Självklart!
Mathörnan
-
Re: Mathörnan
Många lever med en sådan förbluffande rutin, att det är svårt att tro de lever för första gången.
-
Gasolrgill är ett finare namn på köttkremeringSteveY skrev: fre 27 jun 2025, 15:50
Själv kör jag gasolgrill denna sommar, alltid kört kol tidigare. Jag är inte imponerad, saknar kol. Men det går fort!
Grillning är en sysselsättning för hela året. Att stå i ett lätt snöfall i januari är hur trevligt som helst, men man står närmare grillen då mot sommartidGösen skrev: fre 27 jun 2025, 19:02 Själv grillar jag inte under sommaren. Grillsäsonger = September - November samt mitten Februari - mitten av Maj. Då eldas det med ved. Björk och Al.
Men det är mestadels för att jag är snål.

Lat Värmlänning
-
Kul att vi är fler rökare här!Leksing i vargaland skrev: lör 28 jun 2025, 09:56Gasolrgill är ett finare namn på köttkremeringSteveY skrev: fre 27 jun 2025, 15:50
Själv kör jag gasolgrill denna sommar, alltid kört kol tidigare. Jag är inte imponerad, saknar kol. Men det går fort!
Grillning är en sysselsättning för hela året. Att stå i ett lätt snöfall i januari är hur trevligt som helst, men man står närmare grillen då mot sommartidGösen skrev: fre 27 jun 2025, 19:02 Själv grillar jag inte under sommaren. Grillsäsonger = September - November samt mitten Februari - mitten av Maj. Då eldas det med ved. Björk och Al.
Men det är mestadels för att jag är snål.Var inre så snål och lägg på lite ved från äppelträd eller andra fruktträd. Finns ingen bättre krydda än rök.
-
- Intendent
Korven skrev: lör 28 jun 2025, 11:36Kul att vi är fler rökare här!Leksing i vargaland skrev: lör 28 jun 2025, 09:56 Grillning är en sysselsättning för hela året. Att stå i ett lätt snöfall i januari är hur trevligt som helst, men man står närmare grillen då mot sommartidVar inre så snål och lägg på lite ved från äppelträd eller andra fruktträd. Finns ingen bättre krydda än rök.
-
Det pågår just nu, i flera olika tråder, intressanta diskussioner om matchtröjor, matchställ och färgsättning. Vad tror vi om att låta tredjestället bli genomkommeriellt? Låta Leksandsknäcke ha en knäckeinspirerad tröja? Eller låta Korven kontakta favoritcharken och göra en korvtröja?
Något åt detta hållet?

