Silly season 25/26

Användarens profilbild
Sniper
Intendent

Re: Silly season 25/26

Inlägg av Sniper »

Vuxen: "Vad ska du bli när du blir stor, Mattias?"
MP: "Jag ska bli silly-insider!"

Mattias är fortfarande till stor del en wannabe - men en dag!
https://hockeynews.se/nyheter/lista-har ... -kan-varva

Användarens profilbild
SteveY

Inlägg av SteveY »

Glöm inte att inleda helgen med Silly Friday med MP!

https://hockeynews.se/nyheter/silly-fri ... or-till-mp

Användarens profilbild
SteveY

Inlägg av SteveY »

SteveY skrev: fre 07 nov 2025, 17:40

Glöm inte att inleda helgen med Silly Friday med MP!

https://hockeynews.se/nyheter/silly-fri ... or-till-mp

Jag tror han läser Färjan, för han svarar aldrig på mina frågor signerade SteveY. Glöm det, MP håller till på yt idag.

Användarens profilbild
Sniper
Intendent

Inlägg av Sniper »

Bhoma
29 november 2025, 21:08
Plocka hem Martin Karlsson omgående och sätt i hop honom med Knuts och Fortier så kommer det hända saker.

Inte som enda åtgärd - men en av flera.
Kommer det hända? Nej. Därför att Tjomme varken har fingertoppskänsla för bredd, "spets" eller sann gruppdynamik.

Användarens profilbild
Wittgenstein

Inlägg av Wittgenstein »

Sniper skrev: lör 29 nov 2025, 21:16

Bhoma
Plocka hem Martin Karlsson omgående och sätt i hop honom med Knuts och Fortier så kommer det hända saker.

Kommer det hända? Nej. Därför att Tjomme varken har fingertoppskänsla för bredd, "spets" eller sann gruppdynamik.

Så Martin Karlsson skulle vända skutan menar du, på riktigt? Och nämn nu inte gruppdynamik, vi har ett för dåligt lag. Svårare än så är det inte.

Ordförande i Föreningen för det gulas bevarande.
Användarens profilbild
Sniper
Intendent

Inlägg av Sniper »

Wittgenstein skrev: lör 29 nov 2025, 21:39

Bhoma

Så Martin Karlsson skulle vända skutan menar du, på riktigt? Och nämn nu inte gruppdynamik, vi har ett för dåligt lag. Svårare än så är det inte.

"Inte som enda åtgärd - men en av flera". Missade du det, trots att det stod först?

Användarens profilbild
Wittgenstein

Inlägg av Wittgenstein »

Sniper skrev: lör 29 nov 2025, 21:44

"Inte som enda åtgärd - men en av flera". Missade du det, trots att det stod först?

Nej det gjorde jag inte. Men det borde i rimligen vara en så lågprioriterad åtgärd att den är meningslös att diskutera.

Användarens profilbild
Sniper
Intendent

Inlägg av Sniper »

Wittgenstein skrev: lör 29 nov 2025, 21:51
Sniper skrev: lör 29 nov 2025, 21:44

Nej det gjorde jag inte. Men det borde i rimligen vara en så lågprioriterad åtgärd att den är meningslös att diskutera.

Halva serien är snart spelad och Hedberg håller fortfarande på och laborerar med varenda kedja i jakt på kemi. I Knuts-Karlsson finns kemi.

Men som sagt, Tjommes sentida fingertoppskänsla när det gäller värvningar gör att jag tvivlar på att han kan pricka en enda. Som högprioriterade "spetsen".

Användarens profilbild
Wittgenstein

Inlägg av Wittgenstein »

När det kommer till värvningar så skulle det krävas att vi värvade Filip Larsson, Anton Lindholm OCH Lucas Elvenes för att det skulle göra någon större skillnad med den basplatta vi sitter på. Så låt oss bespara Martin Karlsson lidandet (bara tanken på att Jon Knuts ska avsluta karriären på detta vis smärtar).

SteelSky

Inlägg av SteelSky »

Vi kan inte göra mål. Så enkelt är det.
Martin Karlsson skulle inte göra oss mer effektiva. Hellre bänka Knuts och skapa kemi på annat håll. Trots att det smärtar.

