Laget 25/26

Användarens profilbild
Sniper
Intendent

Re: Laget 25/26

Inlägg av Sniper »

Eljas:

Hur viktigt tror du det var för Peter Cehlárik att kliva fram och göra 2-0 målet?
— Jag tror och hoppas att det var viktigt för Peter. Han är en grym ledare och spelare i vårt lag. Senaste tre, fyra matcherna har han verkligen visat att det finns extremt mycket hockey i honom.
https://hockeysverige.se/shl/jakob-hell ... mot-rogle/

Användarens profilbild
SteveY

Inlägg av SteveY »

Koblar är stekhet, även i landslaget

https://hockeysverige.se/euro-hockey-to ... iska-host/

Hejalif

Inlägg av Hejalif »

SteveY skrev: fre 07 nov 2025, 06:29

Tinus Luc Koblar har haft en fantastisk höst i Leksand. Nu har 18-åringen fått göra debut i norska A-landslaget – och blev då omgående tvåmålsskytt.
Det när Norge besegrade Ungern med 4-2

Flera juniorer med coola namn tack

Användarens profilbild
SteveY

Inlägg av SteveY »

Hejalif skrev: lör 08 nov 2025, 14:18

Rocky, Zaki och Tinus. Plockar vi upp ännu fler så kommer Gösen att byta lag ;)

Användarens profilbild
Gösen

Inlägg av Gösen »

SteveY skrev: lör 08 nov 2025, 17:25

Typ

"Black as midnight on a moonless night"

Hejalif

Inlägg av Hejalif »

Gösen skrev: lör 08 nov 2025, 19:46
SteveY skrev: lör 08 nov 2025, 17:25

Typ

Du får hoppas han får en son som kan bli junior i Leksand 😉
https://www.eliteprospects.com/player/2 ... imon-gadda

Stjärnan

Inlägg av Stjärnan »

Jag vet att ekonomin inte finns.
Men ska vi ha en chans att undvika kval, läs EN CHANS, så behöver TJ lyfta på baken och jobba lite nu. Inte gömma sig bakom tiktok mobilen utan ut och agera.
Få in en målvakt värd namnet är prio ett.
Prio två är att sparka Pajen.
Prio tre är att köpa in målgörare.
Prio fyra är att sparka JH. Hoppas det inte behövs. Kanhända prio-ordningen kan justeras. Men gör nåt av det!

Men TJ är inte handlingarnas man direkt. Risken att inget händer är 99%.
Jag fattar dilemmat med första raden men LÖS DET! För det här går ju inte. Det kan Stevie Wonder se.

Sun taught me,
No matter how many times you go down,
Keep RISING!
Ludde

Inlägg av Ludde »

Börja med att sparka 2-3 dyra spelare som inte levererar, frigör pengar till strategiska värvningar dock ska inte Tjomme och Carnbro göra dom.

Det måste finnas någon i föreningen med kunskap nog att rekrytera.

Leksandsfärjan, om Leksingen själv får välja
Superstars forum 2005-2023 R.I.P
Hejalif

Inlägg av Hejalif »

Stjärnan skrev: lör 15 nov 2025, 17:36

Men ska vi ha en chans att undvika kval, läs EN CHANS, så behöver TJ lyfta på baken och jobba lite nu. Inte gömma sig bakom tiktok mobilen utan ut och agera.
Prio fyra är att sparka JH. Hoppas det inte behövs. Kanhända prio-ordningen kan justeras. Men gör nåt av det!

Jag fattar dilemmat med första raden men LÖS DET! För det här går ju inte. Det kan Stevie Wonder se.

Be och du ska få, dax att kyssa lite sponsorer bak för att få en ekonomisk hjälp?

Stjärnan

Inlägg av Stjärnan »

Jag vill nog revidera det en aning. Målskyttar gör varken till eller från, och dessutom finns det nog inga. Möjligen om vi letar nedåt i ligorna. Där kanske det finns något spännande. Men det skulle hjälpa föga eftersom vi inte får några lägen.

Ett helt nytt spelsystem är nog det enda rätta och isf gissar jag att nya tränare måste in.
Kan vi inte göra ett byte med ett lag i lägre ligorna?

Sun taught me,
No matter how many times you go down,
Keep RISING!
Användarens profilbild
Klas

Inlägg av Klas »

Jag tror man ska/måste tro på Johan H och ha kvar honom. Föreningen har investerat en del i honom och hans ”röda tråd” med juniorlag osv. Tror mer på att kanske se över de assisterande, ny röst som tar hand om PP?
Och man kanske ska rycka plåstretoch säga hej och tack till Cehlarik? Förutsatt att vi kan få in nåt nytt, annars är det ju ingen större idé.

Han slog ju huvudet på spiken, Westerberg, ang Peter. ”Är han färgblind eller har han helt tappat det..?”
Ledsamt, men det håller ju inte att ha ”ledande” spelare som levererar på hans nivå match efter match…

Senast redigerad av Klas den lör 15 nov 2025, 20:58, redigerad totalt 1 gång.
I brist på alternativ sken solen på ingenting nytt.

