Förutom "Hem till Byn" får jag väl rekommendera Shtisel och In Treatment.
Biosalongen och Biblioteket
-
Wittgenstein
Re: Biosalongen
Vem sätter sig i en biosalong och tittar på serier?
-
Gösen
Kära Wittgenstein. Tack för din fråga.
Färjan har ett begränsat utrymme.
På däck 7 och 8 samlar vi de gemensamma utrymmena. I matutrymmet finner du allt från frukost till fine dining blandat med micromat och fastfood. I Biosalongen sänds på eftermiddagen en matine. Varje kväll sänds en blockbuster men under dagtid serverar vi våra gäster nyheter, serier, och annan underhållning 24/7. Hoppas detta besvarade din fråga.
Best regards
Key account manager underhållning och vad som helst som kan göra min titel längre.
-Ben Hogan
-
CMB
Rekommenderas, den ocensurerade versionen med lättklädda kvinnor.

-
Gösen
Re: Biosalongen och Biblioteket
Slog ut en vägg och lät detta utrymme även inrymma biblioteket.
I väntan på skidskyttet råkade jag av någon anledning fastna framför Babel där de hade bokklubb om Kafka och funder i dessa tider om man ska ge sig på att läsa Processen.
Knappast en bladvändare men enligt nissarna på TV en underhållande och rolig roman.
Finns det någon här som läst den frivilligt.
Dvs inte genom måste i skolan.
-Ben Hogan
-
Sniper
- Intendent
Gösen skrev: sön 30 nov 2025, 13:44Slog ut en vägg och lät detta utrymme även inrymma biblioteket.
I väntan på skidskyttet råkade jag av någon anledning fastna framför Babel där de hade bokklubb om Kafka och funder i dessa tider om man ska ge sig på att läsa Processen.
Knappast en bladvändare men enligt nissarna på TV en underhållande och rolig roman.Finns det någon här som läst den frivilligt.
Jag har läst den. Frivilligt. Under samma tidsperiod som jag åt mina första kebab med bröd på Norsgatan. Det senare beredde mig större glädje. Inte heller hans andra hockeyroman - Slottet - var tillnärmelsevis lika givande som min dåvarande favorit Strindberg.
-
Wittgenstein
Gösen skrev: sön 30 nov 2025, 13:44Slog ut en vägg och lät detta utrymme även inrymma biblioteket.
Knappast en bladvändare men enligt nissarna på TV en underhållande och rolig roman.Finns det någon här som läst den frivilligt.
Givetvis har jag läst den. Läs och begrunda. Likaså med Förvandlingen.
-
Gösen
Wittgenstein skrev: sön 30 nov 2025, 14:05Gösen skrev: sön 30 nov 2025, 13:44Slog ut en vägg och lät detta utrymme även inrymma biblioteket.
Dvs inte genom måste i skolan.Givetvis har jag läst den. Läs och begrunda. Likaså med Förvandlingen.
Är inte Kafka lite för muntert för dig?
-Ben Hogan
-
Ullvi, typ
Mats_ume skrev: fre 28 nov 2025, 20:04Förutom "Hem till Byn" får jag väl rekommendera Shtisel och In Treatment.
Shtisel!
-
Gösen
Ullvi, typ skrev: sön 30 nov 2025, 15:37Mats_ume skrev: fre 28 nov 2025, 20:04Förutom "Hem till Byn" får jag väl rekommendera Shtisel och In Treatment.
Shtisel!
Ska kolla in den om den finns på någon streamingtjänst på min tv.
-Ben Hogan
-
Sniper
- Intendent
Gösen skrev: fre 28 nov 2025, 17:29Över min döda kropp att jag någonsin kommer köpa någonting överhuvudtaget som refererar till "black".
Cyber då? 10% på allt idag på Adlibris. Köp Kafkas tredje hockeyroman "Amerika" som handlar om leksingar som försvunnit till NHL och AHL https://www.adlibris.com/sv/bok/amerika ... 9171370259
-
Wiborg
Sniper skrev: mån 01 dec 2025, 16:08Gösen skrev: fre 28 nov 2025, 17:29Över min döda kropp att jag någonsin kommer köpa någonting överhuvudtaget som refererar till "black".
Cyber då? 10% på allt idag på Adlibris. Köp Kafkas tredje hockeyroman "Amerika" som handlar om leksingar som försvunnit till NHL och AHL https://www.adlibris.com/sv/bok/amerika ... 9171370259
Då kan man även passa på att köpa Andy Weirs bok omsom försöker lösa det falnande ljuset i Leksands-världen. https://www.adlibris.com/se/bok/uppdrag ... 9189585478
För övrigt har jag glömt att nämna den kanske viktigaste filmen av dem alla, Le Grand Bleu av Luc Besson. Den fantastiska men inte helt sanningsenliga berättelsen som Jacques Mayolles liv.
-
Gösen
Wiborg skrev: tis 02 dec 2025, 08:18Sniper skrev: mån 01 dec 2025, 16:08Gösen skrev: fre 28 nov 2025, 17:29Över min döda kropp att jag någonsin kommer köpa någonting överhuvudtaget som refererar till "black".
Då kan man även passa på att köpa Andy Weirs bok omsom försöker lösa det falnande ljuset i Leksands-världen. https://www.adlibris.com/se/bok/uppdrag ... 9189585478
För övrigt har jag glömt att nämna den kanske viktigaste filmen av dem alla, Le Grand Bleu av Luc Besson. Den fantastiska men inte helt sanningsenliga berättelsen som Jacques Mayolles liv.
Allt jag ser eller läser måste bottna i något som har hänt eller skulle kunna ha hänt eller hända. More or less.
Just nu läser jag ett spiondrama som handlar om Mats_ume, Ungern under 80-talet och en ung studerande Wittgenstein innan mörkret samt Stockholm i mitten 90-tal då mörkret i hans sinne börjar bli mer påtagligt.
Lågintensiv och välskriven.
https://www.legimus.se/bok/?librisId=h2n2x8l2fcl364dq
Men jag är inte den som är den. Visst ska jag prova på att läsa om folk som förvandlas till skalbagge och kanske t.o.m. Sci-fi.
-Ben Hogan
-
Sniper
- Intendent

Fick en gulbagge under gulbaggegalan för bästa utländska film.
-
Wittgenstein
Men vad säger kritikerna?
Intense, funny and entertaining
Lustigt nog samma omdömen som Gösen gav mig i ett DM för någon vecka sen!