Tränarna

Sundsvalll
Inlägg: 282
Blev medlem: tor 21 sep 2023, 13:21

Re: Tränarna

Inlägg av Sundsvalll »

Har någon funderat över vad händer om laget går som tåget utan Björn och Björn kommer tillbaka och det rasar?
Eller ska vi låta bli att släppa in Björn om det går bra?
Användarens profilbild
Wiborg
Inlägg: 499
Blev medlem: tis 19 sep 2023, 10:12
Ort: Lindesberg

Re: Tränarna

Inlägg av Wiborg »

Gösen skrev: tor 26 okt 2023, 15:30
Mats_ume skrev: tor 26 okt 2023, 14:41 Jag brukar säga att jag slutade följa engelsk fotboll ungefär samtidigt som Carlsberg började sponsra Liverpool. Men inte av den anledningen.
Det var då Klas började följa Liverpool. Av just den anledningen i nån slags förhoppning om att det var en trend som startats och att något belgiskt ölmärke låg i startblocken att ta över.

Hittade en theme-song till honom och Stjärnan att spela upp för sina fruar som inte alls verkar ha någon förståelse varför man nödvändigtvis måste dricka öl en torsdag kväll enbart för att Leksand spelar.

https://m.youtube.com/watch?v=a0MyuWrWg ... IGJlZXI%3D
Det är också därför Klas svär så förbannat, för i helvetet finns det öl. Han kan även ses röva runt här: https://youtu.be/f55CqLc6IR0?si=0vYc7QHIFMv2N_a2
Pain is temporary, glory is forever
Användarens profilbild
Einar Berg
Inlägg: 48
Blev medlem: tor 21 sep 2023, 22:31

Re: Tränarna

Inlägg av Einar Berg »

Sundsvalll skrev: fre 27 okt 2023, 07:44 Har någon funderat över vad händer om laget går som tåget utan Björn och Björn kommer tillbaka och det rasar?
Eller ska vi låta bli att släppa in Björn om det går bra?
Mycket bra fråga! Mycket svår fråga...
Som det känns nu efter dessa tre raka segrar, så får vi hoppas att Björn självmant väljer att rehaba sig hela denna säsong. Sedan får man ta en utvärdering efter säsongen.
Så här bra har vi inte spelat under Björns ledarskap.
Användarens profilbild
Gösen
Inlägg: 1847
Blev medlem: mån 18 sep 2023, 22:43

Re: Tränarna

Inlägg av Gösen »

Einar Berg skrev: tis 31 okt 2023, 21:16
Sundsvalll skrev: fre 27 okt 2023, 07:44 Har någon funderat över vad händer om laget går som tåget utan Björn och Björn kommer tillbaka och det rasar?
Eller ska vi låta bli att släppa in Björn om det går bra?
Mycket bra fråga! Mycket svår fråga...
Som det känns nu efter dessa tre raka segrar, så får vi hoppas att Björn självmant väljer att rehaba sig hela denna säsong. Sedan får man ta en utvärdering efter säsongen.
Så här bra har vi inte spelat under Björns ledarskap.
Jo det har vi. Flera gånger under flera perioder.
Kollektivt självförtroende är en färskvara som svänger snabbt och helt plötsligt står vi återigen med fem raka förluster och två challar som ska rullas i tjära och fjädrar.

Om vi just nu spelar bättre för att Björn inte är med så har naturligtvis spelarna framfört detta till TJ.

Personligen tror jag att Lindholms och Caitos återkomst är den största orsaken till att offensiven blivit så mycket bättre och därtill höjt kollektivt självförtroende.
Fiskar skulle leva längre om de lärde sig att hålla munnen stängd.
Användarens profilbild
bjernagris
Inlägg: 613
Blev medlem: ons 20 sep 2023, 12:18

Re: Tränarna

Inlägg av bjernagris »

Tränaren Charles Berglund anser bestämt att det behövs en till tränare:

– Nu är det ganska lugnt med två matcher i veckan. Före jul har vi en vecka med tre matcher. Sedan tre matcher i mellandagarna efter nyår blir det ett intensivt spelschema. För att hinna med allting med individuella samtal och planering behöver vi en till.

Charles Berglund säger att tränarna diskuterar detta nu tillsammans med sportchefen Thomas Johansson.

– Vi ska slutföra matcherna innan uppehållet. Sedan tar vi detta på allvar.

TT: Vad är profilen på den nye tränaren?

