Varje misstag kostar ju ett mål i baken, och så blir de uthängda av allt och alla. Jag kan inte sitta bland Leksandsfolk på läktaren i Timrå, det går inte. De kastar bara skit på sina egna spelare och jag orkar inte höra hur de pratar skit om min son.
Verkligen inte.
Däremot inget specifikt just i Leksand.
Bara att kolla vad som skrivs här när en målvakt har en dålig match. Då består ändå den här färjan av 99% sansade människor som dessutom behöver logga in och formulera sig med pekfingret först till skillnad från dem som gapar rakt ut i stridens hetta.
Själv vill jag inte ens vara i närheten av leksingar ens i detta forum under match utan loggar ut så fort gloporden och negativ energi börjar spridas.
“Golf is a game of bad shots. The one with the best bad shots win. ”
-Ben Hogan
luffaren · 2 timmar sedan
Efter tre år i Timrå gick Jakobs hockeyresa vidare söderut – först till Leksand, sedan till USA för collegehockey – för att nu vara en SHL-målvakt med Leksand.
Pappan som bor i Sundsvall: Jakob passar ofta på att besöka Sundsvall när han får spelledigt – och hade pappan fått bestämma, hade sonen gärna fått återvända till Timrå.
– Det vore ju perfekt. Men det handlar ju om vilken roll han får och lite sådan där. Men jag tycker att det vore kanon, och socialt för honom hade det varit bra, för han har flera av sina bästa kompisar kvar här. https://www.hockeysnack.com/timra-ik/
Verkligen inte.
Bara att kolla vad som skrivs här när en målvakt har en dålig match. Då består ändå den här färjan av 99% sansade människor som dessutom behöver logga in och formulera sig med pekfingret först till skillnad från dem som gapar rakt ut i stridens hetta.
Själv vill jag inte ens vara i närheten av leksingar ens i detta forum under match utan loggar ut så fort gloporden och negativ energi börjar spridas.
Att kasta hela Leksands supporterskara under bussen är väldigt illa. Enligt honom så går Leksands fans dit bara för att prata skit om spelarna. Men lika mycket som man berömmer någon lika mycket kan han ta skiten när han ställer till det oavsett var i laget han spelar.
Har aldrig hört sånt från någon annan. Karlberg hade grabben i laget inte fan grina han i pressen när vi såga grabben heller
Verkligen inte.
Att kasta hela Leksands supporterskara under bussen är väldigt illa. Enligt honom så går Leksands fans dit bara för att prata skit om spelarna. Men lika mycket som man berömmer någon lika mycket kan han ta skiten när han ställer till det oavsett var i laget han spelar.
Har aldrig hört sånt från någon annan. Karlberg hade grabben i laget inte fan grina han i pressen när vi såga grabben heller
Jag tror vi drar lite stora växlar här och jag tror inte han pratar om att leksandsfansen är värre än några andra. Nu råkar det vara Leksand Hellsten spelar i så då är det leksandsfansen han pratar om, hade han spelat i ett annat lag är jag övertygad om att han sagt samma sak om de fansen. Går ett lag dåligt då är minsta misstag avgörande, målvakterna är oftast de synligaste syndabockarna och får därför oftast mest skit när ett lag går dåligt. Det är en utsatt position som målvakt och det krävs en viss typ av person för att ta den rollen och man är ofta bra på att skaka av sig oförtjänt kritik.
Däremot är det ju inte säkert att föräldrar till målvakten har samma förmåga till det och dessutom får höra det som sägs på läktaren, så jag har förståelse för att det inte är roligt att sitta nära ett lags supportrar när barnet spelar när det går dåligt. Som förälder vill man ju bara höra bra saker om sitt barn och i elitidrott är det ju väldigt få som lyckas, går det sämre så analyseras man hårdare än någon annan yrkesgrupp som finns (förutom möjligtvis politiker) så det är klart att det kan svida i föräldrahjärtat.