Södra Siljan speglar vinnare
Användarens profilbild
Wiborg

Inlägg av Wiborg »

SteelSky skrev: mån 01 dec 2025, 23:15

Martin Karlsson skulle inte göra oss mer effektiva. Hellre bänka Knuts och skapa kemi på annat håll. Trots att det smärtar.

Jag kan bara se två typer av värvningar, en likvärdig spelare på någon som blir långtidsskadad eller en bevisad målskytt. Ty Rattie är ett exempel på en sån värvning som jag skulle gilla, men annars har jag svårt att se någon spelare som skulle ha den kvalitet som vi behöver och som kanske kan vara möjlig att få loss till rimlig summa. Sedan kanske inte Rattie är rimlig heller och ingen som Linköping vill släppa till en konkurent i botten.

Pain is temporary, glory is forever
Användarens profilbild
Gösen

Inlägg av Gösen »

Hur skulle en bänkning av en av våra bättre forwards och i synnerhet Knuts skapa bättre kemi i laget?

“Golf is a game of bad shots. The one with the best bad shots win. ”
-Ben Hogan
Pellefant

Inlägg av Pellefant »

Ja hur ska man resonera egentligen, målskyttar skulle helt klart behövas, samtidigt är vi katastrofdåliga i egen zon, vi blir nerpressade och klarar ofta inte av att spela oss ur på ett tryggt och stabilt sätt (många gånger får vi inte ens tag i pucken) men FRAMFÖRALLT slarvar vi och slänger bort pass i tomma intet och ibland även direkt till motståndaren. Jag vet inte om det beror på våra backar, forwards eller ledarstaben att vi inte klarar detta, men känslan är att något måste tillföras för att årgärda detta, det lutar åt att det är ett tillskott i tränarstaben som behövs, eller?
En eller par målskyttar som kan ge trygghet i att vi inte är dödsdömda så fort vi släpper in ett mål, kanske skulle kunna vara en detalj också, vi saknar en hel del kan man i alla fall konstatera.
Jag saknar Björn Hellkvist, det hade inte sett ut så här med honom bakom spakarna vill jag tro, samtidigt är jag skeptisk till att sparka Hedberg trots allt.

SteelSky

Inlägg av SteelSky »

Gösen skrev: tis 02 dec 2025, 09:35

Hur skulle en bänkning av en av våra bättre forwards och i synnerhet Knuts skapa bättre kemi i laget?

Håller med! Men hellre det än att ta in Martin Karlsson i laget just nu.

SteelSky

Inlägg av SteelSky »

Pellefant skrev: tis 02 dec 2025, 09:51

Ja hur ska man resonera egentligen, målskyttar skulle helt klart behövas, samtidigt är vi katastrofdåliga i egen zon, vi blir nerpressade och klarar ofta inte av att spela oss ur på ett tryggt och stabilt sätt (många gånger får vi inte ens tag i pucken) men FRAMFÖRALLT slarvar vi och slänger bort pass i tomma intet och ibland även direkt till motståndaren. Jag vet inte om det beror på våra backar, forwards eller ledarstaben att vi inte klarar detta, men känslan är att något måste tillföras för att årgärda detta, det lutar åt att det är ett tillskott i tränarstaben som behövs, eller?
En eller par målskyttar som kan ge trygghet i att vi inte är dödsdömda så fort vi släpper in ett mål, kanske skulle kunna vara en detalj också, vi saknar en hel del kan man i alla fall konstatera.
Jag saknar Björn Hellkvist, det hade inte sett ut så här med honom bakom spakarna vill jag tro, samtidigt är jag skeptisk till att sparka Hedberg trots allt.

Jag känner precis samma sak. Något borde göras men vad är bästa vägen framåt?
Varför spelade laget så bra i inledningen och vad är skillnaden då mot nu?
Vill inte sparka någon egentligen. Men det börjar närma sig en gräns då något måste göras. Vad något är vette katten. Standard är ju tränaren och kanske är det lösningen trots allt? Trots att vi alla gillar personen Hedberg osv. Han lyckas inte gjuta in självkänsla i spelarna. De verkar inte tro på varken laget eller sig själva. Kanske.