Styrelser samt ekonomi

Användarens profilbild
Gösen

Re: Styrelser samt ekonomi

Inlägg av Gösen »

Einar Berg skrev: mån 05 maj 2025, 21:01 Ganska väntat utfall.
Ifall Sparbanken går med på lättare amortering nu när hyresavtalet förlängdes med 25 år, så borde den värsta faran vara över?
Jag har lite svårt att se att det är amorteringarna (4% av omsättningen) som är boven i dramat.
Men alla halmstrån som går att dra i...
Mänskligheten är maneter som sköljer fram och tillbaka i historiens tidvatten.
Användarens profilbild
Wittgenstein

Inlägg av Wittgenstein »

Har vi råd med en gnutta gult nu?
Ordförande i Föreningen för det gulas bevarande.
Användarens profilbild
Sniper
Intendent

Inlägg av Sniper »

Jag googlade "hur lång tid är inom en snar framtid". En förslag lyder "60 kalenderdagar" (!). Ett annat "fem år" (men då handlade det om en mans svar när hans kvinna frågade när de ska ha barn).

* * *

Tycker ni det är deprimerande att LIF uppmärksammas i media på det sätt som nu sker? Upp med hakan!
Rosén tror inte att programmet kommer ha någon negativ påverkan på omgivningens syn på hockeylaget Leksand.
– Tvärtom, jag tror bara att det stärker vår ställning. Det är ju positivt att det skrivs om oss. Leksand är ett populärt, kärt lag i hela Sverige. Det är klart att vi är måna om att synas.
Tycker ni 40 miljoner i skulder är knäckande mycket? Upp med hakan 2!
- Det framförs i olika medier att vi har bränt av 150 miljoner kronor under de sista åren vilket är helt fel. Vi har skulder på 150 miljoner men vi har en arena som är bokad i 135 miljoner kronor också.
https://www.expressen.se/sport/hockey/h ... vs-om-oss/
* * *
Sveket är enhälligt
Det här har alltså passerat genom två styrelser, en klubbdirektör, en ledningsgrupp och en kommunikationsavdelning utan att någon satt ner foten och förklarat att man kan inte göra så här.
Vad handlar detta om? Spelarlöner - med allt vad det innebär och hanteras - ändå tillbaka till Claes Bergströms och Emil Nilséns tid i styrelserna? Nej, det handlar som ni minns om Sven Roséns plötsliga återinträde i inflytelserik position.

* * *

"Inom en snar framtid". The Sven Rosén Story, del 2.
Användarens profilbild
Wittgenstein

Inlägg av Wittgenstein »

Är det verkligen Emil Nilséns analys vi behöver i nuläget? Jag väntar gärna lite till. Kommunen efterfrågar en ökad professionalisering. Well, professionaliseringen låg på bordet men Superstars valde att rösta ner den.
Användarens profilbild
Gösen

Inlägg av Gösen »

Wittgenstein skrev: Igår, 10:45 Är det verkligen Emil Nilséns analys vi behöver i nuläget? Jag väntar gärna lite till. Kommunen efterfrågar en ökad professionalisering. Well, professionaliseringen låg på bordet men Superstars valde att rösta ner den.
Att förstå sin historia och lära av sina misstag är grundbulten i professionalism.
Användarens profilbild
Wittgenstein

Inlägg av Wittgenstein »

Gösen skrev: Igår, 11:17
Wittgenstein skrev: Igår, 10:45 Är det verkligen Emil Nilséns analys vi behöver i nuläget? Jag väntar gärna lite till. Kommunen efterfrågar en ökad professionalisering. Well, professionaliseringen låg på bordet men Superstars valde att rösta ner den.
Att förstå sin historia och lära av sina misstag är grundbulten i professionalism.
Det håller jag verkligen med om. Men är det Emil Nilsén som ska skriva historien?
Användarens profilbild
Gösen

Inlägg av Gösen »

Wittgenstein skrev: Igår, 11:50
Det håller jag verkligen med om. Men är det Emil Nilsén som ska skriva historien?
Ja. Han är antagligen den som befunnit sig i stormens öga under längst tid och ingen annan med trovärdighet verkar våga göra det. Men det verkar ju inte Emil heller våga längre. Avd. Talande tystnad.
Användarens profilbild
Wittgenstein

Inlägg av Wittgenstein »

