Mathörnan

Användarens profilbild
Wiborg

Re: Mathörnan

Inlägg av Wiborg »

Sniper skrev: mån 04 aug 2025, 16:02
Mats_ume skrev: sön 03 aug 2025, 18:28

https://www.gooh.se/vara-ratter/lasagnette-bolognese/

Bild

Kan väl berätta att denna också är riktigt god för att vara mikrovågsugnsmat.

Bild
2 för 100:- Ica Supermarket Högdalen
https://www.ica.se/erbjudanden/ica-supe ... n-1003514/

Sniper skrev: sön 03 aug 2025, 18:55

Snart på ett matbord nära mig.

Snarare än man kunde ana. Recension inkommer senare under veckan.

Ska jag tolka dessa inlägg som att detta erbjudande kan vara riktigt prisvärt?

Bild

Pain is temporary, glory is forever
Användarens profilbild
Sniper
Intendent

Inlägg av Sniper »

Wiborg skrev: tor 21 aug 2025, 10:34

Ska jag tolka dessa inlägg som att detta erbjudande kan vara riktigt prisvärt?

Kit där man själv inte får bestämma sort är ett minus - å andra sidan har inte köttbullarna och korv stroganoffen recenserats här, och det skulle vi välkomna! Jag har svårt att se att NÅGON av deras rätter är underkänd.

Användarens profilbild
Sniper
Intendent

Inlägg av Sniper »

Björn Frantzéns restaurang ”Frantzéns” kan stoltsera med hela tre Michelinstjärnor. Där serveras gästerna gastronomiska upplevelser i världsklass med tryffel, anklever och kungskrabba. Björn själv är svag för något helt annat.
– En korv med bröd i ena handen och en pucko i andra. Jag älskar det, säger Björn.

Kocken och tidigare krögaren Erik Videgård har gått så långt att han numera kommit ut offentligt med sin ”guilty pleasure”.
– Jag älskar tunnbrödsrulle. Jag brukade köpa en rulle och sitta i bilen och äta den så att ingen skulle se mig. Men nu har det blivit ändring på det. Nu bejakar jag min inre tunnbrödsrulle, säger han.
https://www.godare.se/artiklar/matnyhet ... y-pleasure

Användarens profilbild
Sniper
Intendent

Inlägg av Sniper »

Crispy bröd-bröd. Vem åtar sig uppdraget att recensera?

Bild
https://www.kfc.nu/nyheter/

Användarens profilbild
Leksing i vargaland

Inlägg av Leksing i vargaland »

Det är ju själva fan vad dålig man är på det digitala :evil:
Skit sak samma ni får föreställa en hel rådjursryggbiff på offset smokern. Blir bara med pommes och någon sås. Blir inget värre eftersom den lata Värmlänningen ska ha maten färdig bär frugan kommer hem.

Lat Värmlänning
Användarens profilbild
Gösen

Inlägg av Gösen »

Rådjur? när det finns friterad broiler från KFC!

“Golf is a game of bad shots. The one with the best bad shots win. ”
-Ben Hogan
Användarens profilbild
Leksing i vargaland

Inlägg av Leksing i vargaland »

Gösen skrev: lör 23 aug 2025, 20:07

Rådjur? när det finns friterad broiler från KFC!

Inte nog med att jag är lat, jag är fattig också.

Lat Värmlänning
Användarens profilbild
Sniper
Intendent

Inlägg av Sniper »

Truls i ropet - och då handlar det som vanligt om pengar och vad han ska äta.

Möregårdh inkasserade 100 000 dollar, närmare en miljon kronor, för vinsten. Det är den största prissumman han kammat hem i karriären.

Vad ska du göra med pengarna?

– Jag gillar att äta och att äta på fina restauranger. Så det är gjutet att det blir en middag på en jättefin restaurang med mamma, pappa, tjejen och (bröderna) Malte och Elis framöver. Sedan får vi se vad det andra går till. Men det är jätteskönt för mig som betalar många tävlingar själv att veta att det finns lite klirr i kassan och att man kan känna sig lite mer safe. Jag ska hänga lite i Stockholm senare i veckan så det ska nog hända något kul där med.https://www.aftonbladet.se/sportbladet/ ... bordtennis

Blir det oxfilé på restaurangen eller äter han bara det hemma?

Utanför pingisen har Möregårdh ett intresse för pengar, något som han pratar om i Avanzas podcast.

– Jag håller på pengarna rätt bra. Men jag älskar att spendera pengar på saker som jag alltid drömt om. Som att resa eller om jag ska hitta på något med kompisar, då tänker jag inte så mycket på pengarna. Då får det kosta vad det kosta vill, det kommer vara värt det framöver.

Pingisstjärnan får frågan om vad ekonomiskt oberoende skulle betyda för honom.

– Det skulle vara att kunna köpa en oxfilé utan att må dåligt. Att man kanske inte behöver tänka på vad man har råd att äta varje dag för att få vardagen att gå ihop, säger Möregårdh och fortsätter:

– Om jag vill äta en fin stek på en tisdag eller en lördag ska jag kunna göra det. Det kan ses som en liten sak men det är inte så många som kan det.

Under samtalet återkommer de många gånger till vikten av att säga nej till saker man inte har råd med och hur svårt det kan vara.

22-åringen ger även exempel på alternativa lösningar som inte kostar lika mycket som andra.

– Det är kul att gå och ta en fika på stan, men det är otroligt dyrt nu. Då är det nog bättre att göra en kanna hemma och spara på så sätt.
https://www.expressen.se/sport/truls-pe ... ma-daligt/

Användarens profilbild
Gösen

Inlägg av Gösen »

Mathörnan blir övrig sport blir örhäne.
Truls och Åberg är båda från Eslöv.
Femton minuter från Eslöv finner man Svalövs ypperligt fina golfbana som är värd ett besök!

“Golf is a game of bad shots. The one with the best bad shots win. ”
-Ben Hogan
Användarens profilbild
Sniper
Intendent

Inlägg av Sniper »

65-70 kr normalt - men när jag igår fann den för 45 slog jag till. Bäst av burgarna jag testat under sommaren!

Bild

Eftersom det fanns ett fåtal kvar idag blir det Ica högrevsburgare i Max-bröd i kväll igen.

Användarens profilbild
Wiborg

Inlägg av Wiborg »

Sniper skrev: tor 28 aug 2025, 17:30

65-70 kr normalt - men när jag igår fann den för 45 slog jag till. Bäst av burgarna jag testat under sommaren!

Bild

Eftersom det fanns ett fåtal kvar idag blir det Ica högrevsburgare i Max-bröd i kväll igen.

Annars kan jag rekommendera denna puck, klart över förväntan för en fryst burgare och en god rökighet av det inmalda baconet.

Bild

Pain is temporary, glory is forever