-03-11 Tisdag 19:00 Leksand - Frölunda 3-6
-
Re: 2025-03-11 Tisdag 19:00 Leksand - Frölunda
Pain is temporary, glory is forever
-
Re: 2025-03-11 Tisdag 19:00 Leksand - Frölunda 3-6
Ja, jag vet att det är mitt första inlägg även fast jag läst i alla år, alltså även innan det hette leksandsfarjan.
Det mesta som man tänker skrivs ju ändå här.
Men kanske jag också ska börja skriva lite.
Det viktiga är ju att Tjomme har bevis på att det här är bra för det visar hans underliggande siffror!
Det viktiga är ju att Tjomme har bevis på att det här är bra för det visar hans underliggande siffror!
-
"Målskillnaden spelar ingen roll" sa Bull. "Nä , bara vi tar poängen!" sa Bill.
Kändes som att laget, på det stora hela, var rätt nöjda med en tidig semester. En lång återhämtning nu så vilar vi oss i form till nästa säsong!
Kändes som att laget, på det stora hela, var rätt nöjda med en tidig semester. En lång återhämtning nu så vilar vi oss i form till nästa säsong!
-
Skriv av dig lite då och då, det är bra för nerverna. "Välkommen"Fetisov skrev: ons 12 mar 2025, 09:08 Ja, jag vet att det är mitt första inlägg även fast jag läst i alla år, alltså även innan det hette leksandsfarjan.

Södra Siljan speglar vinnare
-
Jag som försökt kopplat bort all ishockey sedan nyår blir lite nyfiken varför lif inte postar matchresultaten eller intervjuerna längre på FB? Hittar inga andra lag som gör så, är hatet så otroligt stort i bara Leksand eller? Oavsett är det fegt.
-
Japp, IF beslutade att enbart lägga upp resultat mm i stories efter som kommentarsfälten alltid spårade ur.Runaway skrev: ons 12 mar 2025, 10:46 Jag som försökt kopplat bort all ishockey sedan nyår blir lite nyfiken varför lif inte postar matchresultaten eller intervjuerna längre på FB? Hittar inga andra lag som gör så, är hatet så otroligt stort i bara Leksand eller? Oavsett är det fegt.
-
Slänger in en liten (eller egentligen ganska stor) konspirationsteori/något att fundera på som sista(?) inlägg:
TJ: Sannolikt med hjärtat kvar i Djurgården efter sin långa karriär där, vill väl inget hellre än att Djurgården ska kravla sig tillbaka till SHL igen. Han skriver strax innan slutracet för SHL ett "dubbelkontrakt" med Djurgården för Gidlöf som säger att den senare ska spela där så snart Leksands säsong tar slut (d v s i praktiken under Djurgårdens slutspel i HA). Fanns det mycket incitatment för att TJ skulle vilja att Leksand gick till slutspel?
Millner: Tar ut målvakterna till match, har ovanstående TJ som chef och väljer (eller får order om?) att ställa Armalis - vilken om han nu inte t o m kommer att spela i Djurgården nästa säsong, sannolikt har sina starkaste sympatier där (jämför med när man ställde Alsenfelt i kvalet mot Malmö, 2015 tror jag det var, som han redan var klar för till säsongen efter och Alsenfelt då bl. a. helt oförklarligt släppte in ett skott från rödlinjen i den avgörande matchen) - i en för "slutspel eller ej för Leksands del" helt avgörande match, under förevändningen att Gidlöf "måste få vila och träna". Inför vad kan man ju undra? Detta när Gidlöf har varit vår i särklass bäste målvakt under säsongen och den ende av dessa tre som verkligen vunnit matcher åt Leksand, eller åtminstone givit laget chansen att göra så, även om det gått lite knackigt de senaste matcherna han stått.
