Nyfiken på om man låter …vad heter han nu igen?… stå i morgon också. Jag tycker det. Jag skulle definitivt vilja se mer av han och jag tycker inte han var sämre än Hellsten. Dessutom täcker han mer.
Christofferson va? Gör de det ska jag försöka lära mig förnamnet också.
Sun taught me,
No matter how many times you go down,
Keep RISING!
Nyfiken på om man låter …vad heter han nu igen?… stå i morgon också. Jag tycker det. Jag skulle definitivt vilja se mer av han och jag tycker inte han var sämre än Hellsten. Dessutom täcker han mer.
Gör som Lampa. Tänk på Nalle Puh. Christoffer Robin.
“Golf is a game of bad shots. The one with the best bad shots win. ”
-Ben Hogan
Gör som Lampa. Tänk på Nalle Puh. Christoffer Robin.
Eller på prinsen när han i sömnen utbrister "Det är Robin Christoffersson jag vill ha!" och all uppståndelse väcker Sir Väsby.
Spännande med liten motgång, vad betyder ”omstart” i praktiken?
► Frölunda sa sig ha gjort en omstart i samband med onsdagens träning. Upp till bevis redan mot Malmö i Scandinavium på torsdagskvällen.
Motgången, som krävde omstart, var EN förlust (borta mot Timrå). Efter Malmö skrev sajten:
Så snabbt gick det – nu gick Frölunda åter att känna igen
► Frölunda hittade snabbt vinnande vägar igen, nollade Malmö och tog ett bra steg framåt.
Väntar gör Leksand borta.
* * *
För er som väntar på ett nytt avsnitt av Cirkus Leksand efter uppehåll, nystart och tre förluster:
Jaså? På 12 spelare och 12 olika positioner så får jag det till dryga 479 miljoner olika varianter.
12!
GPT är inte att lita på
Men en femma är ju en femma. Den kan inte delas upp i flera olika femmor som du menar..
Nä. Verkligen inte.
Men på 12 forwards så blir det så.
Första gubben har 12 lediga platser att välja från. Nästa elva och så vidare. 12x11x10x9 etc.
Plockar vi inte en junior och har 13 att välja från blir det 479 miljoner x 13.
Det är därför det procentuellt är lika stor chans att få alla rätt på lotto vare sig man spelar eller spar pengarna och låter bli.
Själv får jag det till 220 olika varianter av 4 kedjor.
Edit: Sorry, det var antalet sätt att välja ut tre av 12. Dammigt minne av binomialsatsen. Men jag tror vi båda behöver revidera vår beräkning.
Det är därför det procentuellt är lika stor chans att få alla rätt på lotto vare sig man spelar eller spar pengarna och låter bli.
Edit: Sorry, det var antalet sätt att välja ut tre av 12. Dammigt minne av binomialsatsen. Men jag tror vi båda behöver revidera vår beräkning.
The power of !
Hur många gånger behöver du vika ett normalt A4 för att det ska bli tillräckligt tjockt för att nå hela vägen till månen? Eller mer realistiskt dubblar antalet papper varje gång du fyller på högen
“Golf is a game of bad shots. The one with the best bad shots win. ”
-Ben Hogan
The power of !
Hur många gånger behöver du vika ett normalt A4 för att det ska bli tillräckligt tjockt för att nå hela vägen till månen? Eller mer realistiskt dubblar antalet papper varje gång du fyller på högen
Snart kommer Frölunda och hela SHL veta vad det innebär när vi skriver Bra!