Det lär dyka upp matchställ allt eftersom. Det kommer säkerligen se plottrigt ut på många håll…
Matchställ och klubbmärken
-
Re: Matchställ och klubbmärken
-
Ser att LHC får mycket skit för nygamla klubbmärket, bara jag som tycker den är lite fräck?
-
Lampa skrev: fre 08 aug 2025, 09:23Ser att LHC får mycket skit för nygamla klubbmärket, bara jag som tycker den är lite fräck?
Jag tycker ju det äldre märket är snyggare än det de har nu så helt rätt att gå tillbaka till det gamla. Jag läste dock någon kommentar från deras ordförande eller om det var VD att de kanske skulle justera lite lätt med någon modernare touch samt att S:et i Linköpings skulle tas bort då de heter Linköping Hockey Club numera.
Edit: Hittade uttalandet:
Klubbdirektör Carl-Johan Stålhammar meddelar också att det kommer att bli några justeringar på det runda märket.
– Till exempel är vi registrerade som Linköping Hockey Club. På runda loggan står det Linköpings Hockey Club, så s:et försvinner ju direkt. Sedan får man väl titta på att göra någon liten twist för att modernisera lejonet, men det kommer inte bli något som märks mycket, säger han till tidningen.
-
Lampa skrev: fre 08 aug 2025, 09:23Ser att LHC får mycket skit för nygamla klubbmärket, bara jag som tycker den är lite fräck?
Två fula loggor enligt mig. Anmärkningsvärt att klubben haft två klubbmärken under sin korta historia. Inte i klass med Örebro men ändå ett klubbmärke för mycket.
-
Aggeman skrev: fre 08 aug 2025, 09:33Lampa skrev: fre 08 aug 2025, 09:23Ser att LHC får mycket skit för nygamla klubbmärket, bara jag som tycker den är lite fräck?
Två fula loggor enligt mig. Anmärkningsvärt att klubben haft två klubbmärken under sin korta historia. Inte i klass med Örebro men ändå ett klubbmärke för mycket.
Ja, men det äldre är mindre fult
-
Med SHL-mått sett skulle jag säga att den är fin, snygg layout. Jag har dock svårt med att den ljusa gröna nyansen och därtill för grönt/vitt. Snyggt med texten i det vita. Dock är det ju ingen vidare hymn men det ger en genomarbetad känsla.
-
Modo gör stor sak av "färgintegrerad" tröja. Antar att det anspelar på att reklamen smälter in i tröjfärgerna. Jag vet inte om jag skulle kategorisera den som supersnygg men nog är den ett fall framåt i jämförelse med äldre Modo-tröjor.
Modo skulle för övrigt må bra av att byta klubbmärke.
-
- Intendent
Är öppen för att ändra mig men är otroligt negativt inställd till gula tröjor, då kör jag hellre vitt
Nja, vet inte om jag gillade den gula tröjan faktiskt
Hemmatröjan sjukt snygg! Vet inte vad jag tycker om den gula tröjan dock, måste se den på is först tror jag!
Helvete vad snyggt.
Gula likaså, kul med något annat än den neutrala och lite tråkiga vita.
Magisk hemmatröja.
Bortatröjan där behöver jag lite mer tid.
Hemmatröjan är clean. Snygg för att vara den mindre fina kulören. Klart godkänd tröja! Kanske kan tysta 90-talsrunkarna något.
Den gula däremot. Usch! Fult fult fult. Våra vita var alltid snyggast förr innan den senaste hemmatröjan stal showen. Alltid tryggt med en snygg vit enkel DIF-tröja. Nu kommer den där groteska Skellefteå-färgen in och förpestar. Svårt att se den växa på is med reklam tyvärr.
Våga inte kalla vår DIF-gula färg för Skellefteå
Fattar inte heller bjäbbet om att gult skulle tillhöra bönderna. Skevaste jävla grejen att förknippa 1/3 av våra färger med norrland.
Gult är inte snyggt på varken bönder eller oss.
-
- Kapten
Homage till Löfbergs Lila-tiden?
-
Snyggt! Så här ska ett möte mellan LIF och Djurgården se ut klädmässigt:
-
- Intendent
-
Ett album som i allra högsta grad bidragit till det intresse som gör att jag idag släntrar in på Färjan stup i kvarten.
-
Håkan Södergren?
-Ben Hogan
-
Han har väl bara spelat för Djurgården, men tyckte också det såg ut som honom.
-
Jo. Men det är Djurgårdaren jag menar. Även om deras för året lila dräkt påminner om ett annat lag.
-Ben Hogan