Grattis FBK.
Höstlöv längs isen från blå o 1-1.
Går bort sig totalt i anfallszon o spelvändning 2-1.
Vad har vi för nytta att vi spelet varit mkt bättre än Färjestad men är gränslöst ineffektiva i avsluten och bjuder på mål.
Och ger motståndarna massor med energi.
Längs isen vid stolpen på plocksidan verkar vara Hellstens svagaste punkt. Exakt där gjorde Djurgården andra målet mot oss och nu även FBK:s första. Skymd eller ej, röra klubban en decimeter åt vänster eller ut lite med benskyddet känns som man lär sig som barn typ. Hellsten har varit bra i övrigt men dessa psykologiskt tunga mål är jobbiga…
Huvudproblemet är dock fortfarande effektiviteten. Om det fortsätter så blir det en mkt jobbig säsong.
Att jag inte gillar hur Hedbergs stympar LIFs anfallshockey genom sin "placerafolkframförmålochläggpuckarpåmål"-hockey innebär ju inte att det inte kan bli mål så. Två mål till seger, kom igen LIF, skjut högt!
Satte på matchen i mitten på 2a, för jag såg att det stod 0-1. När sändningen kom igång stod det visst 1-1. Nu stänger jag av och går och lägger mig istället. Bäst för alla.
Ska bli extremt skönt med matchuppehåll. Mer sånt. Dagar av avkoppling utan frustration o irritation. Det är inte bara värme o sol som gör att perioden maj-aug är bäst.