– En glad och positiv person, svarar Berglund.
https://tt.omni.se/hellkvist-effekten-g ... a/a/q14oAE
Eastis
Inlägg: 157
Blev medlem: lör 14 okt 2023, 19:16

Re: Tränarna

Inlägg av Eastis »

Som sagt en väldigt svår fråga vad TJ säger till Björn om han imorrn ringer å säger att han är tillbaka på torsdag. Resultaten sedan han lämnade laget talar sitt tydliga språk och även om det inte bara beror på Björns frånvaro är det ju ändå ganska tydligt. Spelmässigt har vi de senaste tre matcherna lyft oss rejält med ett anfallsspel med rörliga backar som man jublar åt!

Å samtidigt är det ju en väldigt enkel fråga för TJ - Björn är vår huvudtränare och självklart ska han tillbaka så fort han känner att han kan och orkar.
Användarens profilbild
Wiborg
Inlägg: 499
Blev medlem: tis 19 sep 2023, 10:12
Ort: Lindesberg

Re: Tränarna

Inlägg av Wiborg »

Gösen skrev: tis 31 okt 2023, 21:24
Einar Berg skrev: tis 31 okt 2023, 21:16
Sundsvalll skrev: fre 27 okt 2023, 07:44 Har någon funderat över vad händer om laget går som tåget utan Björn och Björn kommer tillbaka och det rasar?
Eller ska vi låta bli att släppa in Björn om det går bra?
Mycket bra fråga! Mycket svår fråga...
Som det känns nu efter dessa tre raka segrar, så får vi hoppas att Björn självmant väljer att rehaba sig hela denna säsong. Sedan får man ta en utvärdering efter säsongen.
Så här bra har vi inte spelat under Björns ledarskap.
Jo det har vi. Flera gånger under flera perioder.
Kollektivt självförtroende är en färskvara som svänger snabbt och helt plötsligt står vi återigen med fem raka förluster och två challar som ska rullas i tjära och fjädrar.

Om vi just nu spelar bättre för att Björn inte är med så har naturligtvis spelarna framfört detta till TJ.

Personligen tror jag att Lindholms och Caitos återkomst är den största orsaken till att offensiven blivit så mycket bättre och därtill höjt kollektivt självförtroende.
Kan bara instämma, det är en no-brainer att Hellkvist ska tillbaka så fort han är redo för det.
Pain is temporary, glory is forever
Användarens profilbild
Sniper
Inlägg: 1734
Blev medlem: mån 18 sep 2023, 20:17
Ort: Stockholm

Re: Tränarna

Inlägg av Sniper »

bjernagris skrev: tis 31 okt 2023, 22:59
Tränaren Charles Berglund anser bestämt att det behövs en till tränare:

– Nu är det ganska lugnt med två matcher i veckan. Före jul har vi en vecka med tre matcher. Sedan tre matcher i mellandagarna efter nyår blir det ett intensivt spelschema. För att hinna med allting med individuella samtal och planering behöver vi en till.

Charles Berglund säger att tränarna diskuterar detta nu tillsammans med sportchefen Thomas Johansson.

– Vi ska slutföra matcherna innan uppehållet. Sedan tar vi detta på allvar.

TT: Vad är profilen på den nye tränaren?

– En glad och positiv person, svarar Berglund.
https://tt.omni.se/hellkvist-effekten-g ... a/a/q14oAE
Sedan tidigare har vi den här fromma förhoppningen från Hrivik:
– Det känns lite konstigt när han inte är med. Han saknas och det hade varit trevligt att ha med honom på bänken, speciellt när vi tog de här två segrarna. Förhoppningsvis kommer allt att gå bra så vi kan återse honom inom några veckor, säger Hrivik https://hockeynews.se/articles/30849/
En lösning om Björn mot förmodan återvänder efter uppehållet vore en roll i bakgrunden till en början. Slippa stressen i båset, slippa uppmärksamheten. Om det inte blir för stressigt för Challarna under match.
Användarens profilbild
SteveY
Inlägg: 216
Blev medlem: tis 19 sep 2023, 09:34

Re: Tränarna

Inlägg av SteveY »

Gösen skrev: tis 31 okt 2023, 21:24
Einar Berg skrev: tis 31 okt 2023, 21:16
Sundsvalll skrev: fre 27 okt 2023, 07:44 Har någon funderat över vad händer om laget går som tåget utan Björn och Björn kommer tillbaka och det rasar?
Eller ska vi låta bli att släppa in Björn om det går bra?
Mycket bra fråga! Mycket svår fråga...
Som det känns nu efter dessa tre raka segrar, så får vi hoppas att Björn självmant väljer att rehaba sig hela denna säsong. Sedan får man ta en utvärdering efter säsongen.
Så här bra har vi inte spelat under Björns ledarskap.
Jo det har vi. Flera gånger under flera perioder.
Kollektivt självförtroende är en färskvara som svänger snabbt och helt plötsligt står vi återigen med fem raka förluster och två challar som ska rullas i tjära och fjädrar.

