Vattendelaren Lodin hade jag dock gärna sett i Leksand. Läste någon tråd innan.
Hur som, Pajen och Hedberg som tränarduo, däremot, "hmm" på förhand, hoppas självklart på bästa utfall men ställer mig frågandes tills dess. Något säger mig att exemplevis Pajen lämnar tidigt, varför? Ingen aning egentligen. Önskar dock att dessa herrar kommer med en högt kravställd daglig verksamhet för en god grund att bygga på under en tuff säsong. Båda dessa herrar har en historia i bygden och kommer nu in med en vision utan (just nu) yttre påverkan. Hoppas de vågar sticka ut och håller energin och tron även i de tuffaste förhållandena. Men med en god grundträning och sammansvetsad grupp så är förutsättningen ljusare än det motsatta...
Silly season 25/26
-
Re: Silly season 25/26
Kan man dumpa Hrivik till något tjeckiskt eller finskt lag och på något sätt spara in 150 i månaden hade det varit kanon. Vi hade haft betydligt bättre nytta av t.ex Nolan Stevens, Hampus Plato eller liknande från HA.
Min önskespelare Liam Dower Nilsson verkar vara klar för HV.
Min önskespelare Liam Dower Nilsson verkar vara klar för HV.
-
Hög forcheck men inte gå bort oss.Jjax skrev: Igår, 20:41Mmmm men jag blir orolig när man hör hög forecheck. Har inte riktigt hämtat mig efter den naiva Åkerblom tiden när vi blev taktiskt avklädda på våran höga forecheck.Gösen skrev: Igår, 18:48Jasså?SteelSky skrev: Igår, 18:35
Instämmer till 100%.
Om du har spelat i LIF så är du automagiskt ett tränarämne. Kunde vi tänka mer utanför boxen än så?!
Jag kommer också ge dem chansen men det här känns inte som en självklar succé.
Längtar tills att silly startar snart med spelare IN i truppen.
Saknar lillguds analyser, kommentarer och namndroppande i dessa tider.
Själv tänker jag att det handlar mer om att han har 13 säsongers erfarenhet från att vara tränare i NHL, HA och SHL som väger tyngst tillsammans med att han är en bra karaktär, vinnarskalle och vill förändra spelet i samma riktning som de allra flesta ventilerat önskemål om. Men det är jag det.
Att han är Leksing in i märgen ser jag däremot som en enorm bonus.
Dessutom vad vore man för Leksing om man inte oroade sig för något?
Rakt på mål och ha mycket puck i anfallszon.
Två motsägelser (i mina öron) som Hedberg yttrat.
Sen har han sagt mycket bra också under sina få intervjuer, så det kanske blir bra. Visst har han erfarenheter som tränare och att ta NHL-filosofi med exempelvis 2 offensiva kedjor, en brunk och en som kan låsa (typ) låter bra tycker jag. Det gäller att man ha spelarmaterial som köper det fullt ut också i så fall.
Vi får se. Jag ska inte vara negativ i onödan. Det kan bli bra men han har mycket att förlora är min spontana tanke. Skit inte där du äter, ungefär.
Södra Siljan speglar vinnare
-
Ja kan bara hålla med om att det var (i den enda intervjun jag läst med Hedberg) många floskler och saker som inte riktigt stämde ihop, samt saker som kändes direkt fel, men såklart en hel del som även låter bra. Man kan bara fortsätta konstatera att man ändå inte kan lita på allt detta "politikersnack" eller vad man ska kalla det, det är vad man gör och inte vad man säger som räknas. Till Hedbergs försvar är väl att han måste få komma på plats, se vad han har att röra sig med och prata ihop sig med lite folk innan det ens kan bli ett bra uttalande/intervju i ämnet. Hoppas det inte dröjer och att han nu är på plats och inte ska ha semester hela sommaren.
-
Var skulle han annars vara?Pellefant skrev: Idag, 17:54 Ja kan bara hålla med om att det var (i den enda intervjun jag läst med Hedberg) många floskler och saker som inte riktigt stämde ihop, samt saker som kändes direkt fel, men såklart en hel del som även låter bra. Man kan bara fortsätta konstatera att man ändå inte kan lita på allt detta "politikersnack" eller vad man ska kalla det, det är vad man gör och inte vad man säger som räknas. Till Hedbergs försvar är väl att han måste få komma på plats, se vad han har att röra sig med och prata ihop sig med lite folk innan det ens kan bli ett bra uttalande/intervju i ämnet. Hoppas det inte dröjer och att han nu är på plats och inte ska ha semester hela sommaren.
Mänskligheten är maneter som sköljer fram och tillbaka i historiens tidvatten.
-
- Intendent
Får se om du är lika glad när Växjö befinner sig i farlig närhet av kvalstrecket, bara några poäng före Linköping och jumbon Örebro. Alla tre 2000-talsuppkomlingar som ska ur SHL en efter en.– Jag ser sjukt mycket fram emot detta. Först och främst känner jag mig väldigt stolt och glad över att få representera en så fin klubb som visat fina resultat de senaste åren. Det har varit ett svårt jobb att få. Sam prenumererade på jobbet väldigt länge och sedan kom Jörgen in men nu stod stjärnorna rätt och det är jag väldigt glad för, säger Hellkvist i ett pressmeddelande.
https://www.expressen.se/sport/hockey/s ... for-vaxjo/
* * *
Momentumet » 2025-04-07 18:30:16
Felix.32 skrev: ↑2025-04-07 16:31:09
David Bernhardt klar för Linköping, så blir inget där om vi går upp
Tråkigt när spelare som är fostrade i DIF hellre spelar i en plastklubb som inte berör en jävel mer än dem som bor innanför kommungränsen, och knappt det.
Men visst, vi kanske inte ens visade intresse. Och lhc kan ha ställt ultimatum på när underskriften skulle vara gjord, då kanske man inte vill riska ngt och invänta att vi eventuellt går upp..
https://www2.difhockey.se/forum/viewtop ... &start=255
Laget som ̶a̶l̶d̶r̶i̶g̶ dog
-
Synd, hade gärna sett Bernhardt hos oss.
-
....som sagt brukar en del eller ganska många huvudtränare välja att ha en hel del semester under försäsongen och låta fystränarna rumstera fritt, vilket jag tycker är direkt felaktigt. Vet inte hur man gjorde förra säsongen, men man borde ta och utvärdera varför vi så ofta inleder säsongerna så tveksamt. Förra säsongen hade man väl en teori om kontinuitet och att ha truppen spikad tidigt, men det visade ju sig inte funka.Gösen skrev: Idag, 17:57Var skulle han annars vara?Pellefant skrev: Idag, 17:54 Ja kan bara hålla med om att det var (i den enda intervjun jag läst med Hedberg) många floskler och saker som inte riktigt stämde ihop, samt saker som kändes direkt fel, men såklart en hel del som även låter bra. Man kan bara fortsätta konstatera att man ändå inte kan lita på allt detta "politikersnack" eller vad man ska kalla det, det är vad man gör och inte vad man säger som räknas. Till Hedbergs försvar är väl att han måste få komma på plats, se vad han har att röra sig med och prata ihop sig med lite folk innan det ens kan bli ett bra uttalande/intervju i ämnet. Hoppas det inte dröjer och att han nu är på plats och inte ska ha semester hela sommaren.