Armalis: Se förmodad lojalitet inför nästa säsong enl. ovan och som - återigen, så inget nytt där egentligen - släpper två puckar han skulle tagit (eller som Gidlöf med 99% sannolikhet i alla fall skulle tagit) och - återigen får man väl säga ytterligare en gång - dessutom i sådana lägen som förstör precis hela matchen och kallduschar övriga laget. Vi hade vid det sista pp och det stod 3-3, så om Leksand åtminstone släppt in noll mål bakåt under detta pp hade man antagligen fått med sig minst en poäng och därmed gått till slutspel i o m att det då bara var ca 7 min. kvar av matchen.
Ovanstående, ifall det nu skulle vara helt eller delvis sant, är sannolikt något som aldrig kommer att kunna bevisas eller ens kommer att lyftas upp i ljuset, men man kan ju så smått börja undra hur det ser ut "bakom lyckta dörrar" i Leksand.
TJ: Sannolikt med hjärtat kvar i Djurgården efter sin långa karriär där, vill väl inget hellre än att Djurgården ska kravla sig tillbaka till SHL igen. Han skriver strax innan slutracet för SHL ett "dubbelkontrakt" med Djurgården för Gidlöf som säger att den senare ska spela där så snart Leksands säsong tar slut (d v s i praktiken under Djurgårdens slutspel i HA). Fanns det mycket incitatment för att TJ skulle vilja att Leksand gick till slutspel?
Millner: Tar ut målvakterna till match, har ovanstående TJ som chef och väljer (eller får order om?) att ställa Armalis - vilken om han nu inte t o m kommer att spela i Djurgården nästa säsong, sannolikt har sina starkaste sympatier där (jämför med när man ställde Alsenfelt i kvalet mot Malmö, 2015 tror jag det var, som han redan var klar för till säsongen efter och Alsenfelt då bl. a. helt oförklarligt släppte in ett skott från rödlinjen i den avgörande matchen) - i en för "slutspel eller ej för Leksands del" helt avgörande match, under förevändningen att Gidlöf "måste få vila och träna". Inför vad kan man ju undra? Detta när Gidlöf har varit vår i särklass bäste målvakt under säsongen och den ende av dessa tre som verkligen vunnit matcher åt Leksand, eller åtminstone givit laget chansen att göra så, även om det gått lite knackigt de senaste matcherna han stått.
Armalis: Se förmodad lojalitet inför nästa säsong enl. ovan och som - återigen, så inget nytt där egentligen - släpper två puckar han skulle tagit (eller som Gidlöf med 99% sannolikhet i alla fall skulle tagit) och - återigen får man väl säga ytterligare en gång - dessutom i sådana lägen som förstör precis hela matchen och kallduschar övriga laget. Vi hade vid det sista pp och det stod 3-3, så om Leksand åtminstone släppt in noll mål bakåt under detta pp hade man antagligen fått med sig minst en poäng och därmed gått till slutspel i o m att det då bara var ca 7 min. kvar av matchen.
Ovanstående, ifall det nu skulle vara helt eller delvis sant, är sannolikt något som aldrig kommer att kunna bevisas eller ens kommer att lyftas upp i ljuset, men man kan ju så smått börja undra hur det ser ut "bakom lyckta dörrar" i Leksand.
-
Nonsens givetvis. Hur såg Thomas till att Malmö och Örebro vann?Pucklukt skrev: ons 12 mar 2025, 11:52 Slänger in en liten (eller egentligen ganska stor) konspirationsteori/något att fundera på som sista(?) inlägg:
Ordförande i Föreningen för det gulas bevarande.
-
Wittgenstein skrev: ons 12 mar 2025, 12:39Nonsens givetvis. Hur såg Thomas till att Malmö och Örebro vann?Pucklukt skrev: ons 12 mar 2025, 11:52 Slänger in en liten (eller egentligen ganska stor) konspirationsteori/något att fundera på som sista(?) inlägg:
Mänskligheten är maneter som sköljer fram och tillbaka i historiens tidvatten.
-
Efter den här pinan till säsongsavslutning vill jag höra av samtliga inblandade hur man ser på den och hur det ska arbetas för att det inte kommer att se ut så här framöver. En dags radiotystnad är okej, men imorgon hoppas jag att vi kan förvänta oss lite svar.
