SHL 25/26

Lampa

Re: SHL 25/26

Inlägg av Lampa »

Sniper skrev: sön 28 sep 2025, 09:22

Tidigare LIF-aktuelle Fjällby rosar inte marknaden i Brynäs. Supportrarna är mycket missnöjda. Men de är missnöjda över nästan allt som värvats in under sommaren (Bellows exempelvis beskrivs som "osynlig").

Såg någon på X som tokhyllade Bellows och hånade Fortier. Jag trodde visserligen Bellows skulle bli hur bra som helst, men det är ju tydligt att det inte är bara stiga in i SHL och producera.

Användarens profilbild
SteveY

Inlägg av SteveY »

Sniper skrev: sön 28 sep 2025, 09:22

Tidigare LIF-aktuelle Fjällby rosar inte marknaden i Brynäs. Supportrarna är mycket missnöjda. Men de är missnöjda över nästan allt som värvats in under sommaren (Bellows exempelvis beskrivs som "osynlig").

Jonsson-Fjällby-Vesel-Scott, måste vara SHL's dyraste fjärdelina.

Användarens profilbild
Wiborg

Inlägg av Wiborg »

Någon med Aftonbladet+ som kan avslöja vilket rekord det är som Frondell inte kommer kunna slå?

https://www.aftonbladet.se/sportbladet/ ... rdet-i-shl

Älskar hur journalister efter några få omgångar siar om vilka rekord som kommer slås efter att man gjort en bra start på säsongen och man aldrig lär sig att spelare inte kommer hålla ett poängsnitt på 3 poäng per match.

Pain is temporary, glory is forever
Användarens profilbild
Sniper
Intendent

Inlägg av Sniper »

Wiborg skrev: ons 08 okt 2025, 10:52

Någon med Aftonbladet+ som kan avslöja vilket rekord det är som Frondell inte kommer kunna slå?

Älskar hur journalister efter några få omgångar siar om vilka rekord som kommer slås efter att man gjort en bra start på säsongen och man aldrig lär sig att spelare inte kommer hålla ett poängsnitt på 3 poäng per match.

Kenta Nilssons målrekord som junior i seniorsammanhang. Och om det blir för svårt - Elias Petterssons notering*.

Elias nådde aldrig upp till Kentas totalt 28 mål, utan stannade på 24.

Det är det rekordet jag hoppas att Frondell kan hota.

Men det kan nog Frondell glömma nu när Wennerholm andats om saken.

*Poängligarekordet slog dock Pettersson 2017/18.

Användarens profilbild
Wiborg

Inlägg av Wiborg »

Sniper skrev: ons 08 okt 2025, 11:30
Wiborg skrev: ons 08 okt 2025, 10:52

Kenta Nilssons målrekord som junior i seniorsammanhang. Och om det blir för svårt - Elias Petterssons notering*.

Elias nådde aldrig upp till Kentas totalt 28 mål, utan stannade på 24.

Det är det rekordet jag hoppas att Frondell kan hota.

Men det kan nog Frondell glömma nu när Wennerholm andats om saken.

*Poängligarekordet slog dock Pettersson 2017/18.

Tackar!

Pain is temporary, glory is forever
Användarens profilbild
Wittgenstein

Inlägg av Wittgenstein »

Wittgenstein skrev: lör 30 aug 2025, 19:16

Bilaga till mitt tips.

Jag tror vi gör en hyfsad serieinledning, jag tror att ni kommer att vädra morgonluft efter 6 - 7 omgångar då vi klamrar oss fast i mitten, kanske kommer ni då att håna min spådom. Men, tyvärr kommer avgörandet i vintermörkret. November till februari, det är där och då det avgörs och på samma sätt som vi under senare tid att hamnat i avgrundsdjupa svackor så kommer vi hamna i minst lika djupa svackor nu. När våren kommer är vi fast förankrade på jumboplatsen.

Hate to say I told you so.

Ordförande i Föreningen för det gulas bevarande.
Användarens profilbild
Gösen

Inlägg av Gösen »

Wittgenstein skrev: lör 11 okt 2025, 17:38
Wittgenstein skrev: lör 30 aug 2025, 19:16

Bilaga till mitt tips.

Jag tror vi gör en hyfsad serieinledning, jag tror att ni kommer att vädra morgonluft efter 6 - 7 omgångar då vi klamrar oss fast i mitten, kanske kommer ni då att håna min spådom. Men, tyvärr kommer avgörandet i vintermörkret. November till februari, det är där och då det avgörs och på samma sätt som vi under senare tid att hamnat i avgrundsdjupa svackor så kommer vi hamna i minst lika djupa svackor nu. När våren kommer är vi fast förankrade på jumboplatsen.

Hate to say I told you so.

:))

“Golf is a game of bad shots. The one with the best bad shots win. ”
-Ben Hogan
Användarens profilbild
Wittgenstein

Inlägg av Wittgenstein »

Den jag är mest förbannad på är egentligen Thomas Johansson. Sitta där och spela Allan när alla experter tippade oss sist. Vad ska han komma med när vi ligger där fast förankrade i botten? Ska han komma med bortförklaringar på Tiktok hela vintern?

