Min är nog The Matrix, men jag hoppas att det blir Project Hail Mary som kommer på bio i mars. Det är den bästa bok jag har läst i alla fall...
Biosalongen
-
Wiborg
-
Gösen
Re: Biosalongen
Ludde skrev: tis 25 nov 2025, 23:27Spännande tråd, dettas gillas mycket novembermörkret.
Jag börjar med serier
1 Band of Brothers
Ohotad etta för mig, så välgjord så man nästan vill vara en del i gemenskapen och uppleva en vinter i ett foxhole i Bastogne
2 The Penguin
Älskar det mörka som DC skapat i det nya Batman universumet.
3 The Sopranos
Man gillar ju maffian ändå, James Gandolfini var som klippt och skuren i rollen som Tony Soprano
4 Game of Thrones
Chocken när favorit karaktärerna dör en efter en. Genialiskt och oväntad. Hade placerat sig högre om den inte spårat ur i sista säsongen
5 House of the Dragon
Drakar är coola, den motiveringen räcker.
6 Sons of Anarchy
Det finns något fascinerande med MC kulturen och illusionen av ett broderskap som egentligen inte finns. Extra bonus att dom fått med profiler som Sonny Barger och David Labrava.
7 Breaking Bad
Man känner ju igen sig i Walter White trots allt men utan cancerdiagnos då.
8 Generation Kill
Stay frosty, försöker påminna mig själv om det citatet när det brinner i huvudet.
9 Mindhunter
FBI nystartade avdelning behavioral science unit och dess genombrott i ett nytt sätt att lösa seriemord.
10 Yellowstone
Kvalar in på håret i kamp med många andra. Miljön när det gamla krockar med det nya är fantastisk. Synd att en osämja avslutade denna i förtid.
Bubblare, finns så sjuk många men begränsar mig till 10 här också.
1883
1923
The Walking Dead
The Pacific
The Wire
The Shield
Boardwalk Empire
Homeland
Stranger Things
Peaky Blinders
Band of brothers och Yellowstone förstår jag storheten med. Men det är någonting som inte riktigt vill sätta sig hos mig. Samma sak med the Wire. Jag har försökt att se den tre gånger men kommer inte längre än till säsong 2 innan något annat pockar mer på min uppmärksamhet. Mindhunter tog jag inte med då det är för få säsonger och GOT är ju fantastisk visuellt men inte riktigt min genre.
-Ben Hogan
-
Sniper
- Intendent
Väntar med spänning på Gösens favoritfilm. Största möjliga silencio. Här kommer rebus:

Odds: 1,25
-
Gösen
Sniper skrev: ons 26 nov 2025, 17:19Väntar med spänning på Gösens favoritfilm. Största möjliga silencio. Här kommer rebus:
Den har nämnts vid tidigare tillfällen.
Och den kan tänkas ligga på första plats.
Lägg ett bet på direkten för att behålla de höga oddset ![]()
-Ben Hogan
-
Sniper
- Intendent
Rebus 2 (Gösens förmodade favoritfilm):
+ https://www.aftonbladet.se/sportbladet/ ... ed-13-milj + s
-
Sniper
- Intendent
Sniper skrev: tis 25 nov 2025, 18:41Jag blandar sitcoms och serier så att jag överhuvudtaget ska få ihop en topp 3:
Seinfeld
Curb Your Enthusiasm
Sopranos

-
CMB
Jag vill även nämna två filmer som jag - trots deras höga betyg på imdb - fann så usla att de närmast var en förolämpning mot det mänskliga intellektet, och det är filmerna Interstellar och Inception.
-
Mats_ume
- Kapten
Finns bara en film. Åtminstone bara en amerikansk film:
-
Wittgenstein
Sniper skrev: ons 26 nov 2025, 17:19Väntar med spänning på Gösens favoritfilm. Största möjliga silencio. Här kommer rebus:
Inte supersvårt när han yrade om att få återkomma under filmdiskussionen när jag nämnde Twin peaks.
-
Wiborg
Guillermo del Toro har gjort flera riktigt bra filmer. Tim Burton är ju också en favorit
-
Wiborg
CMB skrev: ons 26 nov 2025, 18:08Jag vill även nämna två filmer som jag - trots deras höga betyg på imdb - fann så usla att de närmast var en förolämpning mot det mänskliga intellektet, och det är filmerna Interstellar och Inception.
Inception fantastiskt bra, Interstellar håller jag helt med om.
-
Wiborg
Wittgenstein skrev: ons 26 nov 2025, 21:26Sniper skrev: ons 26 nov 2025, 17:19Väntar med spänning på Gösens favoritfilm. Största möjliga silencio. Här kommer rebus:
Inte supersvårt när han yrade om att få återkomma under filmdiskussionen när jag nämnde Twin peaks.
Jag som inte kan se den första bilden och inte får ihop det med de två övriga och inte sett Twin Peaks tar gärna en förklaring i klarspråk
-
Sniper
- Intendent
Wiborg skrev: Igår, 07:28Wittgenstein skrev: ons 26 nov 2025, 21:26Sniper skrev: ons 26 nov 2025, 17:19Väntar med spänning på Gösens favoritfilm. Största möjliga silencio. Här kommer rebus:
Jag som inte kan se den första bilden och inte får ihop det med de två övriga och inte sett Twin Peaks tar gärna en förklaring i klarspråk
Lyncha mig inte för att jag inte talar klarspråk nu heller.
-
Wiborg
Sniper skrev: Igår, 07:55Wiborg skrev: Igår, 07:28Wittgenstein skrev: ons 26 nov 2025, 21:26Inte supersvårt när han yrade om att få återkomma under filmdiskussionen när jag nämnde Twin peaks.
Lyncha mig inte för att jag inte talar klarspråk nu heller.
Lyncha tänker jag inte göra, däremot kanske hänga dig högt ![]()