Styrelser samt ekonomi
-
Re: Styrelser samt ekonomi
Men jag vet inte om kassalikviditet uträknat från bokslut egentligen säger så mycket. Speciellt om sign offer inte finns med som väl ändå var fallet vid förra bokslutet. Gissar även att man "skruvat" upp varulager rätt rejält. Helt klart är att nog att de flesta svenska hockeyklubbor har kassa likviditeter under sensommaren.
“You build your future, It isn’t handed to you.”
-Frank Underwood
-Frank Underwood
-
När får man nästa säsongs pengar från SHL organisationen?
Kommer dessa isf enbart gå till skuldsanering?
Det är när klubban finns i isen som det blir mål!!!
"It's amazing what you can accomplish when you don't care who gets the credit!" --- Harry Truman---
"It's amazing what you can accomplish when you don't care who gets the credit!" --- Harry Truman---
-
vad jag har hört så är utbetalningen uppdelad i två omgångar så man får 25 millar till säsongsstart samt 25 senare längre in på säsongen.VonGustaf skrev: Igår, 20:37 När får man nästa säsongs pengar från SHL organisationen?
-
För min del så är det skitsamma med föreningsdemokratin. Bättre att hitta en styrelse full av styrelseproffs. De får gärna bo i Mora och Gävle. Det är också skitsamma om de är medlemmar eller inte när de blir invalda i styrelsen.Sniper skrev: Igår, 10:52 Det finns en övertygelse hos Emil att om man gör saker rätt - i det här fallet värnar om föreningsdemokratin - kommer också allt annat falla på plats. Vi kommer t.o.m. vinna femte SM-guldet (källa: insomnade ettleksandsif.se). Det goda kommer segra.
Hur ofta segrar det goda? Är inte detta bara idealism? Tänk om fiffel och trixande, krasshet och Lakers-anda, är enda vägen till någorlunda framgång?
Tänk om det är när vi gör allt rätt - efter decennier av fiffel och trixande - det är DÅ vi går under, då vi går i konkurs. Fiffel och trixande kanske var enda vägen för Leksands IF att hävda sig.
Jag förespråkar inte fiffel och trixande, men jag ser heller inget vackert i att spela i division 3 för den demokratiska renhetens skull.
Världen är och förblir smutsig. Deal with it.
-
För mig är det också skitsamma med föreningsdemokratin bara styrelse och ekonomi sköts på ett professionellt sätt, a-laget får gärna bestå av norrbottningar, skåningar och utlänningar bara vi presterar och håller oss i högsta serien. Där det möjligen kan behövas insyn och demokrati är kanske för det lägre åldrarna, J20, damer etc? Går det separera eller blir det bara krångligt. Vet iofs inte om det är nödvändigt heller utan är bara en tanke som slog mig.
Tanken med en lägre division och hemvävt i truppen är dock inget som jag förespråkar på något sätt, däremot skulle det kanske och möjligen vara en idé att spela med J20 i seriesystemet istället för i J20-serien så att säga.
Tanken med en lägre division och hemvävt i truppen är dock inget som jag förespråkar på något sätt, däremot skulle det kanske och möjligen vara en idé att spela med J20 i seriesystemet istället för i J20-serien så att säga.