En motsvarighet till crossover-mat är crossover-inlägg - ett inlägg som kan placeras i flera trådar. Exempelvis kulturtråden och mattråden. Men eftersom det inte finns någon LIF-koppling i boken nedan placeras inlägget här. Ej heller förekommer Ludwig Wittgenstein i den trots alla välkända namn i registret (som Schopenhauer, Nietzsche, Kierkegaard, Hegel, Kant, Foucault, Derrida, Heidegger, Baudelaire, Rimbaud, Rilke, Goethe, Kafka, Dostojevskij för att nämna några).
På baksidan av mitt exemplar av boken läser jag:
Vad gör vi när vi läser och när vi skriver? Har det någon relation till ätandet och till ordet som föda? Är kulturen som helhet en enda stor matsmältningsapparat?
När Kristofer Lundström inte läser äter han pizza.
”…Anjas pizzeria i Bandhagen gör en god vedugnsbakad pizza.” - Kristofer Lundström, journalist och programledare på SVT
Anjas Vedugn - som matstället egentligen heter - är i ett avseende en motsvarighet till Leksands IF. LIF släpper en nyhet i souvenirshoppen och har en illustration av senaste SM-guldet 1975 på tygväskan, och Anjas Vedugn skriver på startsidan:
Skillnaden mellan Anjas Vedugn och Leksands IF är att Anjas har 4,3 på Googles recensionssida (329 recensioner varav många är färska) medan LIF missade slutspelet 2024/25 och just nu har en trupp som kanske bara får 2,0 av neutrala bedömare.
Personligen har jag endast ätit på Anjas Vedugn en gång - 2013. Jag tycker de var överskattade och alldeles för dyra. Leksand kommer framöver ha ett billigare lag. Frågan är om de också kommer underskattas?