2023-10-31 Tisdag 19:00 Leksand - Timrå 4-1

Matchtrådar för alla matcher.
Mange
Korrekturläsare
Inlägg: 27
Blev medlem: ons 20 sep 2023, 13:08
Ort: Las Vegas

Re: 2023-10-31 Tisdag 19:00 Leksand - Timrå 4-1

Inlägg av Mange »

Äckligt underbart disciplinerat över 60 min! påminde en del om Växjö Lakers sätt att spela hockey i tredje perran. Inte underhållande så det förslår mem ack så smart. Gör en pudel om Lunkan och Zacke, de har vuxit enormt senaste matcherna. VIKTIGT att Max fick näta, nu släpper det nog en del där. Norén går lite i bakvattnet där Caito och Lindholm får mycket uppmärksamhet (vilket de förtjänar givetvis) men Norén har denna säsong växlat upp rejält och följer nu ofta med upp som offensivt hot.
Användarens profilbild
Wiborg
Inlägg: 498
Blev medlem: tis 19 sep 2023, 10:12
Ort: Lindesberg

Re: 2023-10-31 Tisdag 19:00 Leksand - Timrå 4-1

Inlägg av Wiborg »

Stjärnan skrev: ons 01 nov 2023, 08:27 Wiborg
Jag skrev aldrig att det är pinsamt att rulla på tre kedjor. Pinsamt att vi i varenda match tvingas ställa upp med max 12 forwards. TJ har misslyckats där.
Jag tycker inte att det är pinsamt, vi kan inte gardera oss för över 3 skadade forwards varje match. Det är inte ekonomiskt försvarbart. Visst, man hade kunnat haft en junior men tappar man en forward så är det inga problem att rotera i enstaka matcher. Så nej, jag tycker inte att det är pinsamt. Däremot hade det varit pinsamt med 5 friska spelare på läktaren om man har full trupp...
Pain is temporary, glory is forever
Sundsvalll
Inlägg: 282
Blev medlem: tor 21 sep 2023, 13:21

Re: 2023-10-31 Tisdag 19:00 Leksand - Timrå

Inlägg av Sundsvalll »

Wiborg skrev: ons 01 nov 2023, 06:45
Stjärnan skrev: tis 31 okt 2023, 19:40
CMB skrev: tis 31 okt 2023, 19:31
Men va trötta de låter, särskilt Wikegård. Lite bättre i avslutningen av perioden men…
Tisdagsmatch. TråkTimrå på besök och ett ibland trågHemmalag. Who can blame?

Men visst, jag med faller ju in i dvala här. Sömnig tillställning som blev lite bättre sista 5 när vi började snurra lite.
Tålamod nu LIF. Kvittera, så har vi redan där ett trendbrott och vad som helst kan sen hända.

Knuts gick av och som alltid har vi ingen att kasta in. Faktiskt pinsamt detta. TJ har inte gjort sitt jobb ordentligt när det är likadant 13-14 matcher in i serien.

Filip bra i mål. Känns ändå som att vi har en ok chans till att vända detta.
Ja, det var ganska sömningt första 10, men sista 10 bättre och framförallt sista 4-5 minuterna.

Håller inte med att det är pinsamt att man rullar på 3 centrar. Det är inga problem alls de två sista matcherna inför uppehållet. Vi har 3 forwards på skadelistan sedan tidigare, det är klart att det blir tunt om ytterligare en faller bort.
Sundsvalll skrev: tis 31 okt 2023, 20:09 Ingen Björn i båset och laget spelar som dom är på steroider. Så där var felet då. Men vi spelar bra det är lite segt nu med 7 min kvar men vi har en bra mössa i dag
Tänk om det vore så lätt... Det har givetvis ingenting med intåget av Caito att göra, återkomsten av Lindholm eller att man går samman som grupp när något tragiskt händer. Lite typiskt människan att leta enkla anledningar till komplexa situationer.
[
[

Så att det är mer rörelse i båset beror på deras intåg? Att max fick lämna första och hitta ett nytt bra hem där det fungerar bättre att dom använder Karlberg bättre det beror på att dom kom in i laget?

Men vi fortsatter med en stekare med samma uppsyn som ett fyllo på tinget som inte kan få ur sig flasklock sen går vi derby med mora. Titta på ante Karlsson när han pratar efter matchen han går det att höra vad han säger. Björn står ju som en galant dam i ett gathörn hela matchen och är total ointresserad av spelarna han har bara sin plan i huvudet det finns inga andras åsikter han kan inte bemöta kommentarorer på ett sakligt sätt. Nä han är en katastrof. Hans grej med att ta bort Ashton från första visar ju hans inkompetens på match sidan. När han gick upp med Malmö så var ju lusth den som drev på under matcherna
Användarens profilbild
Wiborg
Inlägg: 498
Blev medlem: tis 19 sep 2023, 10:12
Ort: Lindesberg

Re: 2023-10-31 Tisdag 19:00 Leksand - Timrå

Inlägg av Wiborg »

Sundsvalll skrev: ons 01 nov 2023, 19:44 Så att det är mer rörelse i båset beror på deras intåg? Att max fick lämna första och hitta ett nytt bra hem där det fungerar bättre att dom använder Karlberg bättre det beror på att dom kom in i laget?

Men vi fortsatter med en stekare med samma uppsyn som ett fyllo på tinget som inte kan få ur sig flasklock sen går vi derby med mora. Titta på ante Karlsson när han pratar efter matchen han går det att höra vad han säger. Björn står ju som en galant dam i ett gathörn hela matchen och är total ointresserad av spelarna han har bara sin plan i huvudet det finns inga andras åsikter han kan inte bemöta kommentarorer på ett sakligt sätt. Nä han är en katastrof. Hans grej med att ta bort Ashton från första visar ju hans inkompetens på match sidan. När han gick upp med Malmö så var ju lusth den som drev på under matcherna
Vet inte om jag ska bemöda mig att besvara något som bara består av personligt agg och påhopp på en människa. Det är många saker som hände samtidigt, det är inte en isolerad sak som är anledningen till att man har tre raka. Du är kanske förblindad av din personliga aversion mot Björn och ser det du vill se, eller så är världen kanske svart eller vit. Du har i alla fall fått fram att du tycker att Hellkvist är en extremt inkompetent och värdelös coach som inte åstadkommit någonting själv, bra då vet jag det.
Pain is temporary, glory is forever