Det är väl dags igen.
Fyra fem självmål och nu mål efter skadad spelare så nu saknar vi bara lite bortskämda mål efter videogranskning så är botten nådd
Mörker
-
Jjax
Re: Mörker
-
Lampa
Vilka möter ni helst i kval?
Åka ut mot Kloos, Rindell och Alsing i HV är en hemsk tanke. Även hemsk tanke om Händemark skulle skicka ut oss.
Skulle vi dock stå på denna vinnande sidan mot Malmö hade det varit en sällan skådad glädje, man har ju inte glömt när de skickade ut oss sist.
Örebro klarar sig nog tror jag, som det känns nu står det mellan Leksand, HV och Malmö.
-
Sniper
- Intendent
20 sekunder av Cirkus Leksand är mitt svar på det. "Det orkar vi inte med. Det ska inte kvalas nånting".
-
Wittgenstein
Det kvittar. Den press föreningen och alla närstående kommer att känna i ett kval är av en nivå vi aldrig tidigare upplevt. Låt mig påminna om att degradering innebär konkurs. Med tanke på hur föreningen brukar prestera under press så tror jag motståndet är sekundärt.
-
Lampa
Wittgenstein skrev: tis 21 okt 2025, 09:45Det kvittar. Den press föreningen och alla närstående kommer att känna i ett kval är av en nivå vi aldrig tidigare upplevt. Låt mig påminna om att degradering innebär konkurs. Med tanke på hur föreningen brukar prestera under press så tror jag motståndet är sekundärt.
Sant. Det är ju drömmen för det andra kvallaget om motståndet skulle bli Leksand. Att som lag behöva bära föreningens existens på sina axlar går nog inte.
-
Hejalif
Wittgenstein skrev: tis 21 okt 2025, 09:45Det kvittar. Den press föreningen och alla närstående kommer att känna i ett kval är av en nivå vi aldrig tidigare upplevt. Låt mig påminna om att degradering innebär konkurs. Med tanke på hur föreningen brukar prestera under press så tror jag motståndet är sekundärt.
Vi är vår egen värsta fienden
-
Wittgenstein
Hejalif skrev: tis 21 okt 2025, 10:06Wittgenstein skrev: tis 21 okt 2025, 09:45Det kvittar. Den press föreningen och alla närstående kommer att känna i ett kval är av en nivå vi aldrig tidigare upplevt. Låt mig påminna om att degradering innebär konkurs. Med tanke på hur föreningen brukar prestera under press så tror jag motståndet är sekundärt.
Vi är vår egen värsta fienden
På många sätt.
-
Stjärnan
Brynäs har börjat sitt svåra andra år. Dif är inne som nykomling. HV är där de alltid (numera) är. Vi är där naturlagarna alltsomoftast drar oss till.
Indragna i bottenstriden allesammans, utom möjligen Dif än så länge, men de kommer hit ner ska ni se, så småningom.
Jag har ändå svårt att se Brynäs klanta till det så att de får kvala men vet hur svårt det där andra året är så vi får se.
Jag hoppas Dif och HV möts i kvalet för annars vet jag inte vem som ska hjälpa oss därifrån.
No matter how many times you go down,
Keep RISING!
-
Lampa
Stjärnan skrev: ons 22 okt 2025, 07:22Brynäs har börjat sitt svåra andra år. Dif är inne som nykomling. HV är där de alltid (numera) är. Vi är där naturlagarna alltsomoftast drar oss till.
Indragna i bottenstriden allesammans, utom möjligen Dif än så länge, men de kommer hit ner ska ni se, så småningom.Jag har ändå svårt att se Brynäs klanta till det så att de får kvala men vet hur svårt det där andra året är så vi får se.
Jag hoppas Dif och HV möts i kvalet för annars vet jag inte vem som ska hjälpa oss därifrån.
Malmö.
Brynäs underliggande siffror tyder på att de kommer stiga.
-
Hejalif
Lampa skrev: ons 22 okt 2025, 09:11Stjärnan skrev: ons 22 okt 2025, 07:22Brynäs har börjat sitt svåra andra år. Dif är inne som nykomling. HV är där de alltid (numera) är. Vi är där naturlagarna alltsomoftast drar oss till.
Indragna i bottenstriden allesammans, utom möjligen Dif än så länge, men de kommer hit ner ska ni se, så småningom.Jag har ändå svårt att se Brynäs klanta till det så att de får kvala men vet hur svårt det där andra året är så vi får se.
Malmö.
Vi är leksingar och vi slutade tro på underliggande siffror för 6 sportchefer sedan.
-
Stjärnan
Hejalif skrev: ons 22 okt 2025, 09:21Lampa skrev: ons 22 okt 2025, 09:11Stjärnan skrev: ons 22 okt 2025, 07:22Brynäs har börjat sitt svåra andra år. Dif är inne som nykomling. HV är där de alltid (numera) är. Vi är där naturlagarna alltsomoftast drar oss till.
Malmö.
Vi är leksingar och vi slutade tro på underliggande siffror för 6 sportchefer sedan.
Förvisso men som jag skrev någonstans så borde väl missade lägen räknas in där i och där måste vi ha slagit alla rekord tidigare år. Kanske inte i år då vi knappt ens får några lägen längre, vilket på ett särpräglat vis har känts icke-frustrerande och det kan ju vara skönt på sitt egendomliga vis.
Vad jag menar är att Leksand behöver nyförvärv som producerar, inte missar skapade chanser. Men i år har vi ju inte råd med sådant lyx.
No matter how many times you go down,
Keep RISING!