Om vi just nu spelar bättre för att Björn inte är med så har naturligtvis spelarna framfört detta till TJ.

Personligen tror jag att Lindholms och Caitos återkomst är den största orsaken till att offensiven blivit så mycket bättre och därtill höjt kollektivt självförtroende.
Håller med. Samtidigt så är vi nog alla överens om Björns svagheter när det kommer till matchcoaching, vilket är jätteviktig del av jobbet i mina ögon. Se bara på en sån som Jörgen Jönsson förra säsongen. Igår stängde vi matchen på ett sätt som vi inte varit bortskämda med dom senaste åren.
Användarens profilbild
Gösen
Inlägg: 1847
Blev medlem: mån 18 sep 2023, 22:43

Re: Tränarna

Inlägg av Gösen »

SteveY skrev: ons 01 nov 2023, 10:39
Håller med. Samtidigt så är vi nog alla överens om Björns svagheter när det kommer till matchcoaching, vilket är jätteviktig del av jobbet i mina ögon. Se bara på en sån som Jörgen Jönsson förra säsongen. Igår stängde vi matchen på ett sätt som vi inte varit bortskämda med dom senaste åren.
En lösning är ju som Sniper skriver att ge Björn någon slags senior roll där han "slipper" stressen från matcherna men ändå är med och tar fram strategier och övningar, samtalar med spelare etc.

Men ett sådant förslag måste nog komma från Björn själv. Skulle han ens klara att hålla sig borta från bänken?
Fiskar skulle leva längre om de lärde sig att hålla munnen stängd.
Sundsvalll
Inlägg: 282
Blev medlem: tor 21 sep 2023, 13:21

Re: Tränarna

Inlägg av Sundsvalll »

Wiborg skrev: ons 01 nov 2023, 06:23
Gösen skrev: tis 31 okt 2023, 21:24
Einar Berg skrev: tis 31 okt 2023, 21:16

Mycket bra fråga! Mycket svår fråga...
Som det känns nu efter dessa tre raka segrar, så får vi hoppas att Björn självmant väljer att rehaba sig hela denna säsong. Sedan får man ta en utvärdering efter säsongen.
Så här bra har vi inte spelat under Björns ledarskap.
Jo det har vi. Flera gånger under flera perioder.
Kollektivt självförtroende är en färskvara som svänger snabbt och helt plötsligt står vi återigen med fem raka förluster och två challar som ska rullas i tjära och fjädrar.

Om vi just nu spelar bättre för att Björn inte är med så har naturligtvis spelarna framfört detta till TJ.

Personligen tror jag att Lindholms och Caitos återkomst är den största orsaken till att offensiven blivit så mycket bättre och därtill höjt kollektivt självförtroende.
Kan bara instämma, det är en no-brainer att Hellkvist ska tillbaka så fort han är redo för det.
Så bara en fråga Lindholm och Caitos intåg har alltså lett till att tränarna pratar med spelarna i båset och är mer aktiva. Fan vilken magi i dessa 2herrar och det var dom som fick balans i kedjorna och såg till att plocka bort max från första linan vilka killar kan dom inte bli spelade tränare? Jag menar när dom har en sån effekt på laget att dom kan ställa om i linorna få tränarna att vara aktiva i båset.
Men berätta gärna för mig vad den store Björn har gjort som är så fantastiskt? Han är en katastrof kan inte sätta ihop linorna är total likgiltig i båset
Användarens profilbild
Gösen
Inlägg: 1847
Blev medlem: mån 18 sep 2023, 22:43

Re: Tränarna

Inlägg av Gösen »

Man ser dit näsan pekar.
Confirmation bias.

Kedjorna som spelats senaste matcherna sattes ihop på träningarna innan Björn klev åt sidan.
Samma sak med aktiviteter i båset. Är det så mycket mer eller ser du att det är mer för att du vill att det ska vara så. Björn är inte aktiv av förklarliga skäl och det är väl lite därför C2 plockades in.

Att Challarna leder laget på sitt sätt nu när Björn är borta är väl ganska naturligt. De är dessutom två som ska bära tre personers arbete. Men om vi hade vunnit eller inte vunnit med Björn blir ju en hönan och ägget diskussion som ingen kan påstå sig veta svaret på.
Fiskar skulle leva längre om de lärde sig att hålla munnen stängd.
Sundsvalll
Inlägg: 282
Blev medlem: tor 21 sep 2023, 13:21

Re: Tränarna

Inlägg av Sundsvalll »

Gösen skrev: ons 01 nov 2023, 20:02 Man ser dit näsan pekar.
Confirmation bias.

