På tal om kyckling och curry - när jag åt gooh! kycklingcurry en tredje gång inträdde en leda av den typen som inte bara handlar om att äta en och samma sak för tätt inpå utan att nyhetens behag definitivt var över och jag inte vill äta rätten på länge, kanske aldrig mer. Curry upp i halsen (DEN typen av påträngande curry).
Emellertid testade jag en tredje gooh! under erbjudandeveckan.

Fram till 1988 hade jag ingen relation till frikadeller överhuvudtaget (alltså kokta köttbullar). Då kom en dement 96-åring i min väg. Demensen till trots var han alltid propert klädd i kostym och slips, och regelbundet åkte han tunnelbana in till Skanstull för att köpa de enda två rätter han åt (och detta enligt ett schema): rödspätta och - frikadeller.
Frikadellerna jag själv åt igår, i "krämig tomatsås med tagliatelle", var inte alls dumma. 7,9 i mikromatskategorin. Den har en lätthet som currykycklingen och lasagnetten saknar, och något säger mig att man inte lika lätt tröttnar på den som de andra, även om de andra spontant fick något högre betyg. Jag rekommenderar den varmt.