Hoppas scouter fanns på plats och såg Gidlöfs säsongsavslutning. Då behöver vi inte oroa oss över att han försvinner till Nordamerika redan i höst.
Nu är det bara att börja försäsongsträna och komma tillbaka i september i gammalt gott slag. Såvida inte någon av DIF:s målvakter skadar sig och han kallas dit.
På tal om Djurgården törs jag gratulera dem till J20-guld redan nu. Kan inte se hur detta tämligen obegåvade Skellefteå ska kunna hota dem. De har en förmåga att hitta sätt att vinna - och har så gjort ett femtontal matcher - men nu bör rimligen det roliga vara slut.
Ja, vad blir helhetsintrycket av Gidlöf från detta semifinalspel? Kan tänka mig att det varit en ansträngande säsong och att den mentala orken tagit ut sin rätt.
Skit!
Men starkt av SAIK som mer eller mindre kommer in i slutspelsserien på ett bananskal (kom ju inte ens med i top 10 serien). Slår från underläge hela vägen fram och slår ut högre rankade lag en efter en inklusive topp-topprankade Leksand. Men tror Buster-historien tar slut mot Djurgården i finalen. MEN väl där kunde jag inte bry mig mindre. Kommer förmodligen inte ens veta vem som vann den...
"Pannben slår talang" kan man väl summera SAIKs slutspelsresa. Leksands med "antiklimax"...