Jag är inget fan av paj - men det kanske den matglade Wittgenstein är?
Per berättar om sin populära kycklingpaj som han gjort i över trettio år, och som (kanske) till och med gör hockeyspelare bättre…
— För många år sedan umgicks vår familj med en av Leksands IF:s tongivande spelares familj. Vid en middag bjöd jag på min kycklingpaj. Jag hade gjort extra mycket och tänkte frysa in en del, men hockeyproffset åt med så god aptit att nästan allt gick åt på middagen.
Ett bra betyg!
— Japp, och de följande matcherna spelade han dessutom ruskigt bra! Det kan såklart bero på andra saker än kycklingpajen, men vem vet? Resten av laget spelade tyvärr inget vidare, men de hade ju å andra sidan inte ätit kycklingpajen.
Det känns som en smula långsökt samband, det där?
— Kanske, men vem kan bevisa motsatsen?
Ja, det har ju Per rätt i. Så vi väljer att tro på honom och skickar vidare ett ”läktartips” till hockeyspelare, hemmakockar – och alla andra därute som gillar god mat.
Paj är gott.
Om man hoppar över pajdegen.
Däremot undrar man ju vem fasiken Per är.
En hel artikel om Per och hans paj men inte ett ord om vem han är eller ens ett efternamn.
Själv äter jag Biff Bearnaise med en sallad istället för pommes.
“Golf is a game of bad shots. The one with the best bad shots win. ”
-Ben Hogan
Paj är gott.
En hel artikel om Per och hans paj men inte ett ord om vem han är eller ens ett efternamn.
Nästan så man kunde tro att det är Sni-per. Fast då hade det snarare serverats en högdalsk kebab och en väntöl från Hanks.
Paj är gott.
Nästan så man kunde tro att det är Sni-per. Fast då hade det snarare serverats en högdalsk kebab och en väntöl från Hanks.
Han sitter nog på buss 19 i detta nu för att inköpa Jägarkorv på Matdax i Högdalen.
Därav den fallerade uppläggningen av laguppställning.
“Golf is a game of bad shots. The one with the best bad shots win. ”
-Ben Hogan