10 078 inlägg på mitt CV. De flesta med tvivelaktigt innehåll.
Användarens profilbild
Sniper
Intendent

Inlägg av Sniper »

Stjärnan skrev: lör 15 nov 2025, 20:51

Jag vill nog revidera det en aning. Målskyttar gör varken till eller från, och dessutom finns det nog inga. Möjligen om vi letar nedåt i ligorna. Där kanske det finns något spännande. Men det skulle hjälpa föga eftersom vi inte får några lägen.

Ett helt nytt spelsystem är nog det enda rätta och isf gissar jag att nya tränare måste in.
Kan vi inte göra ett byte med ett lag i lägre ligorna?

Han pratar om någon identitet.

Efter 1–11 på två matcher mot bottenkonkurrenterna Linköping och HV71 är Leksands IF ny tabelljumbo.

På lördagskvällen satt ledare och spelare på en lång bussresa hem i novembermörkret.

– Vi måste ta omtag och hitta tillbaka till vår identitet, säger tränaren Johan Hedberg efter 0–5 mot HV71.
https://www.falukuriren.se/2025-11-15/h ... identitet/

Vilken identitet? "Inte det mest skillade laget" som går rakt på mål i sina bordshockeyspår längs sargen och ser sig som vi mot världen?

Användarens profilbild
bender

Inlägg av bender »

Stjärnan skrev: lör 15 nov 2025, 17:36

Jag vet inte ens.. Ska man gå på spelarnas prestationer så.. Det går ju faktiskt inte att byta ut hela laget. Det FINNS ju kvaliteter där, men bokstavligen ingen (utom juniorerna) presterar på en acceptabel nivå. Vilket iof varit fallet i flera år, men då har vi ändå haft en högre lägstanivå att falla tillbaka på. Nu har vi inget skyddsnät alls..

Vi blir sämre för varje omgång som går.
Jag ser ingenting som fungerar på isen längre.
Det finns ingen energi, vi har inget passningsspel (om någon passning skulle gå fram kan vi inte ta emot pucken), vi skapar inte chanser (och kommer vi till en halvchans får vi inte iväg ett avslut), sämst special teams i serien (igen), ”stjärnorna” är bedrövliga, nyförvärven är sämst i laget (Stevens?!), vi har ingen kapten, osv..

(Det fysiska spelet är snäppet bättre än tidigare år om man ska va ärlig, men det är mest tack vare ett par juniorer)

Det måste vara en tränarfråga?

Ludde

Inlägg av Ludde »

The botten is nådd, det kommer visa sig nu mer än någonsin vad det här laget är byggt med för spelartyper. Förmodligen är det enda receptet som funkar att byta tränare, få dom att slappna av igen som Perra sagt. Sen in med en pådrivare typ Forslund.

David Printz duckar all kritik men var det inte sen hans intåg allt börja rulla utför? Vad gör han med backarna och backspelet egentligen?

Klas skrev: lör 15 nov 2025, 20:56

Jag tror man ska/måste tro på Johan H och ha kvar honom. Föreningen har investerat en del i honom och hans ”röda tråd” med juniorlag osv. Tror mer på att kanske se över de assisterande, ny röst som tar hand om PP?
Och man kanske ska rycka plåstretoch säga hej och tack till Cehlarik? Förutsatt att vi kan få in nåt nytt, annars är det ju ingen större idé.

Han slog ju huvudet på spiken, Westerberg, ang Peter. ”Är han färgblind eller har han helt tappat det..?”
Ledsamt, men det håller ju inte att ha ”ledande” spelare som levererar på hans nivå match efter match…

Angående Cehlarik så är jag inte alls övertygad om att vi behöver få in nåt nytt för att bli bättre, ibland kan grupper stärkas av att man tar bort vissa element. Tänk ”Babyhawks” , hur man som grupp kommer samman och spelar som ett lag när alla uttalade sänken till stjärnor försvann.

Leksandsfärjan, om Leksingen själv får välja
Superstars forum 2005-2023 R.I.P
CMB

Inlägg av CMB »

Ludde skrev: lör 15 nov 2025, 21:31

The botten is nådd, det kommer visa sig nu mer än någonsin vad det här laget är byggt med för spelartyper. Förmodligen är det enda receptet som funkar att byta tränare, få dom att slappna av igen som Perra sagt. Sen in med en pådrivare typ Forslund.

David Printz duckar all kritik men var det inte sen hans intåg allt börja rulla utför? Vad gör han med backarna och backspelet egentligen?

Klas skrev: lör 15 nov 2025, 20:56

Angående Cehlarik så är jag inte alls övertygad om att vi behöver få in nåt nytt för att bli bättre, ibland kan grupper stärkas av att man tar bort vissa element. Tänk ”Babyhawks” , hur man som grupp kommer samman och spelar som ett lag när alla uttalade sänken till stjärnor försvann.

Vi har väldigt ofta två stillastående backar - ibland till och med kompletterade av en tredje spelare - vid uppspelen. Uselt. Lägg då till t ex en Max som står still vid offensiva blå tryckt mot sargen. Skridskoåkning skall tydligen bara ske i kamikazepresspel.

Koblar och Kaderli hade fantastisk rörelse kors och tvärs över hela banan. Nu har Hedbergs fobi för mittzon styrt upp det. (Stämmer kanske inte, men det struntar jag i då jag är irriterad och besviken och ger mig själv rätt att dra långtgående slutsatser baserat endast på vad jag ser... :mrgreen: )