Givetvis trumfas min irritation på Tjomme av min irritation på Tuffa tuffingarnas gäng i Leksand Superstars eller LTC eller vad de nu kallar sig nuförtiden. Börja bråka om nån utlåning i tider när vi sannerligen borde ha andra bekymmer. Dagens ungdom är tamejfan helt tappad. Hyperkapitalister när det kommer till allt utom i supporterskap, där får inget ske av kommersiella syften utan allt ska följa deras löjliga supporterlogik. Jävla jönsar.

Användarens profilbild
Gösen

Inlägg av Gösen »

Wittgenstein skrev: lör 11 okt 2025, 18:12

Den jag är mest förbannad på är egentligen Thomas Johansson. Sitta där och spela Allan när alla experter tippade oss sist. Vad ska han komma med när vi ligger där fast förankrade i botten? Ska han komma med bortförklaringar på Tiktok hela vintern?

Givetvis trumfas min irritation på Tjomme av min irritation på Tuffa tuffingarnas gäng i Leksand Superstars eller LTC eller vad de nu kallar sig nuförtiden. Börja bråka om nån utlåning i tider när vi sannerligen borde ha andra bekymmer. Dagens ungdom är tamejfan helt tappad. Hyperkapitalister när det kommer till allt utom i supporterskap, där får inget ske av kommersiella syften utan allt ska följa deras löjliga supporterlogik. Jävla jönsar.

Finns massvis med experter (som inte är avlönade av tv4 eller Expressen) som inte tippat oss sist. Bara att kolla tipsen här.

Men det är som vanligt med the usual suspekts varje höst när vi haft en längre förlustsvit. Eller om det redan är vår? Domesdagagen är kommen. I år igen...om inte fallhöjden varit så hög hade man nästan önskat att ni får rätt nån gång. Om det hade fått tyst på er negativa påverkan. Losermentalitet är såklart förödande för vilken grupp somhelst. Oftast är det dock de personerna som undrar mest varför de aldrig vinner någonting.

-Ben Hogan
Användarens profilbild
Wittgenstein

Inlägg av Wittgenstein »

Om du med experter menar skribenterna här så visst. Men det kan väl ändå inte ens du förneka att vi i en samlad bedömning från experterna i media tippades på kvalplats? Men enligt Tjomme, och dig då antar jag, är alla s.k. experter helt tappade.

Losermentaliteten har jag utvecklat under alla år som supporter till LIF. Föredrar nog den mentaliteten framför "stoppa huvudet i sanden och beskylla alla andra för att vara idioter"-mentaliteten.

Lyckas vi hamna ovanför kvalplats lovar jag göra en Lillgud och fimpa kontot här för evigt.

Användarens profilbild
Gösen

Inlägg av Gösen »

Wittgenstein skrev: lör 11 okt 2025, 18:37

Om du med experter menar skribenterna här så visst. Men det kan väl ändå inte ens du förneka att vi i en samlad bedömning från experterna i media tippades på kvalplats? Men enligt Tjomme, och dig då antar jag, är alla s.k. experter helt tappade.

Losermentaliteten har jag utvecklat under alla år som supporter till LIF. Föredrar nog den mentaliteten framför "stoppa huvudet i sanden och beskylla alla andra för att vara idioter"-mentaliteten.

Lyckas vi hamna ovanför kvalplats lovar jag göra en Lillgud och fimpa kontot här för evigt.

Du är trött på andra supportrar och jag är trött på er som gör att vi blir en loserförening.
Det där med kedja och svagaste länk du vet.
Och ingen har sagt Guld (utom möjligtvis CMB). Inte heller Tjomme. För mig funkar 12e plats i år.

-Ben Hogan
Stjärnan

Inlägg av Stjärnan »

Saik har vänt till ledning. Gott så.
Örebro leder dick fortfarande borta mot fbk. Inte gott.

Jag har aldrig förr brytt mig om övriga resultat i omg 10ish men nu känns det viktigare än någonsin.

Sun taught me,
No matter how many times you go down,
Keep RISING!
Stjärnan

Inlägg av Stjärnan »

Gösen skrev: lör 11 okt 2025, 18:47
Wittgenstein skrev: lör 11 okt 2025, 18:37

Du är trött på andra supportrar och jag är trött på er som gör att vi blir en loserförening.
Det där med kedja och svagaste länk du vet.
Och ingen har sagt Guld (utom möjligtvis CMB). Inte heller Tjomme. För mig funkar 12e plats i år.

För mig med. Men gud vad trist det vore. Kval vore ändå lite fortsatt nerv i det hela.

Sun taught me,
Keep RISING!
Stjärnan

Inlägg av Stjärnan »

Stjärnan skrev: lör 11 okt 2025, 18:52

Saik har vänt till ledning. Gott så.
Örebro leder dick fortfarande borta mot fbk. Inte gott.

Jag har aldrig förr brytt mig om övriga resultat i omg 10ish men nu känns det viktigare än någonsin.

Puh. Det ordnade upp sig till slut.
Vi hamnar på 11e plats, som anat.

Sun taught me,
Keep RISING!
Stjärnan

Inlägg av Stjärnan »

Vart ligger den där Tippa tabellen-tråden nu igen?

Sun taught me,
Keep RISING!