Avslutningsvis är det tufft att orka med tre matcher i veckan om de ska vara av sådan karaktär som denna vecka. Skönt att det oftast är två matcher istället.
Sen tror jag det som tar mest energi är att vi inte spelar vårat spel…då åker man fel får jaga och jobba med studsande puckar och i dåliga lägen. Var så många gånger i dag man såg spelare göra ”fel” val och lämna sin lagkamrat ensam i ställer för att ge understöd som de två tidigare matcherna. Då ser det ut så här….
I brist på alternativ sken solen på ingenting nytt.
10 078 inlägg på mitt CV. De flesta med tvivelaktigt innehåll.
Missade Örebro-matchen som tydligen var bra. Och visst ser det frejdigt och ganska roligt ut när vi kör den här aggressiva hockeyn med hög press över hela banan. Men tror tyvärr i längden att det kommer straffa sig än mer mot bättre lag. Vi hamnar ur position, dräller med puck för att det går för fort och det blir hafs o slafs och pucktapp i fel läge.
Säger inte att vi ska ändra spelsätt helt men tror vi behöver kunna anpassa oss lite efter motstånd och läge i matcher. Och dessutom lär det här spelsättet slita hårt under en lång säsong.
Att ibland spela mer uppställt i mittzon med snabba spelvändningar när läge ges borde också funka.
Inga direkta tavlor av Hellsten men tror nog Gidlöf nypt två av dem i alla fall som inte kändes otagbara. Känns helt klart tryggare med Gidlöf.
Avslutningsvis är det tufft att orka med tre matcher i veckan om de ska vara av sådan karaktär som denna vecka. Skönt att det oftast är två matcher istället.
Sen tror jag det som tar mest energi är att vi inte spelar vårat spel…då åker man fel får jaga och jobba med studsande puckar och i dåliga lägen. Var så många gånger i dag man såg spelare göra ”fel” val och lämna sin lagkamrat ensam i ställer för att ge understöd som de två tidigare matcherna. Då ser det ut så här….
Syftade mest på mig själv som supporter, men visst tar det att forechecka på det sättet också. Vet inte vad som är mest hälsovådligt…
Är det någon här inne som tycker att Cehlarik är bra?
Om man ser till vad han levererar på isen så skulle jag säga att han överlag är bra. Han har fina händer, bra blick och bra skott. Brister i farten och duellspelet emellanåt. Väger man in istid, roll och lön i ekvationen kan man tycka att han är betald för att göra mer nytta på isen. Men bortser man från det och bara ser det han faktiskt gör på isen är han enligt mig given i topp 6 i dagsläget. Det är lätt att bli extra kritisk när man väger in allt omkring. Det är Tjommes huvudvärk.
Att vi så ofta ska bjuda in just malmö i kampen om placeringar i serien och ge dem luft under vingarna, istället för att kväva dem och spela ner dem i skiten. Och varför blir det alltid sådana konstiga hawaiimatcher mot just Malmö?
Klang och jubel hos LIF. Handfallet i hemmalaget. Tomas Kollar gjorde det enda rätta och tog time out efter Nilssons 3-0-mål, ett välbehövligt avbrott då man lyckades stoppa den defensiva blödningen en aning under resten av perioden. https://www.siljannews.se/leksands-if/l ... g-i-malmo/
Men hur nära var det inte att Lang gjorde 0-4 efter den timeouten? Hade Malmö rest sig då?
Och hur knäckande hade de upplevt 1-4 direkt i inledningen på andra? Vejdemos öppna läge framför kassen.
Istället fick de vittring och Leksand var på hälarna resten av matchen. Helheten fungerade inte alls den här gången.