Kedjorna som spelats senaste matcherna sattes ihop på träningarna innan Björn klev åt sidan.
Samma sak med aktiviteter i båset. Är det så mycket mer eller ser du att det är mer för att du vill att det ska vara så. Björn är inte aktiv av förklarliga skäl och det är väl lite därför C2 plockades in.

Att Challarna leder laget på sitt sätt nu när Björn är borta är väl ganska naturligt. De är dessutom två som ska bära tre personers arbete. Men om vi hade vunnit eller inte vunnit med Björn blir ju en hönan och ägget diskussion som ingen kan påstå sig veta svaret på.
Var faktiskt frugan som påpekade att det var mer fart i båset. Om det var Björn eller challarna som satte ihop kedjorna vet vi inte. Men vi vet att i 3matcher körde Björn med max istället för Ashton som hade fungerat där. Räcker för mig som bevis för att det han höll på med förra året med hivrik inte var en engångsföreteelse utan han ska förstöra det som fungerar varför inte låta det fungera fungera. Sen vill jag inte ha en tränare som inte kan prata driva på spelet jag vill höra vad han säger i intervjuerna jag är med och betalar hans lön. För han är det här ett jobb för mig är lif större.
Sen påpekade ju i går kommentatorerna att det var mer rörelse i båset så jag få tro dom.
Användarens profilbild
Gösen
Inlägg: 1847
Blev medlem: mån 18 sep 2023, 22:43

Re: Tränarna

Inlägg av Gösen »

Jag är högst osäker men tror vissa sorterar in den sortens tvärsäkra uttalanden utan mer evidens än sin egen känsla som Dunning - Kruger - effekten. ;)

Och visst funkade Ashton bra. I vart fall större delen av den korta tid han spelade där. Men kanske passar Slovakerna och Elvenes ännu bättre ihop? Och hade Max Lang och Hrivik fått till en magisk kemi vilket det på pappret finns fog för att tro och vilket de kanske hade på träningarna så hade det såklart varit fel att inte prova i inledningen av serien.

Alla är vi i vårt eget tycke geniala soffcoacher. Men vi bedriver inte daglig verksamhet med spelare och övriga ledare. Analyserar, planerar och lever hockey 24/7. Så kanske finns det andra aspekter att ta hänsyn till än den lilla del av rinken och utvalda sekvenser från bänken man ser genom ett teleobjektiv två timmar varje vecka.
Fiskar skulle leva längre om de lärde sig att hålla munnen stängd.
Användarens profilbild
Einar Berg
Inlägg: 48
Blev medlem: tor 21 sep 2023, 22:31

Re: Tränarna

Inlägg av Einar Berg »

Sundsvalll skrev: ons 01 nov 2023, 21:00
Gösen skrev: ons 01 nov 2023, 20:02 Man ser dit näsan pekar.
Confirmation bias.

Kedjorna som spelats senaste matcherna sattes ihop på träningarna innan Björn klev åt sidan.
Samma sak med aktiviteter i båset. Är det så mycket mer eller ser du att det är mer för att du vill att det ska vara så. Björn är inte aktiv av förklarliga skäl och det är väl lite därför C2 plockades in.

Att Challarna leder laget på sitt sätt nu när Björn är borta är väl ganska naturligt. De är dessutom två som ska bära tre personers arbete. Men om vi hade vunnit eller inte vunnit med Björn blir ju en hönan och ägget diskussion som ingen kan påstå sig veta svaret på.
Var faktiskt frugan som påpekade att det var mer fart i båset. Om det var Björn eller challarna som satte ihop kedjorna vet vi inte. Men vi vet att i 3matcher körde Björn med max istället för Ashton som hade fungerat där. Räcker för mig som bevis för att det han höll på med förra året med hivrik inte var en engångsföreteelse utan han ska förstöra det som fungerar varför inte låta det fungera fungera. Sen vill jag inte ha en tränare som inte kan prata driva på spelet jag vill höra vad han säger i intervjuerna jag är med och betalar hans lön. För han är det här ett jobb för mig är lif större.
Sen påpekade ju i går kommentatorerna att det var mer rörelse i båset så jag få tro dom.
Instämmer med dig! Och med frugan din...;) Men helt klart är det mer fart i båset nu. Björn är ingen matchcoach. Han ger ett väldigt lamt intryck. Intervjuerna ska vi inte ens tala om... Challarna ihop med en till pådrivare i båset, kommer bli kanon!