Något åt detta hållet?
Ordförande i Föreningen för det gulas bevarande.
-
På tal om Augusta så drar ju årets sista major igång näst nästa torsdag. Den 153e The Open på the Royal Portrush, Nordirland. Men först är det John Deer classic i Illinois följt av ett genrep i som alltid Scottish Open. Nackdelen med Europeisk mark är ju att allt spelas på dagtid så det blir väl mest bara söndag vi sitter klistrade.Wittgenstein skrev: mån 30 jun 2025, 16:27 Det pågår just nu, i flera olika tråder, intressanta diskussioner om matchtröjor, matchställ och färgsättning. Vad tror vi om att låta tredjestället bli genomkommeriellt? Låta Leksandsknäcke ha en knäckeinspirerad tröja? Eller låta Korven kontakta favoritcharken och göra en korvtröja?
Något åt detta hållet?
![]()
Senast redigerad av Gösen den mån 30 jun 2025, 20:35, redigerad totalt 1 gång.
“Golf is a game of bad shots. The one with the best bad shots win. ”
-Ben Hogan
-Ben Hogan
-
- Intendent
Gör ett försök att ta tillbaka mattråden: denna angusburgare vinner Aftonbladets test https://www.willys.se/produkt/Angusburgare-101473460_ST
Finns också på Hemköp och Coop, enligt tidningen.++++
Omdöme: Fin doft av kött möter juryns näsor. Färsen är lagom grovt malen och konsistensen saftig och pucken perfekt löspackad. Köttsmaken är hög och neutral med god smörighet. Samtliga testare har den här som sin favorit och Köttkultur sopar hem en överlägsen seger. ”Den här burgaren är på riktigt!”
https://www.aftonbladet.se/tester/a/Xj7 ... ast-i-test
-
Övrig sport var länge kidnappad av pizza recensioner. Ett golfinlägg av Wittgenstein följt av ett tillägg från mig bör passera under dubbelmoralens vingar.Sniper skrev: mån 30 jun 2025, 20:22 Gör ett försök att ta tillbaka mattråden: denna angusburgare vinner Aftonbladets test https://www.willys.se/produkt/Angusburgare-101473460_ST
Omdöme: Fin doft av kött möter juryns näsor. Färsen är lagom grovt malen och konsistensen saftig och pucken perfekt löspackad. Köttsmaken är hög och neutral med god smörighet. Samtliga testare har den här som sin favorit och Köttkultur sopar hem en överlägsen seger. ”Den här burgaren är på riktigt!”
-Ben Hogan
-Ben Hogan
-
- Intendent
Den här recensionen avstod jag från att posta på grund av längden - men nu åker den upp ändå. Förbaskat trevliga människor från start till mål!
-
Vad är skillnaden på 7,9 och 8,1?
Fråga mig om valfri serie på IMDb och jag kan ge ett svar. Men kanske inte efter enbart två tuggor.
Skulle betyget på detta klipp höjas med 0,2 om man kortade ner det från 13:26 till låt säga 4 minuter blankt? Från min synvinkel, absolut. Men jag tillhör inte finsmakarna som konsumerar dessa alster i all absurdum så jag har varken någon sägan eller påverkan på hur dessa individer fungerar.
Det enda jag kan säga som synkar i frågan är att ju längre golfsändning, desto bättre.
Fråga mig om valfri serie på IMDb och jag kan ge ett svar. Men kanske inte efter enbart två tuggor.
Skulle betyget på detta klipp höjas med 0,2 om man kortade ner det från 13:26 till låt säga 4 minuter blankt? Från min synvinkel, absolut. Men jag tillhör inte finsmakarna som konsumerar dessa alster i all absurdum så jag har varken någon sägan eller påverkan på hur dessa individer fungerar.
Det enda jag kan säga som synkar i frågan är att ju längre golfsändning, desto bättre.
-Ben Hogan
-Ben Hogan
-
- Intendent
Du ska komma ihåg att jag inte sett på vanlig tv sedan 2015 - här får jag lite berättelser och glimtar från olika miljöer. Och ibland, när recensionerna är som bäst, handlar det inte ens om pizza utan småföretagande.Gösen skrev: mån 30 jun 2025, 21:39 Vad är skillnaden på 7,9 och 8,1?
Och: ju längre baseballsändning desto bättre. En del tycker nog att det räcker med några highlights (ja, att t.o.m. det är för mycket). Men när jag 2012 fick tillgång till baseball igen, via ESPN, sög jag i mig varje sekund av händelselöshet under de tre timmar långa matcherna. När sedan just den ESPN-kanalen försvann blev det abonnemang på MLB TV. Numera blir det dock oftast bara motsvarigheten till Swehockey. Och ett antal highlights som inte upptar mer tid än en normallång pizzarecension.
-
- Intendent
På tal om kommersiellt. Jag funderade på Skoglunds titel häromdagen (i samband med mejlandet). Kommersiell Chef, Företag https://www.leksandsif.se/personal Undrar hur beslutsprocessen ser ut, vem eller vilka som egentligen bestämmer hur matchtröjan ska se ut?Wittgenstein skrev: mån 30 jun 2025, 16:27 Vad tror vi om att låta tredjestället bli genomkommeriellt?
Känns som det saknas en anställd i länken ovan.

Ludwig Wittgenstein
Matchtröjeansvarig
-
Köp köttfärs så kan man välja storlek och konsistens själv, jag ger inte mycket för dessa produkter. Och absolut inte dessa som dom har blandat ut med diverse saker men fortfarande kallar hamburgare. En hamburgare innehåller 100% nötfärsSniper skrev: mån 30 jun 2025, 20:22 Gör ett försök att ta tillbaka mattråden: denna angusburgare vinner Aftonbladets test https://www.willys.se/produkt/Angusburgare-101473460_ST
Lat Värmlänning
-
Jag ser inga större fel på innehållet i den här burgaren.Leksing i vargaland skrev: tis 01 jul 2025, 13:37Köp köttfärs så kan man välja storlek och konsistens själv, jag ger inte mycket för dessa produkter. Och absolut inte dessa som dom har blandat ut med diverse saker men fortfarande kallar hamburgare. En hamburgare innehåller 100% nötfärsSniper skrev: mån 30 jun 2025, 20:22 Gör ett försök att ta tillbaka mattråden: denna angusburgare vinner Aftonbladets test https://www.willys.se/produkt/Angusburgare-101473460_ST
Angusfärs är väl inte jättelätt att få tag på annars.Innehåll
Nötkött 99,5% (högrev av angus), salt.
Pain is temporary, glory is forever
-
- Intendent
"This is the original oven"
- Chicago-Dalastark -
- Chicago-Dalastark -