En fråga jag skulle vilja ha svar på är hur det resonerades igår angående startande målvakt. Jag skulle även vilja få reda på om det var några pengar inblandade i Gidlöfs dubbelregistrering. Om så inte var fallet, varför spelar inte Gidlöf med J20?
En fråga jag skulle vilja ha svar på är hur det resonerades igår angående startande målvakt. Jag skulle även vilja få reda på om det var några pengar inblandade i Gidlöfs dubbelregistrering. Om så inte var fallet, varför spelar inte Gidlöf med J20?
-
Mitt förra inlägg blev inte det sista i alla fall då.Wittgenstein skrev: ons 12 mar 2025, 12:39Nonsens givetvis. Hur såg Thomas till att Malmö och Örebro vann?Pucklukt skrev: ons 12 mar 2025, 11:52 Slänger in en liten (eller egentligen ganska stor) konspirationsteori/något att fundera på som sista(?) inlägg:
Betvivlar att någon i Leksand kunde påverka resultaten i Malmös och Örebros matcher, men man kanske gör det man kan för att skapa de bästa förutsättningarna för att det ska gå som man vill och sedan hoppas på det bästa avseende resultatet i övriga matcher? Både Örebro och Malmö hade givetvis båda kunnat förlora/inte ta tillräckligt med poäng och då hade gårdagens resultat i Leksand inte spelat någon roll eftersom man då ändå varit i slutspel. Men om Leksand skulle ta noll poäng (vilket de som bekant också gjorde) förbättrade ju detta förutsättningarna för Malmö och Örebro att hamna före Leksand i tabellen på ett ganska markant sätt; för Malmö var det väl i princip enda livlinan, även om det nu räckte med två poäng för dem i o m Leksands helt värdelösa målskillnad.
Nåväl, detta kanske precis som du skriver är bara nonsens från min sida och det kanske inte alls är som jag konspirationsteoretiserade runt. Men, som (duktiga) polisutredare brukar säga; "hata slumpen". Vi får nog aldrig veta hur det egentligen förhöll sig och det är väl bara att släppa saken nu.
-
Så du menar, på riktigt, att Thomas Johansson, av lojalitet till Djurgården, engagerar minst två personer inom föreningen att agera för Djurgårdens bästa med förhoppningen att två andra matcher ska sluta på ett specifikt sätt så att Leksand slutar spela så att en av Leksands målvakter kan förstärka Djurgården? Du kan hata slumpen hur mycket du vill, det innebär inte att man bör ramla in i hysteriska konspirationsteorier. Thomas Johansson ser garanterat till Leksands IFs bästa, sen kan man alltid diskutera om hans agerande är det ultimata för LIF men det där...Pucklukt skrev: ons 12 mar 2025, 13:54Mitt förra inlägg blev inte det sista i alla fall då.Wittgenstein skrev: ons 12 mar 2025, 12:39Nonsens givetvis. Hur såg Thomas till att Malmö och Örebro vann?Pucklukt skrev: ons 12 mar 2025, 11:52 Slänger in en liten (eller egentligen ganska stor) konspirationsteori/något att fundera på som sista(?) inlägg:
Betvivlar att någon i Leksand kunde påverka resultaten i Malmös och Örebros matcher, men man kanske gör det man kan för att skapa de bästa förutsättningarna för att det ska gå som man vill och sedan hoppas på det bästa avseende resultatet i övriga matcher? Både Örebro och Malmö hade givetvis båda kunnat förlora/inte ta tillräckligt med poäng och då hade gårdagens resultat i Leksand inte spelat någon roll eftersom man då ändå varit i slutspel. Men om Leksand skulle ta noll poäng (vilket de som bekant också gjorde) förbättrade ju detta förutsättningarna för Malmö och Örebro att hamna före Leksand i tabellen på ett ganska markant sätt; för Malmö var det väl i princip enda livlinan, även om det nu räckte med två poäng för dem i o m Leksands helt värdelösa målskillnad.