Gösen skrev: Igår, 11:55

Ja. Han är antagligen den som befunnit sig i stormens öga under längst tid och ingen annan med trovärdighet verkar våga göra det. Men det verkar ju inte Emil heller våga längre. Avd. Talande tystnad.
Äh, vilket larv! Du menar att han blivit skrämd till tystnad? Vore det så vore det sensationellt. Han framstår heller inte som personen som skräms till tystnad lätt.
Just att han befunnit sig i stormens öga så länge talar väl ändå emot att han ska bli den som levererar någon sorts objektiv sanning? Han har varit klackledare, anställd, bloggare och styrelseledamot. Har en rad vänskapsband och bestämda uppfattningar. Nej, det är inte den typen vi behöver mer av.
PellePaltnacke

Inlägg av PellePaltnacke »

Wittgenstein skrev: Igår, 12:01

Äh, vilket larv! Du menar att han blivit skrämd till tystnad? Vore det så vore det sensationellt. Han framstår heller inte som personen som skräms till tystnad lätt.
Just att han befunnit sig i stormens öga så länge talar väl ändå emot att han ska bli den som levererar någon sorts objektiv sanning? Han har varit klackledare, anställd, bloggare och styrelseledamot. Har en rad vänskapsband och bestämda uppfattningar. Nej, det är inte den typen vi behöver mer av.
Jag uppfattar Gösens inlägg om "talande tystnad" som att han är tillräckligt med vett att hålla tyst eftersom han är högst skyldig till denna uppkomna situation och därför är smart nog att hålla klaffen.
Han var ju inte sen ute med att rida ut till "föreningsdemokratins försvarare på sin höga häst och skinande rustning" när det var aktuellt att tillsätta en kompetent styrelse utan hans och superstars långa fingrar i kakburken..

Kan ju ha uppfattat inlägget fel.. Men är så jag tänker iaf!
Användarens profilbild
Gösen

Inlägg av Gösen »

Wittgenstein skrev: Igår, 12:01

Nej det är klart.
Det är naturligtvis bättre att någon som inte varit med berättar. Jag har en hel del att berätta om den mannen. Men du vill uppenbarligen att allt sådant ska sopas under mattan och låtas pågå. Övriga skulle däremot knappast lägga någon vikt vid vad en anonym person på ett forum säger. Rent skvaller skulle det avfärdas som.

Skönt med folk som har sjukdomsinsikt och kan tala om vilka som får komma till tals.
Användarens profilbild
Gösen

Inlägg av Gösen »

Bild

Berätta! Hur var det att sitta fast i gruvan i 7 dagar?
Hur överlevde du?

-inte vet jag. Fråga någon som inte var där istället.
Användarens profilbild
Wittgenstein

Inlägg av Wittgenstein »

Ok. Vi låter samma gubbar som vanligt berätta om byfejden. Samma gubbar som ältat detta offentligt de senaste 20 åren och som hoppat mellan samtliga stolar inom och omkring LIF. Det har ju gått strålande hittills!
Användarens profilbild
Wittgenstein

Inlägg av Wittgenstein »

Emil, kan du berätta IGEN om vilka gubbar som ÅTERIGEN ställt till det för LIF? (Kanske kan du sen propagera för att några obildade locals ska ta över skutan sen så att det blir bättre med alla som "varit med förr").

Bild
Användarens profilbild
Gösen

Inlägg av Gösen »

Wittgenstein skrev: Igår, 12:59 Emil, kan du berätta IGEN om vilka gubbar som ÅTERIGEN ställt till det för LIF? (Kanske kan du sen propagera för att några obildade locals ska ta över skutan sen så att det blir bättre med alla som "varit med förr").

Bild
Sven Rosen är typ alla som varit med förr.
Om och om igen.
Användarens profilbild
Klas

Inlägg av Klas »

Well, herrar Gös och Wittgenstein 8-)

Det ena behöver väl inte utesluta det andra? Nog kan det vara av intresses att höra vad Emil har att säga, han som haft fingrarna i varenda syltburk värd namnet under överskådlig tid. Om han nu har lust att dela med sig.

Men man kanske inte ska förvänta sig en opartisk analys, då han ( och alla andra med någon slags inblandning) omöjligt kan kallas opartisk. Den analysen bör väl överlåtas på någon annan.
I brist på alternativ sken solen på ingenting nytt.

10 078 inlägg på mitt CV. De flesta med tvivelaktigt innehåll.