2025-10-28 Tisdag 19:00 Leksand - Malmö 3-0

Matchtrådar för alla matcher.
Användarens profilbild
Wiborg

Re: 2025-10-28 Tisdag 19:00 Leksand - Malmö

Inlägg av Wiborg »

Klas skrev: Igår, 20:11

Bra av Lyytinen! Markera! Men hur faaan kan han åka för den? När man släpper finnen som hugger på Hellsten? :evil:

Är man förvånad? Petutvisningar på leksingar, släpper solklara motståndarutvsingar (det är inte ens att man missar utan man står och tittar och struntar i det). Det är inte konstigt att man fortsätter ha dåligt självförtroende i PP, man får ju typ aldrig spela PP. Sedan kommer media och spär på det och säger att nu har ni bara gjort ett mål i PP på 10 matcher. Inte så jävla konstigt när Frölunda får lika många PP i varje match som vi får på 10. Vi har haft 2 PP på de 3 senaste matcherna, svårt att få någon trygghet i spelet när det spelas så sällan.

Aggeman skrev: Igår, 20:25

Jag tycker många är bra idag, Vejde, Max, Kjelle och Kaderli främst. Även defensiven ser stabil ut.

Håller helt med!

svepet skrev: Igår, 21:40

Riktigt skön seger, bra jinx av mig innan ;) .

Stabilt försvarsspel, men det har vi haft i de flesta matcherna.
Trygg o stabil insats av Hellsten, bra!
Men det som gladde mest var att flera ifrågasatta spelare lyfte rejält idag.
Vejdemo bäst på plan idag, riktigt bra i bägge zonerna.
Max o PC bra!

Nilsson börjar komma in i det mer, han o Fortier lägger bra press med sin fart. Fortier flera fina aktioner/passningar.

Sen är det som nån annan nämnde synd att Kaderli inte kan förvalta sina lägen o göra lite poäng. För han är ju alltid bra med sin härliga kombination av tuffhet o elegans.

Lindqvist tillbaks i första istället för Crookes vore optimalt, då har vi kedjorna.

Håller med i allt! Kaderli är verkligen stenhård och använder sin storlek och styrka. Teknik och spelsinne på det så är det bara en tidsfråga innan ketchupen sprutar ut. Räknar kallt med att TJ redan nu förhandlar om förlängning med både honom och Luc Koblar.

Jag tycker man gör en ungefär lika bra match som mot Djurgården med skillnaden att puckarna studsar rätt. Ju längre matchen går desto mer märker man att man slappnar av och klarar av att lägga bättre passningar och inte är lika spända. Visst, Malmö är inte bästa laget i ligan men det är ändå 3 poäng och en godkänd insats. Förhoppningsvis kan det ge lite självförtroende att få in puckar även mot Färjestad imorgon.

Pain is temporary, glory is forever
SteelSky

Re: 2025-10-28 Tisdag 19:00 Leksand - Malmö 3-0

Inlägg av SteelSky »

Är bortrest och kunde inte se matchen. 3p var efterlängtat. Skönt!

Södra Siljan speglar vinnare
Runntur

Inlägg av Runntur »

Wittgenstein skrev: Igår, 21:54

https://www.expressen.se/kvp/sport/kron ... och-malmo/

Johan Svensson: Mycket talar för en 2015-repris mellan Leksand och Malmö

Och jag är ledsen, trots att Leksand vann med 3-0 hemma mot Malmö den här kvällen så tror jag det är en väldigt stor risk att de här två lagen går mot en ny, kanske klassisk, sjumatchersserie.

Med all respekt för att lagen saknade väldigt tongivande spelare, så var det en kvalitet som andas botten.

Haha, rödhöken måste varit både sur och bitter när han skrev den där krönikan i affekt. Kastar bara massa skit på Leksand, som precis varit jättejättedumma och vunnit med klara 3-0 mot hans lag.

Användarens profilbild
Sniper
Intendent

Inlägg av Sniper »

Cehlarik har ju oftast sett ut som om han sovit i en dålig soffa...

Bild

...men igår hade han några åkningar där all stelhet var borta och han flöt fram.

Lampa

Inlägg av Lampa »

Runntur skrev: Idag, 10:02
Wittgenstein skrev: Igår, 21:54

https://www.expressen.se/kvp/sport/kron ... och-malmo/

Johan Svensson: Mycket talar för en 2015-repris mellan Leksand och Malmö

Och jag är ledsen, trots att Leksand vann med 3-0 hemma mot Malmö den här kvällen så tror jag det är en väldigt stor risk att de här två lagen går mot en ny, kanske klassisk, sjumatchersserie.

Med all respekt för att lagen saknade väldigt tongivande spelare, så var det en kvalitet som andas botten.

Haha, rödhöken måste varit både sur och bitter när han skrev den där krönikan i affekt. Kastar bara massa skit på Leksand, som precis varit jättejättedumma och vunnit med klara 3-0 mot hans lag.

Haha ja han är så jävla patetisk, så tydligt att han fortfarande är en enorm Redhawks supporter vilket inte är konstigt i sig men bättre han erkänner det istället.

Ullvi, typ

Inlägg av Ullvi, typ »

Man kan se det på två sätt. Antingen att det är jättebra att vi spelar skiten ur Malmö och vinner klart och håller nollan. Eller att när vi nu dominerar en match så in i helvete att vi inte ändå kan få in fler puckjävlar

Användarens profilbild
Gösen

Inlägg av Gösen »

Ullvi, typ skrev: Idag, 12:33

Man kan se det på två sätt. Antingen att det är jättebra att vi spelar skiten ur Malmö och vinner klart och håller nollan. Eller att när vi nu dominerar en match så in i helvete att vi inte ändå kan få in fler puckjävlar

Men tre räcker i de flesta fall för att ta poäng.

“Golf is a game of bad shots. The one with the best bad shots win. ”
-Ben Hogan
Användarens profilbild
Wittgenstein

Inlägg av Wittgenstein »

Lampa skrev: Idag, 11:41
Runntur skrev: Idag, 10:02

Haha ja han är så jävla patetisk, så tydligt att han fortfarande är en enorm Redhawks supporter vilket inte är konstigt i sig men bättre han erkänner det istället.

Johan har väl förvisso aldrig riktigt förnekat sitt supporterskap. Och nog har han en poäng eller två, även om det känns lite surt sa räven att skriva så efter den förlusten. Men det var ingen vidare tillställning igår. Och nu möter vi Färjestad och Rögle. Vi skulle kunna vara jumbo på lördag kväll. Jag känner mig orolig.

Ordförande i Föreningen för det gulas bevarande.
Användarens profilbild
Gösen

Inlägg av Gösen »

Wittgenstein skrev:

. Vi skulle kunna vara jumbo på lördag kväll. Jag känner mig orolig.

Vi skulle också kunna checka in på 23 poäng.
Jag känner tillförsikt.

“Golf is a game of bad shots. The one with the best bad shots win. ”
-Ben Hogan