Nåväl, detta kanske precis som du skriver är bara nonsens från min sida och det kanske inte alls är som jag konspirationsteoretiserade runt. Men, som (duktiga) polisutredare brukar säga; "hata slumpen". Vi får nog aldrig veta hur det egentligen förhöll sig och det är väl bara att släppa saken nu.
Ordförande i Föreningen för det gulas bevarande.
-
Re: 2025-03-11 Tisdag 19:00 Leksand - Frölunda
Kanske är det just det som behövs, kapa för att kunna bygga ny kultur i omklädningsrummet? Som BH sa i en intervju i höstas, spelarna kände varandra "för bra" vilket b.la hämmade kravställandetWiborg skrev: ons 12 mar 2025, 08:59Ganska precis så som jag känner också. Jag behåller gärna Zacke och Östman men inte till överpriser. Kloos är den som blir svårast att ersätta sett till hur det sett ut på isen, sedan är det klart att framförallt Zacke men kanske också stor del Norén är desto svårare att ersätta i omklädningsrummet med deras ledaregenskaper och hjärta för klubben. Karlsson och Östman är också del av en stomme med hjärta för klubben. Det finns sånt kvar i truppen (Lang, Karlberg, Lunkan m.fl.) så det försvinner inte helt, men frågan är om det blir för mycket hjärta som lämnar på ett bräde?Pellefant skrev: tis 11 mar 2025, 22:27 Egentligen är det inte många spelare jag kommer sakna, Elvenes har ju varit en katastrof på slutet av serien och alldeles för låg lägsta nivå. Östman, jo han har ett skott men han har bara levererat de senaste matcherna han spelade och alldeles för låg lägsta nivå övriga säsongen, Zackrisson har jobbat och slitit och oftast gjort det bra, men för den pengen ska det väl ändå gå att ersätta, Kloos kommer jag dock sakna.
-
Det är mycket som är konstigt runt Armalis.
Redan förra säsongen när det redan var förutbestämt att han skulle stå match två oavsett utgång i första? Varför? Snubben hade varit svag hela förra säsongen.
Nu igår, "Gidlöf behöver vila och träna", varför då? och inför vadå? Spela upp en blivande konkurrent till SHL? Varför ska vi hjälpa diffen för, hur mycket betalar Wikegård eller vill TJ bara vara schysst och lånar ut honom gratis? Finns ingenting i den utlåningen som gagnar oss så varför skriver vi upp honom för? Det här måste TJ och lagledningen kommentera
Varför envisas vi igen att ställa Armalis när han nu år tre fortfarande inte har visat någonting sen hans första säsong? Snacka om inkompetens eller vänskapskorruption
Redan förra säsongen när det redan var förutbestämt att han skulle stå match två oavsett utgång i första? Varför? Snubben hade varit svag hela förra säsongen.
Nu igår, "Gidlöf behöver vila och träna", varför då? och inför vadå? Spela upp en blivande konkurrent till SHL? Varför ska vi hjälpa diffen för, hur mycket betalar Wikegård eller vill TJ bara vara schysst och lånar ut honom gratis? Finns ingenting i den utlåningen som gagnar oss så varför skriver vi upp honom för? Det här måste TJ och lagledningen kommentera
Varför envisas vi igen att ställa Armalis när han nu år tre fortfarande inte har visat någonting sen hans första säsong? Snacka om inkompetens eller vänskapskorruption
-
Jag tror att svaret på din undran helt enkelt är den att ingen kunde se att vi skulle förlora vår slutspelsplats. Mantas hade dessutom gjort ett par bra matcher på slutet så att vila Gidlöf var nog inte så tokigt menat.Uffe88 skrev: ons 12 mar 2025, 19:28 Det är mycket som är konstigt runt Armalis.
Många lever med en sådan förbluffande rutin, att det är svårt att tro de lever för första gången.